تبیان، دستیار زندگی
پیامبر را دکلمه می کند سمفونی پیامبر(ص) ساخته "شاهین فرهت"برای نخستین بار با دکلمه "مهتاب کرامتی" و به خوانندگی "علی تفرشی" توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا می شود . رهبرارکستر سمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب در خصوص اجر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نادر مشایخی : کرامتی سمفونی پیامبر را دکلمه می کند

سمفونی پیامبر(ص) ساخته "شاهین فرهت"برای نخستین بار با دکلمه "مهتاب کرامتی" و به خوانندگی "علی تفرشی" توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا می شود .

رهبرارکستر سمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب در خصوص اجرای این گروه در بیست ودومین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:ارکستر سمفونیک تهران در این دوره از جشنواره موسیقی فجر نخستین اجرا از سمفونی پیامبر را به روی صحنه خواهد برد.

"نادر مشایخی " درباره همکاری "مهتاب کرامتی" و"علی تفرشی"با ارکستر سمفونیک تهران گفت:ارکستر سمفونیک تهران یکی از جوان ترین ارکسترهای دنیا است که همیشه تمایل داشته با جوان ها اجرای برنامه داشته باشد و درست به همین دلیل بود که علی تفرشی را برای خواندن انتخاب کردیم و از سوی دیگرخانم کرامتی علاوه بر بازیگری ، سفیرصلح ایران در یونسکو است و گمان می کنم حضور او در ارکستر سمفونیک تهران علی رغم عنصر جوانی ؛ می تواند زمینه معرفی موسیقی ایران را در دنیا فراهم کند.

وی در ادامه به تفاوت اجرای ارکستر سمفونیک تهران در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجراشاره کرد وگفت:یکی از دغدغه های همیشگی من معرفی آهنگسازان معاصر ایرنی در اجرا های مختلف به جهان بوده است ودرست به دلیل همین علاقه امسال آثاری از آهنگسازان معاصر ایرانی را در برنامه خود داریم تا در طول دو شب، اجرایی متفاوت و روایتی تازه از آهنگسازان معاصر را توسط گروه ارکستر سمفونیک تهران داشته باشیم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان به قطعاتی که در بیست ودومین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود اشاره کرد وگفت:قطعه"ای شهیدان خدایی"ساخته "هوشنگ کامکار"،"حماسه خرمشهر" اثری از "مجید انتظامی "،"سوئیت شرقی" کاری از "محمد سریر" و قطعه "فیه ما فی"از ساخته های خودم را اجرا می کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر