تبیان، دستیار زندگی
دانشجوی شهید «غلامعلی لقمانی شهمیری» گوینده و خبرنگار صداوسیما بود که در ۵ بهمن ۱۳۶۵ از خاک مقدس شلمچه آسمانی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لقای یار با بدنی غرقه خون

دانشجوی شهید «غلامعلی لقمانی شهمیری» گوینده و خبرنگار صداوسیما بود که در ۵ بهمن ۱۳۶۵ از خاک مقدس شلمچه آسمانی شد.

فرآوری: سامیه امینی-بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید غلامعلی لقمانی شهمیری

وی متولد سال ۱۳۴۲ در نکا از توابع مازندران است و شغل شهید تولید برنامه در رادیو بوده، نحوه شهادت این شهید را اصابت ترکش در منطقه شلمچه سال ۱۳۶۵ قید کرده اند.

از زاهدان تا شلمچه با فتوای امام

در زندگی نامه شهید آورده اند که خانواده وی مذهبی و مستضعف بوده اند. او دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیل در رشته تاریخ به دانشگاه بابل رفتند؛ اما با فتوای امام (ره) که جوانان جبهه را خالی نگذارید، به جبهه شتافت و سنگر صداوسیما مرکز زاهدان را رها کرد و در عملیات های پاک سازی کردستان و آزادسازی فاو و کربلای ۴ و کربلای ۵ رشادت های خاصی از خود به جای گذاشت و سرانجام در۵ بهمن ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار شهدای شهرستان نکا به خاک آرمیده است.
 پدر بزرگوار شهید، حاج عباس لقمانی در بیست وشش آبان ماه ۹۲ دارفانی را وداع گفت و بر روی دستان مردم شهیدپرور نکا تشیع شد و در کنار تربت پاک شهدای گلگون کفن شهرستان نکا به خاک ابدی آرام گرفت و روح بلند آن خلدآشیان در ایام شهادت سید و سالار شهیدان دشت کربلا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با عاشورائیان هم سفره شد.
وی درباره فرزندش گفته بود: خوش اخلاق و بسیار صادق بود. خیلی ساکت و مظلوم بود. اهل عبادت و فرایض دینی بود. به نماز و نماز جمعه اهمیت می داد. به ورزش علاقه داشت و مربی فوتبال بود و ورزشکاران را دوست داشت. ایشان به من و مادرش علاقه فراوانی داشت.

حسین ما خمینی است

چه خوب است باروی سرخ با سینه گلگون و با بدنی غرقه در خون به لقای یار شتافت و عرض کرد خدایا ارمغان من همین است تنها توانستم بدن سوراخ شده را برایت بیاورم

با درود و سلام به امام امت این پیر جماران که خداوند سعادت دیدن از نزدیکش را به من عطا نکرده است و با درود و سلام به شهیدان گلگون به کفن انقلاب اسلامی آنان که راه را شناختند و رفتند.

آنانی که معشوق را از نزدیک دیدار کردند و دیگر تاب ماندن نیاوردند آنان رفتند تا راه را برای آیندگان باز شود آنان رفتند تا ایمان و شرف و آزادگی شان نرود آنان رفتند و جان باختند تا جان دینشان آسیب نبینند.
پدر و مادر عزیزم خداوند شمارا از صابران قرار دهد، می دانم مرگ فرزند سخت است اما باید این سختی را برای رضای خداوند تحمل کنید. شهادت من نباید برایتان تازگی داشته باشد زمانی که بهترین عزیزان این مرزوبوم دسته دسته اسماعیل وار به قربانگاه حق می شتافتند و جان خود را نثار دین و مکتب می کردند و زمانی که مادری چند فرزند خود را هدیه به پیشگاه خدا نموده است، شما حتی نباید اظهار کنید که از خانواده شهیدید.

شهید غلامعلی لقمانی شهمیری

پس مبادا با شیون و زاری دشمن را شاد کنید هیچ گاه به خود اجازه ندهید برای کسی که راه شناخته و مقصد را یافته و در آن قدم نهاده و به فیض عظیمی دسته یافته است که گریه تأسف کنید مگر نه این است که عاقبت همه مان مرگ است پس بهتر این مرگ شهادت درراه خدا باشد.
چه خوب است باروی سرخ با سینه گلگون و با بدنی غرقه در خون به لقای یار شتافت و عرض کرد خدایا ارمغان من همین است تنها توانستم بدن سوراخ شده را برایت بیاورم. آن قدر مشتاق کویت بودم که بی دست و سرآمدم پس بپذیر به درگاهت مرا و قرار بده از صالحان.
سفارش های لازم به خانواده کردم و شایستگی این را ندارم که بخواهم به امت قهرمان و شهیدپرور پیامی دهم فقط همین را می گویم که این شهادت ها خود پیام است، جنازه ها را که بر دوش می گیرد پیام است مسئولیتمان سنگین تر خواهد شد مبادا یک لحظه امام را تنها گذارید به خدا حسین ما خمینی است و لبیک به هل من ناصرش اطاعت از او اطاعت از فرمان های الهی است.


منابع: وب سایت رزمندگان شمال/خبرنومه