تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب شما را با طرز تهیه ی 3 نوع اسموتی سالم و درمانگر آشنا می کنیم که برطرف کننده ی طبیعی انگل ها هستند. کافی است به مدت دو هفته هر روز صبح از این اسموتی ها نوش جان کنید. لطفاً با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفع انگل روده با این نوشیدنی ها

در این مطلب شما را با طرز تهیه ی 3 نوع اسموتی سالم و درمانگر آشنا می کنیم که برطرف کننده ی طبیعی انگل ها هستند. کافی است به مدت دو هفته هر روز صبح از این اسموتی ها نوش جان کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

فاطمه حلوایی - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
دل درد

کم نیست تعداد افرادی که از انگل روده رنج می برند اما از آن بی خبرند. البته وجود انگل روده علائمی مانند ناراحتی های معده و روده، سوزش مقعد، اختلال در اشتها، عصبانیت و غیره را دارد. علاوه بر این اگر اهل نگهداری از حیوانات خانگی هستید راحت تر به این مشکل دچار خواهید شد. در این مطلب شما را با طرز تهیه ی 3 نوع اسموتی سالم و درمانگر آشنا می کنیم که برطرف کننده ی طبیعی این انگل ها هستند. کافی است به مدت دو هفته هر روز صبح از این اسموتی ها نوش جان کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

اسموتی ضدانگل را ناشتا میل کنید

هر آنچه را که به صورت ناشتا می خورید یا می نوشید بیشترین تأثیر را روی سلامتی بدن دارد. چون در طول شب و استراحت شبانه بدن احیا شده و آماده ی جذب مواد مغذی است. اگر شما نیز دچار مشکل انگل روده شده اید می توانید به مدت دو هفته هر روز صبح قبل از صرف صبحانه یکی از سه نوشیدنی درمانگر معرفی شده در این مطلب را نوش جان کنید. بهتر است بدانید اگر این نوشیدنی ها را قبل از ساعت 7 صبح مصرف کنید اثرات آن به مراتب بیشتر است. چون به عقیده اطبای چینی روده ها در این ساعت از شبانه روز در فعال ترین وضعیت خود قرار دارند.

تخمه ی کدو نیز جزو درمان های قدیمی و مؤثر دفع کننده ی انگل است و خواص زیادی برای بدن دارد

از این ها بپرهیزید

هر درمانی که برای رفع انگل روده ها در پیش گرفته اید لازم است که از اصلاح تغذیه تان شروع کنید چون این عوامل بیماری زا از مواد غذایی تغذیه می کنند. در تهیه ی اسموتی های مدنظر از مواد غذایی آسیب رسان خودداری شده است و توصیه می شود که در طول درمان از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید:

مواد شیرین و قندی
قند سفید، عسل یا شربت ها جزو مواد غذایی مورد علاقه ی انگل ها هستند. تنها شیرین کننده ی طبیعی استویا است که می توانید از آن استفاده کنید.

شیر
در طول درمان انگل های روده از مصرف شیر نیز بپرهیزید. می توانید به جای آن از نوشیدنی ها و شیرهای گیاهی یا کفیر استفاده کنید.

دیگر مواد غذایی ممنوعه
علاوه بر مواد غذایی اشاره شده آردهای تصفیه شده، مواد غذایی سرخ کردنی و محصولات لبنی دیگر مانند خامه، بستنی و غیره نیز برای شما مناسب نیست. نیازی به توضیح نیست که نوشیدنی های الکلی اینجا هم مضر هستند.

اسموتی انجیر: ضدانگل

انجیر
انجیر یکی از میوه های خوشمزه ای است که به طور طبیعی باعث بهبود و تنظیم عمل دفع در روده ها می شود. این میوه همچنین باعث شیرین شدن طعم اسموتی شده و دیگر نیازی به استفاده از شکر بیشتر نخواهد بود.

تخمه ی کدو
تخمه ی کدو نیز جزو درمان های قدیمی و مؤثر دفع کننده ی انگل است و خواص زیادی برای بدن دارد.

اسموتی انجیر

ترکیبات لازم برای تهیه ی اسموتی ضدانگل
3 عدد انجیر تازه یا خشک. اگر از انجیر خشک استفاده می کنید حتماً به مدت حداقل دو ساعت آن ها را در آب خیس کنید.
تخمه ی کدوی خام و پوست گرفته 30 عدد. بهتر است آن ها را آسیاب کنید.
100 میلی لیتر (نصف لیوان) آب، آب میوه ی طبیعی بدون قند یا نوشیدنی های گیاهی.
مواد را در اسموتی ساز یا مخلوط کن بریزید و به صورت ناشتا میل کنید.

اسموتی پاپایا و کفیر

پاپایا
پاپایا یک میوه ی استوایی مفید است که خواص درمانی زیادی برای رفع مشکلات دستگاه گوارش دارد به همین دلیل نیز با انگل ها مقابله می کند.

کفیر
نوشیدنی کفیر یکی از محصولات لبنی تخمیر شده است که باعث بهبود فلور باکتریایی روده می شود. باید بدانید که این فلور برای مقابله با انگل ها لازم و ضروری هستند. با این دو ماده می توانید یک اسموتی لذیذ با بافت خامه ای تهیه کنید که باب میل تمام اعضای خانواده است. اگر مایل بودید می توانید با کمک عصاره ی استویا این نوشیدنی را کمی شیرین تر کنید.

اسموتی پاپایا

ترکیبات لازم
پاپایا ی پوست گرفته    100 گرم
تخمه ی پاپایا             15 عدد
کفیر                         100 گرم
اگر به کفیر دسترسی نداشته باشید می توانید از شیر بز نیز برای تهیه ی این اسموتی استفاده کنید. این شیر به دلیل میزان کم لاکتوز زود هضم می شود. در صورت نیاز می توانید با کمی استویا نوشیدنی تان را شیرین تر کنید.

اسموتی گریپ فروت و روغن زیتون

گریپ فروت
این میوه باب میل همه نیست. با این حال یکی از نوشیدنی های مفید است که به خوبی از عهده ی انگل ها بر می آید. اسموتی گریپ فروت برای تمیزی کلیه ها و کبد نیز مؤثر عمل می کند. این میوه یکی از مرکبات پرخاصیت برای پاکسازی بدن محسوب می شود. هسته های آن نیز برای دفع انگل ها کارساز هستند.

اسموتی گریپ فروت

روغن زیتون
روغن زیتون بکر باعث تسریع دفع انگل ها می شود. علاوه بر این حتماً می دانید که روغن زیتون حاوی خواص زیادی برای سلامتی است. این اسموتی بیش از اینکه یک نوشیدنی لذت بخش باشد یک نوشیدنی درمانگر است. می توانید این اسموتی را بین غذا یا شب ها قبل از خواب میل کنید.

ترکیبات لازم
گریپ فروت پوست کنده و با هسته     1 عدد
روغن زیتون بکر                              1 قاشق غذاخوری
اگر متوجه شدید که مخلوط کن به خوبی هسته های این میوه را له نکرده است می توانید قبل از مصرف آن را صاف کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.