تبیان، دستیار زندگی
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارند،گفت: با ابزارهایی همچون پیام رسان موبایل که ضریب نفوذ بالایی هم دارند، اطلاع رسانی دنبال شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم ارتقای سطح اطلاع رسانی روابط عمومی ها با ابزارهای جدید در فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارند،گفت: با ابزارهایی همچون پیام رسان موبایل که ضریب نفوذ بالایی هم دارند، اطلاع رسانی دنبال شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

دکتر فیروز آبادی

به گزارش روابط عمومی، در شورای هماهنگی روابط عمومی های سازمان های تابعه که با حضور محمدرضا قرائتی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل و کارشناسان روابط عمومی سازمان های تابعه برگزار شد بر ضرورت دسترسی آزاد اطلاعات تاکید  شد .
ابوالحسن فیروزآبادی در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مسئولان و کارشناسان روابط عمومی از آنها خواست تا با توجه به تدوین برنامه ششم و بررسی بودجه 95 و در پیش بودن انتخابات، روابط عمومی ها باید در جریان آخرین اخبار حوزه خود باشند.
وی همچنین بر انجام هماهنگی های لازم  مدیران دستگاه ها با رسانه ها برای پیشبرد بهتر اهداف سازمان و خدمت رسانی بیشتر به مردم تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره بر ضرورت استفاده از ابزارهای اطلاعاتی همچون پیام کوتاه، خاطرنشان کرد: با توجه به این که جمعیت زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند لذا از طریق ابزارهایی همچون پیام رسان موبایل که ضریب نفوذ بالایی هم دارند می توانیم به این جمعیت اطلاع رسانی کنیم؛ بنابراین روابط عمومی ها در این زمینه بسیار کمک کنند.
قائم مقام وزیر در ادامه این نشست به برخی شبکه های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: بسیاری از  شبکه های اجتماعی که  در فضای مجازی تهیه می شوند دارای تاریخ مصرف بوده و همواره رقبایی دارند؛ به عنوان مثال شبکه هایی همانند وایبر، واتساپ، لاین و وی چت هر کدام دورانی را پشت سر گذرانده اند اما با آمدن رقیب جدیدی به حاشیه رانده شده اند؛ حال نیز باید منتظر رقیب دیگری باشیم .
فیروزآبادی در ادامه با تاکید بر این که باید بتوانیم بر روی شبکه های اجتماعی داخلی سرمایه گذاری کنیم، تاکید کرد: استفاده از شبکه های داخلی همچون «بیسفون» چشم انداز موفقیت بیشتری دارد که می توانیم از مزیت های آن بهره بیشتری ببریم لذا مسئولان در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: با توجه در پیش بودن ایام الله دهه فجر از روابط عمومی های سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا اقدامات و هماهنگی های لازم را در جهت برگزاری باشکوه این مراسم انجام دهند؛ در عین حال صرفه و صلاح دولت را نیز مدنظر قرار دهند.
در ادامه این جلسه محمدرضا قرائتی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از مصوبات گذشته ارائه کرد.
وی همچنین  به فرا رسیدن سی و هفتمین  سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: تمامی روابط عمومی باید برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تلاش کنند و برنامه ریزی های لازم را با صرف و صلاح دولت مدنظر قرار دهند.
وی در ادامه بر ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی تاکید کرد و از روابط عمومی سازمان های تابعه خواست تا با هماهنگی یکدیگر در جهت خدمت رسانی بیشتر به جمعیت هدف وزارتخانه در یک مسیر گام بردارند.
قرائتی بر ضرورت ارایه اخبار اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه و سازمان های تابعه تاکید کرد و همراهی روابط عمومی ها در این زمینه را خواستار شد.