تبیان، دستیار زندگی
در این عصر غیبت کبرا، انقلاب اسلامی ایران میدانی برای مشق کردن منتظران ظهور، و ظرفی برای غربالگری شد. در معرکه این میدان است که هر کس می تواند خود را محک زند که چند مَرده حلاج است؟!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : تقی حاتمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه ظهور از انقلاب می گذرد!

از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب مهدوی آخرالزمان (٤)

در این عصر غیبت کبرا، انقلاب اسلامی ایران میدانی برای مشق کردن منتظران ظهور، و ظرفی برای غربالگری شد. در معرکه این میدان است که هر کس می تواند خود را محک زند که چند مَرده حلاج است؟!

سمیه علیمردانی- بخش مهدویت تبیان
انتظار

در مقالات گذشته از منجی بشر، مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف گفتیم؛ و از روح خدا که انقلابش حجتی شد بر جهانیان تا انقلاب موعود را باور کنند و از صدای لبیکی که در جهان طنین انداز شد؛ اما چرا باز هم؟! باز هم سخن از تأخیر است!

تأخیر در ظهور او؛ با آن که نامه ها به کویش روان و ناله ها به سویش بلند است؟! آری باز هم سخن از غیبت است؛ اما نه غیبتی چون غیبت موسی و عیسی علیهما السلام و...! غیبتی طولانی تر از غیبت تمام انبیا! آری! این بار دیگر امام، در پی نامه ها نخواهد آمد تا آن که مسلم، پیش از آنکه کار از کار بگذرد، صدق و کذب نامه ها را بر ملا کند!

مَهد مقتدران منتظر

در این عصر غیبت کبرا، انقلاب اسلامی ایران میدانی برای مشق کردن منتظران ظهور و ظرفی برای غربالگری شد. در پاسداری از کیان این انقلاب که در برابر انقلاب جهانی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، قطره ای از دریاست، می توان برای پاسداری از آن انقلاب عظیم، تمرین کرد.

وقتی علی رغم 37 سال تحریم، توطئه و کار شکنی از سوی شیاطین خارجی و داخلی و مزدورانشان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به قدرت برتر منطقه شد. و ایرانی که روزی سخن نخست وزیرش این بود که «ملت ایران قابل ساختن لوله هنگ [آفتابه] نیست و یک کارخانه سیمان را نمی تواند اداره کند»؛ چنان شد که ماهواره و موجود زنده به فضا پرتاب کرد!
ایرانی که روزی محتاج واردات سیم خاردار بود؛ آن گونه شد که پهپاد و دیگر ادوات جنگی ساخت که بر دل کفار رعب افکند و چنان پیشرفتی کرد که مورد اتهام ساخت بمب اتم (هر چند معاندانه و به دروغ) قرار گرفت!
ایرانی که روزی پادشاهش در مقابل ملکه انگلیس کمر خم می کرد و بر دستانش بوسه می زد؛ با اقتدار و غرور، درِ سفارت روباه پیر را تخته کرد!
ایرانی که روزی اجانب، پادشاهانش را عزل و نصب می کردند؛ رهبرش قاطعانه و مقتدرانه فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»! (1)

ایرانی که روزی به خاطر خوش خدمتی حکومتش به رژیم اشغالگر قدس، أخ الیهود نامیده می شد؛ به کابوسی برای آن تبدیل شد و رهبرش با صلابت، آن را غده سرطانی خواند (2) و فرمود: «اسرائیل باید از صفحه روزگار، محو شود.»!(٣)
ایرانی که زمانی 9 وزیر کابینه اش از مهره های فرقه ضاله بهائیت بودند؛ چنان شد که دولتش، بدون اذن نایب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ محلی از اِعراب نیافت!

ایرانی که در روزگاری نزدیک، محتاج پزشکان پاکستانی و بنگلادشی بود؛ به کشورهای مطرح در حوزه توریسم درمانی تبدیل شد و به معدود کشورهای شبیه سازموجود زنده پیوست!
ایرانی که روزی داشتن مدرک دیپلم، افتخار مردمش بود؛ تحصیلات دکترا برایش امری عادی شد!
ایرانی که تا دیروز، ژاندارم یا به عبارتی بهتر گماشته آمریکای جهانخوار در منطقه بود، سپاهیان دلیرش، تفنگداران گمشده نیروی دریایی این قدرت پوشالی را درست در زمانی که خود را پیروز میدان نبرد با جمهوری اسلامی ایران می پنداشتند، در آبهای خلیج فارس دستگیر کردند و تصویر دستان بر سر نهاده نیروهای وحشت زده شیطان بزرگ، در جهان مخابره شد!
...
هیمنه پوشالی دنیای کفر بارها و بارها در هم شکست و بسیاری از مردم دنیا به سوی آن کعبه آمال توجه پیدا کردند؛ زیرا این حقیقت، بر مَلا شد که دین، نه تنها افیون و مانع پیشرفت و باعث خجلت نیست؛ بلکه در سایه دین حقیقی است که می توان به رشد و تعالی و قدرت و عزت رسید. جهانیان دانستند که کشتی نجات، مکتب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است که ناخدایش به چنان قدرتی تکیه دارد که می تواند با صلابت در برابر هر طوفانی بایستد و بشر را تا آن مدینه فاضله موعود برساند. اینگونه انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز ظهور شد.

میدانی برای مشق انتظار

این انقلاب، بسترساز پرورش یارانی مؤمن، بصیر، مخلص و پاکباخته برای امر ظهور گردیده که برای یاری آن مصلح کُل، از بذل جان و بالاتر از آن دریغ نورزند و این سخنی گزاف نیست. نشان به آن نشانه که در دامان این مکتب هزاران هزار شاگرد ممتاز نامدار و گمنام پرورش یافته اند که در میدان آتش و خون و آزمونهای سخت فتنه و معرکه تقابل دین و دنیا، تا پای جان و بذل هر چه تعلقات دنیوی است مردانه ایستادند

در این عصر غیبت کبرا، انقلاب اسلامی ایران میدانی برای مشق کردن منتظران ظهور و ظرفی برای غربالگری شد. در پاسداری از کیان این انقلاب که در برابر انقلاب جهانی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، قطره ای از دریاست، می توان برای پاسداری از آن انقلاب عظیم، تمرین کرد. در سربازی و اطاعت از نایب عام امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، می توان برای سربازی آن امام همام عجل الله تعالی فرجه الشریف و اطاعت از حجت خدا در عصر ظهور، آماده و کارکشته شد.

به قولی در معرکه این میدان است که هر کس می تواند خود را محک زند که چند مَرده حلاج است.
کسی که اکنون از میدان مشق، فرار کند؛ چگونه برای آن میدان بزرگ، رجز می خواند؟!
کسی را که در کلاس اول، رفوزه شود؛ با دانشگاه، چه کار؟!
در روایتی جعفر جعفی می گوید: به امام باقر علیه السلام عرض کردم: فرج شما کی خواهد رسید؟ فرمود: «هیهات! هیهات! فرج ما نخواهد رسید تا شما غربال شوید، سپس غربال شوید، سپس غربال شوید؛ آن را سه بار تکرار فرمود؛ تا افراد آلوده بروند و افراد پاک و مخلص باقی بمانند.»(٤)

پایگاه سربازان عصر ظهور

این انقلاب، بسترساز پرورش یارانی مؤمن، بصیر، مخلص و پاکباخته برای امر ظهور گردیده که برای یاری آن مصلح کُل، از بذل جان و بالاتر از آن دریغ نورزند و این سخنی گزاف نیست. نشان به آن نشانه که در دامان این مکتب؛ فهمیده ها، چمران ها، باقری ها، برونسی ها، آوینی ها، شهریاری ها، مهدی(ادواردو) آنیلی ها، کمال (ژوان) کورسل ها، غلام کبیری ها، خلیلی ها، مغنیه ها، نمِرها، جوانان مدافع حرم زینبی سلام الله علیها و هزاران هزار شاگرد ممتاز نامدار و گمنام دیگری پرورش یافته اند که در میدان آتش و خون و آزمونهای سخت فتنه و معرکه تقابل دین و دنیا، تا پای جان و بذل هر چه تعلقات دنیوی است مردانه ایستاده اند اما در برابر نفس و شیطان، سر تسلیم فرود نیاوردند و دین نفروختند و عاشورایی شدند. این مدرسه و مکتب، محدود به مرزهای ایران نیست که «انقلاب اسلامی، در اول وقوع خود، صادر شده است.»(5)
به دشمنان منکر این حقیقت، باید گفت «وقتی که انقلاب، پیروز شد و خبر و جذابیت آن، دنیا را پر کرد، کاری که باید بشود شد. همان کاری که شما از آن ناراضی هستید؛ همان کاری که به خاطر آن زنجیر می جوید و همان کاری که به خاطر آن خشمناک می شوید، شده و کار از کار گذشته است! شما هم هیچ کاری نمی توانید بکنید و هیچ کس دیگری هم نمی تواند کاری بکند.»(٦)
ادامه دارد...


پی نوشت:

1) صحیفه امام، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رضوان الله علیه، 1378، ج 10، ص 516
2) همان، ج 10، ص 159
3) همان، ج 16، ص 490
4) «متی یکون فرجکم؟ فقال: هیهات هیهات لا یکون فرجنا حتی تغربلوا ثم تغربلوا ثم تغربلوا یقولها ثلاثاً حتی یذهب الکدر و یبقی الصفو.»؛ علامه مجلسی رضوان الله علیه، بحارالانوار، ج 52، ص۱۱۳
5) بیانات در خطبه های نماز عید فطر امام خامنه ای مد ظله العالی، 4/1/1372
6) همان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.