تبیان، دستیار زندگی
هر چه شورای نگهبان در تأیید صلاحیت ها، مدبرانه تر عمل کند، به همان میزان ، تعداد گزینه های پیش روی ملت بیشتر می شود و مشارکت بالاتر می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آری یا خیر شورای نگهبان!

هر چه شورای نگهبان در تأیید صلاحیت ها، مدبرانه تر عمل کند، به همان میزان ، تعداد گزینه های پیش روی ملت بیشتر می شود و مشارکت بالاتر می رود.

بخش سیاست تبیان
شورای نگهبان

این دوره از انتخابات، به دلیل همزمانی با شرایط جدید ایران ، بسیار مهم تر از اکثر دوره های قبلی است و عامل مهمی که تعیین می کند انتخابات هفتم اسفند، هم راستا با افزایش مشروعیت جهانی و ارتقای قدرت ملی عمل می کند یا برعکس آن، میزان مشارکت مردم ایران است.

از همین روست که رهبر انقلاب با تأکید ویژه بر مشارکت حداکثری در انتخابات هفتم اسفند تصریح کردند که این انتخابات متعلق به ملت و ایران و نظام است و بر همین مبنا، خواستار حضور کسانی که حتی رهبری و نظام را هم قبول ندارند در انتخابات شدند.
ایشان ادبیات مشابهی را نیز در آستانه انتخابات 24 خرداد 92 بیان داشتند که نتیجه "حضور اثربخش مردم" نیز شکست تندروها و پیروزی جریانی بود که بیش از سایر رقبا، مطالبات عمومی را نمایندگی می کرد.

عامل بسیار مهم در میزان مشارکت نیز، بالا بودن تعداد گزینه هایی است که مردم می توانند به عنوان نمایندگان خود در مجلسین شورا و خبرگان، داشته باشند.  با این اوصاف، ثمره سال ها مقاومت و رنج مردم ایران در پرونده هسته ای و تحریم ها، اینک در دستان شورای نگهبان است.

این 12 نفر با مردم و نظام جمهوری اسلامی چه خواهند کرد؟!

اگر یک مشارکت 70 الی 80 درصدی در انتخابات صورت گیرد و نمایندگان مردم با آرای بالایی به مجلس بروند و مثلاً نماینده اول تهران به جای 800 هزار رأی با 2 میلیون رأی به مجلس برود، آنچه حاصل خواهد شد، فراتر از برنده شدن این شخص و آن جناح، افزایش مشروعیت جهانی جمهوری اسلامی و قدرت ملی است.

حال باید دید آیا شورای نگهبان، با نادیده گرفتن منافع جناح های خاص، زمینه مشارکت بالای مردم و تقویت جمهوری اسلامی را فراهم خواهد ساخت یا به اشتباه استراتژیک هیأت های نظارت در رد صلاحیت های گسترده دامن می زند و نظام را با یک مشارکت حداقلی، تنها می گذارد؟!


منبع : خبرآنلاین