تبیان، دستیار زندگی
گزارش حضور تبیان در اولین همایش و جشنواره توسعه جامعه مجازی ایران اولین همایش و جشنواره توسعه جامعه مجازی ایران در تاریخ 28 آذرماه طی مراسمی با حضور آقایان مهندس ریاضی رئیس شورای عالی فناوری اطلاعات و تنی چند از مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش حضور تبیان در اولین همایش و جشنواره توسعه جامعه مجازی ایران


اولین همایش و جشنواره توسعه جامعه مجازی ایران در تاریخ 28 آذرماه طی مراسمی با حضور آقایان مهندس ریاضی رئیس شورای عالی فناوری اطلاعات و تنی چند از مدیران IT دانشگاهها و مراکز دولتی در محل سالن کنفرانس وزارت کشور برگزار گردید.

در ادامه مراسم افتتاحیه دكتر اصغر مهاجری دبیر علمی همایش در مورد علت برگزاری همایش مذكور گفت که یكی از شاهراه‌های مطمئن برای رسیدن به توسعه فناوری اطلاعات در كشور ، حركت در شاهراه مجازی ایران است كه همان مهارت فناوری اطلاعات برای شهروندان می‌باشد.

مهاجری افزود : شناخت جامعه مجازی موجب كاهش آسیب‌های اجتماعی، فسادهای اداری، شفافیت، صداقت، مشاركت و تامل شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم كه با توسعه جامعه مجازی مردم كشورمان را توانمند كرده تا بتوانند حقوق شهروندی خود را مطالبه كند ، ابراز امیدواری كرد تا توسعه فناوری اطلاعات در ایران ، عدالت اجتماعی را برای مردم به ارمغان آورد.

یكی دیگر از برنامه‌های این همایش چهار روزه ، جشن شب یلدای اینترنتی بود كه با شركت تمامی شركت ‌كنندگان در همایش در محل برپایی جشنواره در شب یلدا با شکوه خاص و حضور میهمانان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد ، پس از اجرای مراسم هنری و شاهنامه خوانی ، مهندس كامبد دبیر جشنواره مختصری درباره اهمیت جامعه مجازی و نقش خانواده ها در جامعه مجازی سخنرانی نمود و سپس دكتر مهاجری مزایای جامعه مجازی را در زندگی روزمره و اهمیت آن را در سخنرانی خود بیان نمودند.

در پایان مراسم به شركت كنندگان در مسابقه SMS جوایزی اهدا گردید.

در بخش نمایشگاهی این جشنواره نیز مجموعه‌ای از دستاوردها، خدمات و محصولات دهه اخیر شركت‌ها و سازمان‌های پیشرو در گسترش توسعه جامعه مجازی ایران، در معرض نمایش قرار گرفت.

از دیگر بخشها این جشنواره ، می توان به بخش كارگاه‌های آموزشی DIVS اشاره نمود ، که از فعال‌ترین بخش های این همایش بود که در این چهار روز، با برگزاری كارگاه‌های متعدد، تلاش کرد تا شركت‌كنندگان تا حد امكان، با مبانی ورود به جهان مجازی آشنا شوند.

در کنار این همایش ، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در این جشنواره به معرفی سایت تبیان و محصولات فرهنگی و نرم افزاری موسسه پرداخت. از دیگر فعالیت های تبیان در این نمایشگاه عضوگیری اعضاء جدید برای سایت بود.

در این مدت غرفه تبیان پذیرای مهمانان ارجمندی چون : آقایان دکتر طالب پور (مدیرعامل محترم تبیان ) ، مهندس مجردی (معاونت اطلاع رسانی تبیان ) ، حجت الاسلام و المسلمین ابطحی (مدیر موسسه گفتگوی ادیان و صاحب وبلاگ وب نوشت) ، رضا حسن زاده ( بازیکن سابق و مربی استقلال تهران) ، کاظم اولیایی و دکتر هاشم ساعدی بود.

موسسه تبیان در این مدت جوائز و هدایایی را به برندگان مسابقات روزانه نمایشگاه اهداء کرد.

اولین همایش و جشنواره چهار روزه توسعه جامعه مجازی ایران روز جمعه اول دی ماه به کار خود پایان داد.

روابط عمومی موسسه تبیان