تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاترین ورژن حجاب، حضورعموم در این مراسم آزاد است

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
شانزدهم بهمن دین

عاملی برای پاک شدن گناهان مؤمن
در زندگی های امروزی به ندرت رخ می دهد که فرد در مدت حیات خویش دچار مشکل و ناراحتی نگردد و یا میزان مشکلاتش آن قدر کم و ناچیز باشد که از زندگی چیزی جز خوشی به یاد نیاورد ... تصدیق می کنید؟

فضیلتی که در جامعه کمرنگ شده است
امروز می خواهیم در رابطه با یک فضیلت اخلاقی که متأسفانه در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است و از طرفی ریشه ی بسیاری از معضلات جامعه ی امروز به شمار می آید سخن بگوییم ؛ فضیلتی که قرآن کریم به عناوین مختلف از آن سخن گفته است ...

ادب

چند تمرین برای یاد خدا!
در کشاکش زندگی گاه مواقعی پیش می آید که ممکن است احساس کنیم، خدا به ما کاری ندارد یا گویا ما را فراموش کرده است. این پندار گرچه ظاهری کفرآمیز دارد اما ممکن است در ذهن بسیاری از ما به وجود آمده باشد و مناسب است که درباره آن اندیشه کنیم.

بالاترین ورژن حجاب، حجاب حداکثری و تعقلی
خیلی خوب لباس پوشیده بود ... مانتویی گشاد ... شلوار خوب و مناسب حتی ساق دست هم دستش کرده بود اما موهایش بیرون بود ... حتی یک ذره آرایش هم نداشت ... خیلی هم سنگین راه می رفت و با نامحرم صحبت نمی کرد اما پوشاندن مو را واجب نمی دانست...

از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب مهدوی آخرالزمان (١)
احساس درد اگر چه به خودی خود، خوشایند نیست اما از الطاف خفیه الهی است؛ چرا که وجود بیماری را خبر می دهد و این باخبری است که انسان را برای درمان، به سوی طبیب می کشاند اما زنهار که اگر ناطبیب را به جای طبیب بگیرد؛ دور نخواهد بود که دردش با مرگ، دوا شود! این مقال، مژده طبیب موعودی است که خالق خلق، توان درمان دردهای کهنه و زخمهای ناسور را در دستان یداللهی او نهاده است.

بازوی قدرتمند مفتی های عربستان!
جریان سلفی سومین جناح از جناح های بیداری اسلامی در دهه هفتاد قرن گذشته بودند که از دو جریان اخوان (وابسته به الازهر مصر) و جریان شیعی اثنی عشری تشکیل می شد. علی رغم وسعت و گستره انتشار و نیز وابستگی به مکتبی عقیدتی و فقهی؛ جریان اخوانی موفقیت جریان شیعی را به دست نیاورد.

سلفیان

انقلابی که معادلات بشر قرن بیستم را بر هم زد!
از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب مهدوی آخرالزمان (2)
هربار که با فتنه ای جدید، دنیا منتظر شنیدن صدای فروپاشی بنای جمهوری اسلامی ایران شد، محکم تر شدن پایه های آن و رساتر شدن صدایش و در نور دیدن مرزها و فتح سنگرهای بیشتر نشان داد که «صاحب این مملکت، امام زمان (عج) است.»

عملی که کاستی هایمان را جبران می کند
آن گاه که انبیاء و اوصیای الهی با آن کارنامه درخشان عبودیت و بندگی این چنین ابراز فقر و کاستی در بندگی خالق خود دارند؛ تکلیف انسانهای ممکن الخطایی که به مراتب به عجز و کاستی بندگی خود واقف هستند روشن است. در این چنین فضایی است که هر انسان زیرک و آگاهی به دنبال راه چاره و وسیله ای برای جبران این نقص و کاستی در بندگی خود می گردد.

این عوامل در تربیت مؤثر است
تا به حال به  شدت جریان آب رودخانه دقت کرده اید ... گاهی پایت را درون آب رودخانه می گذاری فقط خیس می شود چون آب جریان ندارد اما گاهی آنقدر آب رودخانه با شدت جریان دارد که تو را با خود می برد...

از «روح الله» تا «حجة الله»
از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب مهدوی آخرالزمان (٣)
پیش از این، از منجی خلق و موعود امم گفتیم؛ از قائم آل محمد صلی الله علیه وآله  که شکستن شیشه عمر فساد و ستم را با یدِ بیضای او وعده داده اند؛ و از تأخیر او، حال آن که عصایش مهیّاست برای بلعیدن مارهای دروغین ساحران همه تاریخ؛ که ظهور و تحقق آن امر عظیم جهانی، جهانی لبیک گو می خواهد .... در این میان، روح خدا چنان لبیک گفت که حجتی شد برای لبیک جهانیان تا آنجا که اهل بَصَر و صبر، پیش از عصا افکندن موسای زمان «گفتند ایمان آوردیم به پروردگار جهانیان؛ پروردگار موسی و هارون».

حضور عموم در این مراسم آزاد است
من از کسانی هستم که خودم را مقید به رعایت دستورات الهی می دانم و در تلاشم هیچ وقت آنچه را که خداوند به آن فرمان داده از من فوت نشود و کاری را هم که خداوند آن حرام کرده است از من سر نزند. با این حال به بعضی از این فرامین توجه چندانی نداشته و از کنارش به راحتی می گذشتم چون معتقد بودم در زمان غیبت امام زمان علیه السلام انجام یک سری امور واجب نیست، پس چه الزامیست که آن ها را انجام دهم یا در یک سری مراسمات شرکت کنم.

نماز


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.