تبیان، دستیار زندگی
هان بهرامی: بوریس بكر را به دردسر انداختم به گزارش فارس، روزنامه فرانكفورتر آلگماینه سایتونگ در تازه ترین شماره خود گزارشی از ستاره اسبق تنیس ایران به چاپ رسانده است. در این گزارش كه از منصور بهرامی به عنوان "بامزه ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش از کمدی ‌ترین تنیسور جهان

بهرامی: بوریس بكر را به دردسر انداختم


به گزارش فارس، روزنامه فرانكفورتر آلگماینه سایتونگ در تازه ترین شماره خود گزارشی از ستاره اسبق تنیس ایران به چاپ رسانده است.

در این گزارش كه از منصور بهرامی به عنوان "بامزه ترین ورزشكار سال" ‌یاد شده، در ابتدا این نكته مطرح شده كه این ستاره قدیمی در هر میدانی كه وارد می‌شود، ‌باوجودی كه به تنیس می‌پردازد؛ اما اسباب شاد شدن همگام را با كارهایش فراهم می كند.

این روزنامه می‌نویسد: "وقتی بدانیم كارهایی كه بهرامی انجام می‌دهد، دیگر تنیسورها انجام نمی‌دهند، ‌آنوقت بایستی او را با مزه‌ترین ورزشكار جهان دانست."

روزنامه آلمانی به یكی از دلایل پرداختن به بهرامی و تهیه گزارش از وی اشاره دارد: "تحت شرایطی خاص در میدان البرت هال شهر لندن، بهترین ستارگان سابق تنیس جهان گردهم آمده‌اند تا نشان دهند حتی در سنین بالا نیز با وجود كندی سرعت، از توان و تجربه بالایی برای در دست گرفتن راكت و انجام بازی‌های عامه پسند برخوردارند."

* تنیس با كمدی ورزشی

بهرامی در این مسابقات با سه رقیب كاملا معروف روبرو شد.

این روزنامه نوشت: "بهرامی برای انجام رقابت دست به برخی حركات خنده دار و نوظهور زد. به طور مثال، در اوایل بازی خود ضربه «والی» را در حال نشسته انجام داد یا موقع ضرباتی كه از نزدیك تور زده، جهت دفاع حتی صندلی داور را نیز برداشت و محكم یكی از پایه‌های آن را شكست."

این نشریه افزود كه او همه این كارهای عجیب نمایشی را در حالات مختلف به معرض نمایش گذاشت.

* اظهارات بهرامی

بهرامی می‌گیود: "برایم این امكان وجود دارد كه در بازی های زیادی در این رده سنی برنده شوم؛ اما تفریح و شور و شعف را بر بازی به صورت جدی ترجیح می‌دهم. اینجوری حداقل باعث خوشحالی مردم می شوم."

گزارشگر این نشریه به این نكته اشاره دارد كه در اولین مصافش كه مقابل جام مك انرو، قهرمان سابق تنیس ویمبلدون انجام گرفت، ستاره امریكایی به دلیل شیرین كاری های بهرامی، از وی ناراضی بود؛ ولی وقتی با قهرمان تینس ایران روبرو شد و شاهد حركات او شد، ‌از وی به عنوان یك نابغه ‌یاد كرد.

این نشریه عنوان كرد كه بهرامی در جوانی به دلیل كم بودن توان و امكانات تنیس ایران نتوانست در حد یك سوپر استار جهانی مطرح شود.

* تنیس، ورزش پولدارها

در ادامه این گزارش از قول بهرامی عنوان شده كه بعد از وقوع انقلاب اسلامی، تنیس به عنوان ورزش پولدارها شناخته شد. به همین دلیل او مجبور شد به شهر نیس بیاید و شب‌ها را زیرپل‌ها بخوابد و خودش را از پلیس مخفی نگه دارد.

وی در آن هنگام در مسابقات داخلی تنیس در فرانسه شركت كرد كه بعدا با خانمی فرانسوی ازدواج كرد كه ثمره این ازدواج، دو پسر بود.

* اظهارنظر بهرامی

این نشریه در بخش پایانی گزارش خود به درج نقطه نظرات ستاره ایرانی پرداخت: "در رشته دوبل توانستم به بازی نهایی این جام برسم. در رشته انفرادی نیز توانستم ستارگان زیادی را با شیرین كاری هایم اذیت كنم.گ

وی افزود: "در بازی مقابل بوریس بكر كاری كردم كه به دلیل روبرو شدن با من به دردسر افتاد. نكته مهم برایم این است كه به زمین بیایم تا سعادتمندترین انسان روی كره خاكی باشم."