تبیان، دستیار زندگی
در مجموع از میان ۶۲۳ نامزد ثبت نامی، ۱۱۱ نفر احراز صلاحیت، ۱۲۱ نفر عدم صلاحیت، ۳۲ نفر انصراف و یک نفر دیگر نیز به دلیل استعفا از این رقابت حساس حذف شده و در نهایت تنها ۳۵۸ نفر در این صحنه باقی مانده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخریب ممنوع!

در مجموع از میان ۶۲۳ نامزد ثبت نامی، ۱۱۱ نفر احراز صلاحیت، ۱۲۱ نفر عدم صلاحیت، ۳۲ نفر انصراف و یک نفر دیگر نیز به دلیل استعفا از این رقابت حساس حذف شده و در نهایت تنها ۳۵۸ نفر در این صحنه باقی مانده اند.

بخش سیاست تبیان
سعید شبستری خیابانی

ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه به منظور بررسی آخرین روند تمهیدات در نظر گرفته شده برای انتخابات پیش رو در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. سعید شبستری خیابانی در این جلسه با اشاره به آمار نهایی در خصوص رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در استان گفت: در مجموع از میان ۶۲۳ نامزد ثبت نامی، ۱۱۱ نفر احراز صلاحیت، ۱۲۱ نفر عدم صلاحیت، ۳۲ نفر انصراف و یک نفر دیگر نیز به دلیل استعفا از این رقابت حساس حذف شده و در نهایت تنها ۳۵۸ نفر در این صحنه باقی مانده اند.

در این انتخابات باید شاهد یک انسجام و وحدت ملی باشیم و اگر نقدی در زمینه انتخابات وجود دارد باید منصفانه باشد، سعه صدر خود را بالا ببریم و از هر گونه افراط و تفریط در این خصوص خودداری کنیم

رئیس ستاد انتخاباتی استان ادامه داد: هم اکنون میزان تایید صلاحیت ها در استان ۶۰ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی قرار گرفته ایم. وی با بیان اینکه تمامی نهادهای دولتی باید امکانات خود را برای برگزاری بانشاط این انتخابات به کار گیرند، گفت: البته هیچ کدام از دستگاه ها حق ندارند امکانات دولتی خود را در اختیار نماینده ای خاص قرار دهند که باید مراقب هرگونه شائبه ای در این زمینه باشیم چرا که هر گونه حمایت دستگاه های مختلف از کاندیداها سبب بی اعتمادی مردم خواهد شد. در این خصوص تذکرات لازم را به کارکنان و مدیران دولتی داده ایم که از جایگاه اداری خود برای حمایت از کاندیدایی خاص استفاده نکنند که مجموعه بازرسی ستاد انتخاباتی به شکل جدی پیگیر این موضوع است.

سلایق و تفکرات مختلف باید تحمل شوند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصل اول در انتخابات حضور حداکثری است، گفت: در این انتخابات باید به دنبال وحدت نیروهای داخلی و تحمل سلایق و تفکرات مختلف باشیم چرا که هر گونه اختلاف و دوری گروه های سیاسی از همدیگر به ضرر نظام خواهد بود.
وی ادامه داد: در این انتخابات باید شاهد یک انسجام و وحدت ملی باشیم و اگر نقدی در زمینه انتخابات وجود دارد باید منصفانه باشد، سعه صدر خود را بالا ببریم و از هر گونه افراط و تفریط در این خصوص خودداری کنیم چرا که مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند که از هر گونه افراط و تفریط پرهیز می کنند و تنها به دنبال خط اعتدال، تدبیر و آرامش هستند.
شبستری خیابانی با بیان اینکه باید مردم را دعوت به آرامش و حضور حداکثری کنیم، گفت: یکی از بداخلاقی های انتخاباتی این است که همدیگر را به شکل غیرمنصفانه ای تخریب کنیم و هر سلیقه و جناحی که بخواهد در انتخابات شرکت کند نباید تخریب شود، باید مستند حرف بزنیم و در تبلیغات انتخاباتی صداقت لازم را داشته باشیم.

نسبت به وعده های دروغین نامزدهای انتخاباتی هوشیار باشیم

رئیس ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی افزود: برخی از نامزدها به دروغ وعده هایی می دهند که از حوزه اختیارات آن ها خارج است و حتی برخی ها نیز پا را فراتر گذاشته و ادعای مدرک تحصیلی دروغین می کنند.

هم اکنون میزان تایید صلاحیت ها در استان ۶۰ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی قرار گرفته ایم.

وی در خصوص وظایف رسانه ها در آستانه انتخابات نیز گفت: رسانه ها باید در جهت آگاه سازی مردم نسبت به یک انتخاب اصلح کمک کنند نه اینکه به آن ها انتخابی جهت دار را تحمیل نمایند و همچنین نسبت به ایجاد فضایی سالم و با نشاط در آستانه انتخابات تلاش کنند.

شائبه حمایت کمیته امداد از نامزدی خاص صحت ندارد

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی تبریز در این جلسه در خصوص شائبه های موجود نسبت به کمک کمیته امداد در جهت حمایت از نماینده ای خاص گفت: تاکیدات ویژه ای به تمامی مدیران شهرستانی داشته ایم تا امکانات دولتی را برای حمایت از کاندیدای خاص استفاده نکنند که امیدواریم ستاد انتخاباتی استان نیز هر گونه تخلف در این زمینه را یادآور شوند تا تذکرات جدی به این افراد داده شود.
وی ادامه داد: حتی به کارکنان کمیته امداد تذکر داده شده است که در بدنه کارشناسی هم هیچگونه دخالتی نداشته باشند تا جلوی هر گونه شائبه برای دخالت و حمایت کمیته امداد از بین رود.


منبع : مهر