تبیان، دستیار زندگی
باشگاه استقلال در بحران مالی که پشت سر می گذارد، باید نزدیک به 4 میلیارد تومان به 5 بازیکن خارجی پرداخت کند، این در حالی است که سرمربی استقلال انتظار تقویت تیمش را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرداخت 5 میلیارد بدهی استقلال یا کسر امتیاز

باشگاه استقلال در بحران مالی که پشت سر می گذارد، باید نزدیک به 4 میلیارد تومان به 5 بازیکن خارجی پرداخت کند، این در حالی است که سرمربی استقلال انتظار تقویت تیمش را دارد.

بخش ورزشی تبیان
باشگاه استقلال

بحث حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران و پرداخت مبالغ سنگین چندین سال است که در فوتبال ما مطرح شده تا جایی که حتی بازیکنانی به ایران آمده اند که حتی یک دقیقه هم بازی نکرده اند ولی مخارج سنگینی روی دست باشگاه ها گذاشته اند. یکی از این باشگاه ها استقلال است که تنها چند روز فرصت دارد تا بدهی اش را به بازیکنان خارجی پرداخت کند. نکته قابل توجه این جاست که استقلال در حالی برای پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی که اتفاقا همگی در زمان سرمربی گری امیر قلعه نویی به استقلال آمده اند، فرصت کمی دارد که آبی پوشان این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و حتی اردوی این تیم به خاطر همین مسائل لغو شده است.
تونی کاروالیو، لیام ردی، رودریگو توزی، ساموئل و گوران لاوره، 5 بازیکنی هستند که بلافاصله پس از ترک استقلال از طریق فیفا خواستار دریافت مطالبات خود از باشگاه استقلال شدند. حالا زمان آن رسیده که مطالبات این بازیکنان پرداخت شود و اولین پرداختی و تهدید رقم 50 هزار دلاری است که باید به حساب تونی کاروالیو واریز شود، در غیر این صورت استقلال با کسر امتیاز روبه رو خواهد شد. پرونده های 4 بازیکن دیگر در جریان است و آن ها نیز به ترتیب بعد از کاروالیو و با فاصله زمانی بسیار اندک خواهان پرداخت مطالباتشان هستند. این که باشگاه استقلال چگونه می خواهد مطالبات این بازیکنان را پرداخت کند، پاسخی است که افشارزاده باید بدهد اما فاجعه این جا مشخص می شود که این باشگاه نزدیک به یک میلیون و 200 هزار دلار باید به این 5 بازیکن خارجی پرداخت کند که این رقم به پول خودمان مبلغ 4 میلیارد تومان می شود.
به جمع این نفرات نیز هندریک هلمکه را هم اضافه کنید که البته شکایت این بازیکن هنوز به باشگاه استقلال نرسیده است. اما باشگاه محکوم به پرداخت مطالبات 2 بازیکن به نام های جمشیدیان و غلام نژاد نیز شده و با حساب این 2 نفر باشگاه استقلال باید نزدیک به 5 میلیارد تومان تنها برای بدهی این 8 بازیکن کنار بگذارد. این اتفاق در حالی در کنار هم برای استقلال تبدیل به یک معضل شده که اسپانسر آبی پوشان هم تعهدات این فصل را بر عهده گرفته و قاعدتا نمی توان از آ ن به عنوان ناجی برای فرار از این بحران یاد کرد چون همین اسپانسر تا امروز برای پرداخت قرارداد بازیکنان تا حدودی دچار مشکل شده است.
باشگاه استقلال چند روز پیش در بیانیه ای اعلام کرد که می تواند با چک های تاریخ دار و با ترفندهای مختلف قهرمان نقل و انتقالات باشد اما به نظر می رسد با مشکلاتی که پیش روی این باشگاه است، این باشگاه و شخص افشارزاده تصمیمی درست اتخاذ کرده و از بدهی های احتمالی در آینده جلوگیری کرده است. درست است که این روزها اختلاف بین سرمربی استقلال و اعضای مدیریتی این باشگاه به خاطر عدم جذب بازیکنان مدنظر سرمربی نمایان شده اما باید به این موضوع اذعان کرد که سرپرست باشگاه استقلال با وجود بدهی هایی که موظف به پرداختش است، نمی تواند بازیکن گران قیمتی به خدمت بگیرد، چه خارجی و چه ایرانی.


منبع : فارس