تبیان، دستیار زندگی
نیم یكی از لژیونرهای ایرانی كه در حال حاضر در امر گلزنی برای الشعب امارات خوب عمل كرده و توانسته ارزش‌های بالای فنی خود را به نمایش بگذارد جواد كاظمیان است .وی در صدر نشینی این تیم همراه با علی سامره آقای گل فعلی رقاب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاظمیان:غیرممکن را ممکن می کنیم


یكی از لژیونرهای ایرانی كه در حال حاضر در امر گلزنی برای الشعب امارات خوب عمل كرده و توانسته ارزش‌های بالای فنی خود را به نمایش بگذارد جواد كاظمیان است .وی در صدر نشینی این تیم همراه با علی سامره آقای گل فعلی رقابت‌ها نقش كلیدی دارد.

به بهانه گلزنی بازیكنان ایرانی الشعب مقابل النصر در هفته نهم لیگ امارات ، جواد كاظمیان گفت و گویی با ایپنا انجام داده كه ماحصل آن از نظرتان می‌گذرد.

شنبه شب الشعب به لطف گلزنی تو و سامره موفق شد النصر را شكست دهد و كماكان در صدر جدول رده‌بندی لیگ امارات باقی بماند.

خوشبختانه با ارائه یك بازی منطقی و فوتبال شناور موفق شدیم النصر را از پیش رو برداریم و با 19 امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ ادامه دهیم.

ولی این دیدار آنچنان هم رنگ و بوی آرامش به خود نداشت و بازیكنان دو تیم درگیری فیزیكی با هم پیدا كردند و بازی دقایقی متوقف شده بود.

بله، بازیكنان النصر معتقد بودند داور دیدار یكی از بازیكنان آنها را بدون دلیل اخراج كرده و همین مساله باعث به وجود آمدن درگیری شد و بازی دقایقی از جریان افتاد. پرونده این دیدار در كمیته انضباطی بررسی می‌شود و دست‌اندركاران فدراسیون فوتبال امارات تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند كرد.

جواد كاظمیان با گلی كه مقابل النصر به ثمر رساند در جدول گلزنان 5 گله شد و در كنار پرینز تاگوی(الشباب) و محمد عمر (الجزیره) قرار گرفت؛ چند درصد احتمال می‌دهی كه بتوانی به عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها انتخاب شوی؟

به عنوان یك هافبك تهاجمی بیشتر از اینكه گلزنی كنم به فكر مهیا كردن فرصت گلزنی برای سایرین بودم و از حالا نمی‌توانم بگویم چند درصد شانس دارم. در تلاش هستم علی سامره مهاجم گلزن الشعب را كه هم‌اكنون در صدر جدول قرار دارد كمك كنم تا بتواند به این عنوان دست یابد.

الشعب هم اكنون با 19 امتیاز و بدون شكست صدرنشین لیگ امارات است، آیا می‌توانید همین روال را تا پایان كار ادامه دهید و به قهرمانی دست پیدا كنید؟

برای تیمی كه در 2 فصل پیاپی جایگاهی بهتر از هشتمی پیدا نكرده رسیدن به عنوان سومی هم می‌تواند همانند قهرمانی باارزش باشد؛ اگر همین رویه را تا پایان ادامه دهیم، امر غیر ممكنی را ممكن كرده‌ایم.

پس از رقابت‌های هفته نهم، لیگ امارات 45 روز به دلیل شركت تیم ملی این كشور در جام خلیج فارس و تورنمنت دبی تعطیل است؛ در رقابت‌های جام اتحادیه این هفته با چه تیمی بازی دارید و آیا در این فرصت تعطیلات به ایران هم سفر می‌كنی؟

رقابت‌های جام اتحادیه امارات از اعتبار چندانی برخوردار نیست و من تنها در یك دیدار آن بازی كرده‌ام؛ الشعب هیچ امیدی برای صعود ندارد و باید پنجشنبه این هفته مقابل دبی صف‌آرایی كند؛ اگر مسؤولان باشگاه موافقت كنند پس از این دیدار به ایران سفر می‌كنم تا تعطیلات لیگ را در كنار خانواده‌ام باشم.

تیم ملی در اواسط دی ماه به دبی سفر می‌كند تا در تورنمنتی دوستانه با حضور تیم‌های اشتوتگارت، هامبورگ و امارات حاضر شود؛ آیا مسؤولان فدراسیون فوتبال از تو بر‌ای شركت در این رقابت‌ها دعوت به عمل آورده‌اند؟

با توجه به حضور مهدی مهدوی‌كیا در تركیب تیم هامبورگ و عدم همراهی لژیونرهای شاغل در لیگ‌های اروپایی كادر فنی تیم ملی بیشتر به سمت ایرانی‌های شاغل در لیگ امارات خواهد آمد و با توجه به برگزاری تورنمنت در همین كشور فكر نمی‌كنم مسوولان باشگاه الشعب با حضورم در تیم ملی مخالفتی داشته باشند؛ البته همه این صحبت‌‌ها زمانی تحقق پیدا می‌كند كه دعوتی از من برای همراهی تیم به عمل آمده باشد.

در گروه‌بندی مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا تیم ملی با كشورهای چین، مالزی و ازبكستان بازی خواهد كرد؛ این موضوع را چطور ارزیابی می‌كنی؟

هیچ تیمی در سطح قاره آسیا دیگر حریفی از پیش بازنده نیست و این 3 تیم هم می‌توانند مشكلاتی را برای صعود ایران به دور بعدی رقابت‌ها به وجود آورند.

پس با وجود استرالیا در جمع تیم‌های آسیایی باید قید قهرمانی در آسیا و حضور در جام جهانی را هم بزنیم؟

همان‌طوری كه تمام تیم‌های آسیایی روز به روز پیشرفت می‌كنند ایران هم نباید از غافله عقب بیفتد و باید خود را به سطح آنها برساند؛ تیم ملی ما همانند استرالیا لژیونرهای زیادی را در تركیب خود دارد كه هر یك برای تیم‌های باشگاهی خود مهره‌های تاثیر گذاری هستند، پس چیزی كم نداریم و باید از كوچك‌ترین فرصت نهایت استفاده را ببریم.

استقلال تهران و سپاهان در گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا باز هم به تیم‌های عربی برخورد كردند و راه سختی را برای صعود به مرحله نهایی پیش رو خواهند داشت.

بله، سال گذشته همین العین كه حالا روزهای خوبی هم در لیگ امارات ندارد برای سپاهان مشكل ساز شد و نگذاشت این تیم صعود كند؛ استقلال هم همین وضعیت را دارد و امیدوارم كه بتواند به جمع تیم‌های نهایی راه پیدا كند.

نتایج پرسپولیس را از امارت پیگیری می‌كنی؟

بله، زمانی كه در لیگ بازی نداشته باشیم یا در تمرین شركت نكنیم بازی‌های پرسپولیس را تماشا می‌كنم و امیدوارم امسال بتواند با قهرمانی در لیگ ششم حرفه‌ای دل هوادارانش را شاد كند