تبیان، دستیار زندگی
گاهی اوقات می شنویم که دختر و پسری برای اینکه ازدواج کنند و بفهمند که آیا به خوشبختی می رسند به سراغ انواع فال ها، سر کتاب باز کردن و طالع بینی می روند. گروه دیگری معتقدند که تا زیر یک سقف زندگی نکنند نمی توان متوجه شوند که آیا گزینه مناسبی را برای ازدواج
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استخاره و فال برای باز کردن هندوانه در بسته!

گاهی اوقات می شنویم که دختر و پسری برای اینکه ازدواج کنند و بفهمند که آیا به خوشبختی می رسند به سراغ انواع فال ها، سر کتاب باز کردن و طالع بینی می روند. گروه دیگری معتقدند که تا زیر یک سقف زندگی نکنند نمی توان متوجه شوند که آیا گزینه مناسبی را برای ازدواج انتخاب کرده اند یا نه.

مرضیه ولی حصاری -بخش کلوب ازدواج تبیان
استخاره

افراد راههای مختلفی را برای گذر از این راه انتخاب می کنند. بعضی نیز معتقدند که ازدواج هندوانه دربسته است و تا وقتی باز نشود نمی توان میزان شیرینی آن را تشخیص داد.گروهی نیز وجود دارند که معتقدند هیچ کدام از موارد فوق کارساز نیست و برای هر مورد مناسب و یا نا مناسبی دست به استخاره می زنند و شکست و یا موفقیت در امر ازدواج را با خواست و تقدیر الهی پیوند می زنند و خود را کاملاً در این مورد منفعل نشان می دهند.
به نظر نمی رسد هیچ کدام از راههایی که ذکر شد روش مناسبی باشند برای تصمیم گیری در مورد اینکه دو نفر زوج موفقی را تشکیل خواهند یا خیر!
دختر و پسر برای اینکه بتوانند ازدواجی موفق داشته باشند باید دارای ویژگی های باشند که نشان دهنده آینده روشن در مقابل آنهاست. شناخت این ویژگی ها و نشانه می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

درست است که هر انسانی قابلیت تغییر دارد اما باید بدانید که ممکن است فرد هیچ گاه از نظر اخلاقی و اعتقادی تغییر نکند

تفاهم یا توافق

بسیاری از زوج ها ملاک خوشبختی خود را تفاهم می دانند و تفاهم جزو اولین ملاک های ازدواج موفق است. البته در بعضی مواقع تفاهم و توافق با یکدیگر اشتباه می شوند. تفاهم به معنای این است که زن و مرد از قبل نظراتشان با یکدیگر نزدیک است و اما توافق به این معناست که زن و مرد باید با صرف وقت و انرژی اختلاف نظر میان خود را حل کنند تا به توافق دست یاسند. زمانی که میان همسران تفاهم وجود داشته باشد آنها به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما در جایی که توافق مطرح است دو نفر باید قراردادی مشترک تنظیم کنند و به آن پایبند باشند. اما ممکن است بعد از ازدواج هر کدام از طرفین در این مورد تخطی کرده و به مفاد قرارداد عمل ننماید.
تفاهم به این معنا نیست که دو نفر کاملاً، حتی در جزیی ترین و کم اهمیت ترین مسأله شبیه یکدیگر باشند که این مسئله در واقع بعید و غیر ممکن به نظر می رسد. در مورد مسائل کوچک و کم اهمیت می توان به توافق بسنده کرد.
اما مسائل مهمی که باید بر سر آن تفاهم داشت شامل موارد زیر است که بر اساس دیدگاهها و روحیات افراد قابل تغییر است. مواردی مانند : انتظار از ازدواج، چگونگی ارتباط با همسر، ارتباط با خانواده ها، میزان و چگونگی ارتباط با دوستان، باورهای مذهبی و اخلاقی، پول و مسائل مادی، فرزند پروری و....

در حل مشکلات توانا باشید

یک زندگی خوب، خود به خود درست نمی شود و مستلزم تلاش هر دو فرد است. زوج موفق کسانی نیستند که هیچ گاه دچار مشکل نشوند بلکه کسانی هستند که این توانایی و ظرفیت را دارند که هنگام بروز مشکل قادر به حل بحران های زندگی باشند که این امر مستلزم تلاش از جانب زوجین است.

زوج موفق کسانی نیستند که هیچ گاه دچار مشکل نشوند بلکه کسانی هستند که این توانایی وظرفیت را دارند که هنگام بروز مشکل قادر به حل بحران های زندگی باشند

حس خوب

این که بتوانید صادقانه و از صمیم قلب کسی را که قصد دارید با او ازدواج کنید دوست بدارید و حس خوب و خوشایندی به او داشته باشید نشان دهنده این است که یک حس عاطفی در شما به وجود آمده است که ضامن بقاء و خوشبختی زندگی شماست. همسر آیند شما باید کسی باشد که شما او را همانگونه که هست بپذیرید و به اعمال و رفتار او حس بدی نداشته باشد و این حس پذیرش باید تا جایی پیش برود که شما تمایل داشته باشد که از او صاحب فرزند شوید.

تفاهم های اخلاقی و مذهبی

داشتن تفاهم اخلاقی و مذهبی یکی از سر لیست های هر فرد برای ازدواج است. درست است که هر انسانی قابلیت تغییر دارد اما باید بدانید که ممکن است فرد هیچ گاه از نظر اخلاقی و اعتقادی تغییر نکند. پس بهتر است به دنبال کسی باشید که اعتقادش به شما نزدیک و اخلاقش با شما سازگار باشد.

مهارت هایی برای عاشقانه زیستن

زوج هایی موفق هستند که قادر به برقراری ارتباط هستند. آنها به اصول ارتباطی کاملاً واقف هستند و به خوبی می دانند چگونه ناراحتی و نارضایتی خود را بیان کنند که باعث به وجود آمدن مشکل نشود، آنها نه پرخاش می کنند و نه منفعل اند بلکه از ابزارهای ارتباطی به خوبی و در جای مناسب استفاده می کنند.

موفق باشید!

زوج های موفق هیچ گاه جلوی پیشرفت و رشد همسران خود را نمی گیرند و علاقه مند به رشد و شکوفایی توانایی ها و استعدادهای همسرانشان هستند. آنها اهداف زندگی شخص یکدیگر را می پذیرند و آنها را تبدیل به هدف مشترک می نمایند و زمانی که همسرشان به موفقیت دست می یابد گویی خود به آن موفقیت نائل شده اند.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.