تبیان، دستیار زندگی
مسئول کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر با اشاره به فرا رسیدن 37 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طنین «گلبانگ انقلاب» ساعت ۹:۳۳ صبح ۱۲ بهمن در مدارس کشور خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طنین «گلبانگ انقلاب» ساعت ۹:۳۳ صبح ۱۲ بهمن در مدارس کشور

طنین «گلبانگ انقلاب» ساعت ۹:۳۳ صبح ۱۲ بهمن در مدارس کشور

مسئول کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر با اشاره به فرارسیدن 37 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طنین «گلبانگ انقلاب» ساعت ۹:۳۳ صبح ۱۲ بهمن در مدارس کشور خبر داد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش ازظهر امروز حمیدرضا کفاش در نشست خبری که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امسال سیاست هایی که حاکم بر مجموعه فعالیت هاست چند مرحله است که مرحله اول امیدآفرینی است یعنی مجموعه فعالیت ها باید روح امید را در نسل جدید زنده کند.


مسئول کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر با بیان اینکه جهت گیری کلی این است که در دهه فجر زمینه تشریح وقایع انقلاب در مدارس فراهم شود، افزود: برنامه ها را در قالب دستورالعمل کاملی برای مدارس ارسال کرده ایم.


وی اضافه کرد: در 105 هزار مدرسه 105 هزار ستاد با قریب یک میلیون عضو برای 13 میلیون دانش آموز برنامه های ستاد دهه فجر را طراحی می کنند.
کفاش تصریح کرد: مراسم استقبال از دهه فجر با حضور وزیر و معاونان حوزه ستادی مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) قبل از شروع دهه فجر برگزار می شود که در آن فرهنگیان منتخب تهران و شهرستان های استان تهران حضور دارند.
کفاش افزود: از 12 بهمن این میثاق به صورت کلان توسط فرهنگیان و دانش آموزان تهران و شهرستان های استان تهران انجام می شود و گروه 22 هزار نفری سرود در روز 22 بهمن در میدان آزادی با پرچم های جمهوری اسلامی ایران به اجرای سرودهای انقلابی می پردازند.


معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همین کار را در مراکز استان با تعداد 1357 نفر دانش آموز انجام می شود، گفت: در شهرستان ها و مناطق نیز این گروه سرود وجود دارد اما تعداد آن به این اندازه نبوده و هر مدرسه یک گروه سرود ویژه خواهد داشت.


کفاش با اشاره به برگزاری میهمانی لاله ها گفت: مراسم برگزاری میهمانی لاله ها و عطرافشانی مزار شهدا 15 بهمن ماه برگزار می شود که از برنامه های جذاب دانش آموزی بوده و با هماهنگی دانش آموزان از مدارس به سمت قبور شهدا حرکت می کنند و با آرم و نشان تشکل های دانش آموزی و مدارس خود این کار صورت می گیرد.


وی نواختن زنگ گلبانگ انقلاب در ساعت 9:33 دقیقه صبح 12 بهمن را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: این زمان لحظه ورود امام (ره) به میهن اسلامی است که در تمامی مدارس کشور به طور رسمی زنگ گلبانگ نواخته می شود و دانش آموزان در محوطه مدرسه یا سالن های پیش بینی شده حضور پیدا می کنند.
مسئول کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر تصریح کرد: برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و سرود جمعی و برنامه های نمایش و سخنرانی های کوتاه در این روز پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: 22 دی ماه که آغاز بحث جشن های هسته ای بود تا 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب، همایش های فصل حضور در استان ها با بحث موفقیت های هسته ای و تاکید بر 3 اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در همایش های استانی در سطح کشور برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با اشاره به مسابقات فرهنگی و هنری گفت: توسعه مسابقات فرهنگی و هنری با تأکید بر کتابخوانی و اصل کتاب خواندن برای جامعه فرهنگی باید از مدارس شروع شود که در روزهای گذشته برنامه یاد یار مهربان را شروع کرده ایم تا دانش آموزان حداقل در بهمن این 2 کتاب را بخوانند و به صورت شفاهی یا خلاصه کتاب را در دهه فجر بیان کنند.
کفاش با بیان اینکه 4 تشکیلات دانش آموزی شامل بسیج، انجمن اسلامی، جوانان هلال احمر، پیشتازان و فرزانگان را در مدارس داریم، گفت: به اضافه این تشکل ها شورای دانش آموزی وجود دارد که این مجموعه ها در روز 22 بهمن مانور تشکیلاتی خواهند داشت و در مسیر راهپیمایی ایستگاه هایی داشته و با لباس آن تشکل از راهپیمایان پذیرایی کرده و بسته های فرهنگی عرضه خواهند کرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت

بخش مرکز یادگیری تبیان، تنظیم: نسرین صادقی