تبیان، دستیار زندگی
در هفته ای که طی شد، مطالب سلامتی متعددی از جمله بهداشت فردی آقایان، دلایل لخته شدن خون، فواید هوای تازه برای سلامتی و ... در معرض دید شما عزیزان قرار گرفت. در بسته سلامتی این هفته، مروری داریم بر این مطالب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهداشت فردی مردان، بدی زمستان و خوبی هوای تازه

در هفته ای که طی شد، مطالب سلامتی متعددی از جمله بهداشت فردی آقایان، دلایل لخته شدن خون، فواید هوای تازه برای سلامتی و ... در معرض دید شما عزیزان قرار گرفت. در بسته سلامتی این هفته، مروری داریم بر این مطالب.

بخش سلامت تبیان
شستن صورت

10 نکته درباره بهداشت فردی آقایان

مردان کمتر به بهداشت فردی خود اهمیت می دهند. کار در بیرون از منزل باعث شده که آنان بیش از دیگران در معرض آلودگی ها باشند، خواه کارمند یک اداره ی دولتی باشند، خواه کارگر معدن. در هر صورت تماس با اشیای عمومی سبب انتقال حجم وسیعی از آلودگی ها به آنها خواهد شد. پس بهتر است این بار بیش از همیشه به بهداشت فردی خود اهمیت دهند.

گل مژه چشم؛ راه های پیشگیری و مقابله

گل مژه مانند جوش در لبه یا نزدیکی پلک و به دلیل بسته شدن یکی از غدد چربی بروز می کند که عفونی شده است. در این صورت منطقه ی مورد نظر قرمز و برجسته، دردناک و ملتهب می شود و علائمی مانند التهاب ملتحمه ی چشم را بروز می دهد.

10 دلیل لخته شدن خون

خون مایع است و در صورتی که جامد شود، به آن لخته می گویند. لخته ی خون اگر در طول رگ ها حرکت کند و به اندام های حیاتی برسد مشکلاتی گاها وخیم را به دنبال می آورد، برای مثال رسیدن لخته خون به ریه سبب آمبولی ریوی می شود که در موارد شدید موجب مرگ خواهد شد. بنابراین مهم است که بدانیم دلایل ایجاد لخته خون چیست که ما در اینجا ده تای آنها را آورده ایم.

6 دلیل تیک و گرفتگی عضلات

برای همه پیش می آید که هر از گاهی دچار تیک شوند اما زمانیکه این تیک ها طولانی و مزمن می شوند باید با متخصص مشورت کرد. تیک ها و اسپاسم های عضلات پاها، بازوها یا پلک ها جزو حرکات غیرارادی بدن هستند که کنترل و مقابله با آنها چندان ساده نیست. در برخی موارد هیچ کنترلی روی این حرکات نیست و در برخی موارد می توان آنها را تحت کنترل درآورد. در این مطلب به بررسی علل و عوامل بروز این مشکل می پردازیم.

6 بدی زمستان برای سلامتی

برخی افراد عاشق تابستان و گرما هستند. برخی دیگر خنکی و سرمای پاییز و زمستان را می پسندند. در قسمت اول این مطلب در خصوص اثرات مثبت هوای سرد زمستان بر روی سلامتی صحبت کردیم. از تاثیر هوای خنک روی بهبود عملکرد مغز و اثرات مثبت ورزش های زمستانی گفتیم.
اما با این حال دلایل زیادی وجود دارد که بدن در سرمای زمستان به مناطق و سواحل گرم تمایل پیدا می کند، چون برای دمای پایین و هوای سرد و یخبندان ساخته نشده است. در این مطلب شما را با اثرات منفی آب و هوای سرد زمستانی روی سلامتی آشنا می کنیم.

روند یادگیری نوزادان چطوری است؟

در سال های اول کودکی همه چیز در جهان برای بچه ها جدید است. یادگیری کودکان یک فرایند 24 مرحله ای است. آنها طی این مراحل یاد می گیرند که چگونه بدنشان را حرکت دهند، چگونه اشیاء را لمس کنند و ... . در این مطلب قرار است شما را با چند روش یادگیری کودکان آشنا کنیم.

فواید شگفت انگیز هوای تازه برای سلامتی

این روزها کمتر کسی است که دغدغه آلودگی هوا را نداشته باشد، در مورد تغذیه مناسب در این روزها بسیار گفته شده و می شود. اما خوب است بدانیم اگر فرصتی برایمان پیش می آید، کمی هم هوای پاک و تازه را تنفس کنیم و بدانیم چطور باید از این موهبت کمیاب بهره ببریم. تنفس اکسیژن آنقدر برای مان عادی و ناخودآگاه شده است که واقعا به فواید آن فکر نمی کنیم. در این مطلب، چند تا از فواید تنفس اکسیژن و هوای تازه را برایتان می گوییم.

فلانی رودل کرده یعنی چه؟

احتمالا شما هم بارها واژه رودل کردن را شنیده اید؛ اصطلاحی که بیشتر اوقات افراد پا به سن گذاشته از آن استفاده می کنند. از نظر پزشکی رودل همان اسپاسم روده بزرگ است که با نفخ بروز می کند و متخصصان به آن دردهای کولیکی یا قولنج گوارشی می گویند.

چطور اجسام سنگین را بلند کنیم؟

هنگام بلند کردن اجسام سنگین، مهم است که بدانیم چطور این کار را درست انجام دهیم تا آسیبی به سلامتی مان وارد نشود. آسیب های رایج هنگام بلند کردن نادرست اجسام سنگین شامل، درد کمر، درد گردن، درد شانه، درد بازو و درد دست و مچ آن می باشد.

شب کوری؛ دید کم در تاریکی

فردی که مبتلا به شب کوری است ، هنگامی که هوا تاریک شده و شب است، نمی تواند ببیند و یا دید او کم می شود.

بیماری های پوستی که در محل کار می گیرید

بیماری پوستی ناشی از شغل در اثر تماس با عامل شغلی مانند مواد شیمیایی، نور آفتاب یا سرما ایجاد می شود و یا اینکه زمینه آن وجود دارد و عامل شغلی به عنوان محرک سبب بروز آن می گردد.

6 تغییر عجیب بدن در زمستان

تا کنون در خصوص تغییراتی که در هوای سرد در بدن تان رخ می دهد دقت کرده اید؟ به نظرتان چرا در هوای سر موی تن آدم سیخ می شود؟ چرا بینی چکه می کند؟ چرا مدام حالت لرز به ما دست می دهد یا اینکه میل زیادی به مصرف مواد غذایی چرب پیدا می کنیم؟ زمستان فصلی است که بیشتر عطسه می کنیم و درد مفاصل در آن بیشتر می شود. تمام این اتفاقات جزو واکنش های طبیعی بدن هستند که شناخت دقیق آنها خالی از لطف نیست.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.