تبیان، دستیار زندگی
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مراسم هفته شوراها گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال95 بیش از 28 هزار میلیارد تومان است که حدود21.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است و امیدواریم در سال آتی بتوانیم با مدیریت بهتر برای این بودجه، آموزش....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج قطعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به زودی اعلام می شود

نتایج قطعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از اعلام نتایج قطعی آزمون استخدامی بعداز اتمام مراحل گزینش خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مراسم هفته شوراها گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 95 بیش از 28 هزار میلیارد تومان است که حدود21.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است و امیدواریم در سال آتی بتوانیم با مدیریت بهتر برای این بودجه، آموزش و پرورش را با مشکلات کمتری اداره کنیم.

وی در خصوص دو کارته شدن خود در مجلس عنوان کرد: من در رابطه با وظایفی که احساس می کنم در آموزش و پرورش باید انجام شود، ادای وظیفه می کنم و تکلیف خود اجرا می نمایم، دیروز هم در مجلس، گزارشی از تحولات آموزش و پرورش در این دو سال اخیر ارائه دادم و لذا حس من این است که آموزش و پرورش در مسیر درستی حرکت دارد و در مسیر عقلانیت، برنامه ریزی و جهت گیری های درستی نسبت به پیش بینی اقدامات برای اجرای سند تحول بنیادین را دنبال می کند و در این جهت ما هر مشکلی را تحمل می کنیم.

فانی درباره علت تعطیلی مدارس در آلودگی هوا بیان کرد: کمیته اضطرار که متشکل از وزارت بهداشت و محیط زیست و سایر نهادها است در این باره تصمیم می گیرد و ما هم تابع آن هستیم. به هر حال سلامت دانش آموزان مهم است و به آسیب دیدن آنها رضایت نداریم. امیدوارم وضعیت هوا مناسب تر شود تا دیگر نیازی به تعطیلی مدارس هم نباشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ردیفی را در بودجه سال آینده نه فقط برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بلکه برای پرداخت پاداش پایان خدمت پیش بینی نموده ایم که بالغ بر 4500 میلیارد تومان است و امیدواریم از این اعتبار بتوانیم به درستی برای پرداخت مطالبات آنها بهره ببریم.

وی افزود: همزمان در اجرای سند تحول نظام آموزشی بحث تاسیس مرکزی برای ارزشیابی حرفه ای معلمان در برنامه داریم و به تبع آن ارزیابی حرفه ای معلمان، رتبه بندی هم اجرا خواهد شد تا وقتی آن جایگزین مصوبه دولت نشده همان مصوبه قبلی اجرا می شود و برای بقیه همکاران که در مهر 94 شرایط احرازش را داشته اند اجرا می شود.

وی در خصوص بیمه معلمان اذعان داشت: موسسان مدارس غیردولتی موظف هستند که همکاران را در آن مدارس طبق قانون کار بیمه کنند. ما از آن زمانی که در دولت یازدهم این مسئولیت را عهده دار شدیم، تلاش نمودیم این اقدام صورت گیرد و خوشبختانه وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است، چنانچه هنوز هم مواردی جهت پیگیری وجود دارد.

وی در پایان در خصوص مراحل گزینش و اعلام نتایج قطعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:در حال انجام گزینش هستیم و در چند وقت دیگر بعد از اتمام مراحل گزینش، در روز های آینده نتیجه قطعی اعلام می شود و بعد افراد برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اطلاعیه صادر می شود. دوره اول آموزش این افراد در دانشگاه فرهنگیان از ترم بهمن همین امسال این دانشگاه شروع می شود تا مهر سال آتی ادامه دارد و دوره های بعدی هم ضمن خدمت ارائه می شود،در کل این افراد منتخب در مهر 95 وارد کلاس های درس خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بخش مرکز یادگیری تبیان، تنظیم: نسرین صادقی