تبیان، دستیار زندگی
هفته ای که گذشت در بخش تغذیه بیشتر به مسائلی پرداخته شد که این روزها اغلب مردم از آن ها می پرسند؛ از چاقی شکمی، علائم کمبودهای مواد مغذی، خواص آویشن و کرفس و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاقی شکمی، آویشن، کرفس و پیتزا!

هفته ای که گذشت در بخش تغذیه بیشتر به مسائلی پرداخته شد که این روزها اغلب مردم از آن ها می پرسند؛ از چاقی شکمی، علائم کمبودهای مواد مغذی، خواص آویشن و کرفس و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
چاقی، پیتزا، سرمایی، آویشن، کرفس

چرا شکمم چاق می شود؟
یکی از اولین سؤالاتی که در مهمانی ها و یا در مطب ها از کارشناسان و متخصصان تغذیه پرسیده می شود این است که چه کنیم تا شکمان کوچک تر شود و یا این که چرا شکمان هر روز بزرگ تر می شود؟ اگر این مسئله مشکل شما هم هست، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پیتزا: مخدری خوراکی
شاید به نظرتان عجیب برسد که بگوییم پیتزا مثل مواد مخدر عمل می کند. البته این مسئله صرفاً به پیتزا محدود نمی شود و مواد غذایی دیگری نیز با این تأثیر وجود دارند. اما پیتزا در رأس این لیست قرار دارد.

4 علامت کمبود پتاسیم
پتاسیم مسئول عملکرد خوب عضلات، کنترل مایعات بدن و دیگر عملکردهای ضروری بدن محسوب می شود. اگر شما هم دچار گرفتگی عضلات شده باشید باید گوشه چشمی به احتمال کمبود این ماده ی مغذی نیز داشته باشید.

عدم تحمل لاکتوز
عدم تحمل لاکتوز شایع ترین عدم تحمل کربوهیدراتی است که می تواند تمام گروه های سنی را تحت تأثیر قرار دهد؛ البته با افزایش سن بیشتر می شود. هفتاد درصد بزرگسالان در کل دنیا، به ویژه سیاه پوستان، آسیایی ها و ساکنان آمریکای جنوبی کمبود لاکتاز دارند. سوء هضم لاکتوز و عدم تحمل به آن در اثر کمبود لاکتاز، آنزیم هضم کننده قند موجود در شیر، ایجاد می شود.

سرطان پروستات: از زیاده روی این ها بپرهیزید
عوامل متعددی در ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند؛ از عوامل ژنتیکی گرفته تا سن و سال و سبک زندگی نادرست. در این بین یکی از مهم ترین کارها برای پیشگیری از این بیماری داشتن تغذیه ای مناسب است.

آویشن در طب سنتی؛ از درمان سرفه تا سردمزاجی
در این مطلب به خواص آویشن شیرازی و آویشن کوهی (آویشن باغی) از زبان متخصصان طب سنتی پرداخته ایم، با ما همراه باشید...

7  آبمیوه ی رژیمی برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
کاهش وزن نیاز به یک انگیزه ی قوی دارد؛ اما به جز انگیزه به راهکارهای دیگری هم نیاز دارید تا بتوانید نتیجه ی مورد نظرتان را دریافت نمایید، یکی از این راهکارها دریافت آبمیوه های چربی سوز است. در این اینفوگرافی طرز تهیه ی 7 آبمیوه ی رژیمی را آورده ایم. با ما همراه باشید...

کمبود کدام املاح رایج است؟ (2)
در مطالب "کمبود کدام املاح رایج است؟ (۱)"، به بررسی کمبود آهن و یُد پرداختیم. در این مطلب، کمبود کلسیم و منیزیم را بررسی می کنیم.

کمبودهایی که شما را سرمایی می کند
گاهی فرقی نمی کند هوا خوب است یا سرد؟ برخی افراد در هوای ملایم و خوب نیز می لرزند و سردشان است. این مسئله می تواند ناشی از کمبود برخی ویتامین ها یا کم آبی بدن و برخی مشکلات دیگر بروز کند.

روش تهیه کوکو سبزی با تن ماهی
روغن یک قوطی تن ماهی را جدا کرده، کنار می گذاریم. دو کاسه ماست خوری سبزی تازه خرد کرده، پنج عدد تخم مرغ، تن ماهی که روغن آن را کنار گذاشته ایم و نمک را با یکدیگر مخلوط می کنیم تا مایه کوکو سبزی با تن ماهی آماده شود.

کرفس؛ از تقویت حافظه تا رفع گرفتگی عروق
از فواید کرفس می توان به تأثیر آن در درمان تنفس نامطبوع، عفونت مثانه، سرطان، تب یونجه و ضعف حافظه اشاره کرد.

ماکا؛ گیاه تقویت کننده ی میل جنسی
ماکا گیاهی است که در پرو کشت می شود و به نام «جینسینگ پرویی» شهرت دارد. این گیاه اثرات زیادی در سلامتی انسان داده و به ویژه اینکه باعث افزایش قدرت جنسی می شود. گیاه ماکا با ناباروری خانم ها نیز مقابله می کند.

سلامتی شما آرزوی ماست.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.