تبیان، دستیار زندگی
ی ! روبرتو كارلوس: کاپلو پدر من است سال 2006 هم برای سپیدپوشان سانتیاگو برنابئو پایان یافت اما این بار قوهای رئال وضعیت بهتری نسبت به سال‌ قبل و همین روزها دارند؛ دو پله صعود نسبت به زمستان 2005 . روبرتو كارلوس، مدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارلوس و درس احترام به مربی !

روبرتو كارلوس: کاپلو پدر من است


سال 2006 هم برای سپیدپوشان سانتیاگو برنابئو پایان یافت اما این بار قوهای رئال وضعیت بهتری نسبت به سال‌ قبل و همین روزها دارند؛ دو پله صعود نسبت به زمستان 2005 .

روبرتو كارلوس، مدافع محبوب و متعصبی كه با فرا رسیدن تابستان 2007 ، دهمین سال حضورش را در باشگاه رئال جشن خواهد گرفت ، در آخرین كنفرانس خبری پیش از تعطیلات حاضر شد. او كه در كنار رائول سه عنوان قهرمانی در اروپا را با رئال تجربه كرده، در یك مصاحبه تفصیلی میهمان خبرنگاران بود.

نکته جالب ابراز ارادت او نسبت به فابیو کاپلو سرمربی تیم رئال مادرید است ، کارلوس که افتخاراتش در دوران بازیگری شاید چند برابر افتخارات کاپلو باشد ، چنان در برابر سرمربی خود متواضع است که رسم قدیمی ایرانیها را در مورد احترام به معلم به یادمان می آورد ؛ هر چند در فوتبال امروز ما این سنت در حالی فراموشی ست!

به پایان سال نزدیك شده‌ایم. نیم فصل رئال با شكست بدی همراه بود، نظرتان در این باره چیست؟

اتفاق بدی رخ داد اما امیدوارم كه چنین قضیه‌ای دیگر رخ ندهد. ابدا نمی‌توانم وقایع آن روز را توصیف كنم. هرگاه از تعطیلات بازگردیم، قطعا همه چیز تغییر خواهد كرد. نباید دیگر در خانه خود امتیازها را واگذار كنیم البته این در صورتی است كه عنوان قهرمانی در لالیگا را خواستار باشیم. سال2007 را با كسب عنوان به پایان می‌بریم.

در سال‌های اخیر شما معمولا نتایج را به حریفان واگذار می‌كردید كه این نشان از عدم تمركز شما بر بازی‌ها بود.

البته ما با ذهنیت پیروزی قدم در میادین می‌گذاشتیم. بدترین مساله این بود كه هواداران با ناراحتی ما را ترك می‌كردند. امیدوارم این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

اجازه دهید سال 2006 را مختصرا از نظر بگذرانیم؛ رئال عنوانی كسب نكرد، برزیل بدون حضور در مراحل نهایی، جام جهانی آلمان را ترك كرد اما تنها نكته مثبت سال برای شخص شما این بود كه قراردادی دو ساله با باشگاه تمدید كردید.

در كل سال چندان مطلوبی نبود البته از نظر زندگی حرفه‌ای‌ام، اوقات خوبی هم داشته‌ام. بزرگ‌ترین مشكل من ناكامی در جام جهانی بود. طی دیدارهای جام نتوانستم به بهترین نحو برای برزیل بازی كنم. اما خوشحالم كه همیشه جزو بهترین انتخاب‌ها بوده‌ام. خوشحالم كه این سال پایان یافته و خوشحالم كه در رئال هستم و با این باشگاه به فوتبالم ادامه می‌دهم.

فرزند دوم شما در راه است. خوشحالید كه به سائوپائولو باز می‌گردید؟

البته كه این‌طور است. جدا از ناكامی‌های ورزشی، خوشحالم كه لوكا در ماه آوریل به جمع خانوادگی ما اضافه می‌شود.

با شماره پیراهن و یا هم‌تیمی‌هایتان مشكلی ندارید؟

ابدا، در هر پیراهنی برای باشگاه می‌جنگم و روابط خوبی با هم‌تیمی‌هایم دارم. بین ما روابط عاطفی خوبی برقرار است. باعث افتخار است كه در رئال و در كنار ستارگان سپیدپوش پا به توپ هستم.

نظر شما در خصوص حضور بازیكنان خارجی چیست؟

بالاخره روزی نیز ما باشگاه را ترك می‌كنیم تا جا برای تازه واردها فراهم شود.

اما هیچ‌كس سابقه حضورهای شما در دیدارهای رئال (به جز رائول) را ندارد.

دشوار است كه فوتبالیستی از راه برسد و جای شما را بگیرد، با این حال فعلا قصد بازنشستگی ندارم و دو سال از قراردادم باقی‌است و با قوهای برنابئو راهم را تا كسب قهرمانی‌ها ادامه می‌دهم.

نزدیك به ده سال است كه اینتر را ترك كرده و به رئال آمده‌اید.

البته حضور من در باشگاه ادامه‌دار است و پس از 2009 شاید از دوازده سال به چهارده سال هم برسد.

آرزوهای شما در سال‌ 2007 چیست؟

اینكه در تركیب ثابت باشم و روزهای خوش گذشته را با كسب عناوین و افتخارات تكرار كنم. از خداوند متشكرم كه همیشه مرا یاری كرده و خانواده خوب، دوستان خوب و زندگی خوب را در اختیارم قرار داده است؛ خوشحالم كه از آزمایشات مختلف سربلند بیرون آمده‌ام و در زندگی حرفه‌ای‌ام تجارب زیادی را كسب كرده‌ام.

معلوم است كه حضور در تركیب ثابت برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد.

بله، البته مطبوعات اسپانیا كه نمی‌خواهم راجع به آنها صحبت كنم، گهگاهی علیه من و در خصوص قضیه حضورم در تركیب تیم شایعاتی درج می‌كنند كه این امر مرا ناراحت می‌كند.

شما جزو آن دسته از بازیكنانی هستید كه همه دوست دارند شام او را به منزل دعوت كنند.

وقتی در خیابان قدم می‌زنم همه از من می‌‌پرسند كه چطور با رئال سه عنوان قهرمانی در اروپا را كسب كرده‌ام و باز هم از من می‌پرسند كه آیا چهارمین قهرمانی را تكرار خواهیم كرد.

نظر خودتان چیست؟

امیدوارم در سال 2007 جام اروپا را بالای سر ببریم . 24 ساعت شبانه‌روز را به فوتبال فكر می‌كنم و دوست دارم قهرمانی‌ها را با این تیم رقم بزنم.

كمی هم در خصوص كاپلو صحبت كنیم. آیا شیوه‌های او تغییر كرده است؟

او كاپلوی همیشگی است، كمی سنش بالا رفته است. حضور كاپلو در هر باشگاهی به منزله تضمین زندگی فوتبالی‌تان است. یكی از دلایل تمدیدم با رئال، حضور كاپلو بود. او مانند پدر من است. او با شیوه‌ای متفاوت با من رفتار می‌كند و مرتب احوال مرا جویا می‌شود و در تمرینات مراقب من است.

شاید اینها همه در پاسخ به خدماتی باشد كه شما بدون چون و چرا برای تیم انجام می‌دهید.

ده سال پیش هم این‌گونه بود. با جرات می‌گویم كه از زمان حضور كاپلو، باشگاه شاهد تغییرات زیادی بوده است. دنیای فوتبال امروز به گونه‌ای شده كه حضور در میان بهترین‌ها واقعا دشوار است. خیلی‌ها از ما نفرت دارند چرا كه موفق هستیم و ثروتمند‌ترین باشگاه فوتبال محسوب می‌شویم. رئال در حال از دست دادن تمام افتخارات گذشته‌اش بود كه كاپلو از راه رسید تا به امور تعادل بخشد.

من از سرزمین فوتبال آمد‌ه‌ام؛ از كشوری كه فقر در آن بیداد می‌كند اما با حضور در رئال تجربیات ارزنده‌ای را كسب كرد‌ه‌ام.

پس چرا تمام انتقادات در حال حاضر متوجه كاپلو است؟

چون او كامل و بهترین است. از هر لحاظ برترین است لذا دیگران به او حسادت می کنند.

چقدر به كسب چهارمین عنوان قهرمانی در اروپا امیدوار هستید؟

اگر بایرن مونیخ اجازه بدهد. اگر قصد قهرمانی داریم باید از بهتر هم بهتر باشیم.

حضور مارسلو را در رئال چگونه می‌بینید؟

او جزو چهره‌های با استعداد و جوان برزیلی است و می‌تواند برای باشگاه مثمرثمرباشد.

تعطیلات را چگونه می‌گذرانید؟

در خانه و كنار خانواده‌ و والدینم خواهم بود. سعی می‌كنم برای كسب انرژی از دست رفته فقط استراحت كنم.

سخنان كاپلو را در خصوص اضافه وزن كه از یاد نبرده‌اید!

حواسم كاملا جمع است و بعد از تعطیلات با آمادگی كامل یكدیگر را در برنابئو ملاقات خواهیم كرد. كریسمس مبارك!

پوسترهایروبرتو کارلوس