تبیان، دستیار زندگی
برای برگزاری این انتخابات نیاز است که تمام شبکه های استانی کشور از کاندیداهای خود دعوت به عمل آورند و آن ها بتوانند از طریق شبکه های استانی با مردم ارتباط برقرار کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت فصلی احزاب!

برای برگزاری این انتخابات نیاز است که تمام شبکه های استانی کشور از کاندیداهای خود دعوت به عمل آورند و آن ها بتوانند از طریق شبکه های استانی با مردم ارتباط برقرار کنند.

فرآوری : آزاده مرنی- بخش سیاست تبیان
فعالیت فصلی احزاب!

با نزدیک شدن به ایام انتخابات رسانه ملی با تلاشی بیش از پیش سعی در پوشش همه جانبه ی این رویداد سیاسی -اجتماعی دارد؛ از این رو رییس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاحیه شبکه اچ دی تهران بیان کرد: شاید جا داشت که در زمان مناسب تری این شبکه افتتاح شود ولی به خاطر الزامات مناسبتی، به ویژه دو انتخابات پیش رو تصمیم گرفتیم تا در این فرصت شبکه را افتتاح کنیم.

باید سواد رسانه ای و انتخاباتی مردم را افزایش دهیم و این وظیفه عمومی رسانه است که البته از روش های نوین باید استفاده کنیم

سرافراز ضمن تبریک سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی و تولد شبکه تهران اظهار کرد: شبکه پنج که شبکه تهران بود، از حدود شش سال پیش از طریق فرستنده های دیجیتال زمینی در سراسر کشور پخش شد ولی به تدریج هویت تهرانی اش را به هویت ملی تبدیل کرد. در یک سال اخیر ماموریت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور که در سایر شبکه های تلویزیونی وجود نداشت نیز به شبکه تهران محول شد.
سرافراز با اشاره به تاثیر برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر زمان راه اندازی رسمی شبکه اچ دی تهران، اظهار کرد: برای برگزاری این انتخابات نیاز است که تمام شبکه های استانی کشور از کاندیداهای خود دعوت به عمل آورند و آن ها بتوانند از طریق شبکه های استانی با مردم ارتباط برقرار کنند.

رییس سازمان صدا و سیما درباره ی اهداف راه اندازی شبکه تهران توضیح داد: مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به همراه اطلاع رسانی قرار است در شبکه تهران صورت بگیرد چرا که محیط کلان شهر تهران ایجاب می کند که به مسائل گوناگون بپردازد.
رئیس سازمان صداوسیما درباره آسیب های مشارکت انحصاری حزبی نیز افزود: فعالیت احزاب فصلی است و به مناسبت انتخابات ظهور و بروز پیدا می کنند. در حالی که اگر احزاب به معنای واقعی دو نقش اصلی دارند، یکی این که باید برای اداره کشور برنامه داشته باشند و نقش مهم دیگرشان این است که کادرسازی کنند، ولی احزاب معمولا رقابت های حزبی را به اختلاف و اختلاف را به منازعه تبدیل و منازعه را به درگیری های ساختارشکنانه تبدیل می کنند که این نیز یک آفت انحصار حزبی است که ممکن است ظهور و بروز پیدا کند که در دوره ها و مقاطعی در کشور ما نیز به این شکل پیش رفته است.

فعالیت احزاب فصلی است و به مناسبت انتخابات ظهور و بروز پیدا می کنند

شاید به همین سبب است که اکنون به دلیل نظرسنجی های مختلفی که هم سازمان داشته و هم دیگران داشته اند هیچ حزبی به عنوان یک حزب قدرتمند، فراگیر و با مقبولیت بالا نداریم. به همین دلیل احزابی که اکنون هستند از مرجعیت عمومی برخوردار نیستند و هیچ کدام از آنها محبوبیت ملی ندارند. برای این انتخابات هم دشمن تدارک دیده و برنامه ریزی کرده تا آنچه را که موردنظرش است عملی کند، بویژه این که آنها خوب هم بلد هستند، تبلیغات کنند. ما در این مقطع باید سواد رسانه ای و انتخاباتی مردم را افزایش دهیم و این وظیفه عمومی رسانه است که البته از روش های نوین باید استفاده کنیم، کاری که تا حدودی انجام می شود و این دوره از اطلاع رسانی را نیز متفاوت کرده است. همچنین استفاده از روش های اینفوگرافی (اطلاعات تصویری) به شکل صحیح و کوتاه مخاطب را در معرض اطلاعات کلیدی و مهم قرار می دهد.
وی عنوان کرد: چون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان با هم برگزار می شود که این دو با هم متفاوت هستند، اما از سختی های کار ما این است که باید این دو را با هم پیش ببریم و مردم را ترغیب و تشویق کنیم. برای مجلس شورای اسلامی هیجان انتخاباتی لازم است، رقابت های سیاسی به وجود می آید. ضمن این که از تنش ها باید جلوگیری کرد، ولی در خبرگان بیشتر بحث دعوت به شناسایی و انتخاب افراد شایسته و افرادی که لنگرگاه انقلاب و نظام هستند و مجلس خبرگان را به عنوان لنگرگاهی که انقلاب و نظام را در توفان ها می تواند حفظ کند باید ببینیم.
رئیس رسانه ملی اعتقاد دارد در این مقطع حساس و سرنوشت ساز که پیش بینی می شود کشور با مسائل و موضوعات داخلی و منطقه ای مواجه و نقشه های زیادی از درون و بیرون کشیده می شود، رسانه ملی باید بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و نقش مهم خود را در این مقطع ایفا کند و مساله انتخابات در این میان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.



منبع : جام جم / تابناک