تبیان، دستیار زندگی
هفته ای که گذشت در بخش تغذیه و آشپزی تبیان به خواص برخی مواد غذایی و رژیم غذایی در برخی بیماری ها پرداخته شد، این بسته ی کوچک برای سلامتی شما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از چای سبز تا انار، از آلزایمر تا چاقی

هفته ای که گذشت در بخش تغذیه و آشپزی تبیان به خواص برخی مواد غذایی و رژیم غذایی در برخی بیماری ها پرداخته شد، این بسته ی کوچک پیشکشی برای سلامتی شما...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
انار، بادمجان، چای سبز، بابونه

اینفوگرافی خواص چای سبز
چای سبز دارای خواص فوق العاده ای است؛ ما هم بارها در همین بخش از خواص مفید آن گفته ایم. این بار اینفوگرافی آن را گذاشته ایم تا مروری داشته باشیم بر خواص این نوشیدنی گیاهی که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده اش سلامتی را برایمان به ارمغان می آورد.

تغذیه در بیماری های قلبی
انتخاب صحیح غذاها نقش مهمی در اداره، درمان و بهبود بیماری های قلبی دارد. اولین نکته در تنظیم رژیم غذایی بیماران قلبی، تأمین حداکثر استراحت برای قلب از طریق کاهش وزن در افراد چاق و پیشگیری از بیماری می باشد.

خوش اندامی با هزینه ای اندک
رعایت یک رژیم سالم، فقط این نیست که بدانیم چه بخوریم و چه نخوریم. یعنی با وجودی که کسب این اطلاعات در مورد مواد غذایی مصرفی مفید است اما در کنار آن باید بدانیم چگونه خوراکی یا غذاهایی تهیه کنیم که برایمان در عین مفید بودن و کمک به ارتقای سلامتمان، باصرفه هم باشد.

45 عامل پنهان چاقی(قسمت چهارم)
در قسمت های اول، دوم و سوم این مطلب به تعداد زیادی از عوامل پنهان چاقی اشاره شد. در این قسمت که بخش پایانی این مطلب هم می باشد دیگر عوامل و همچنین توصیه هایی برای برخورد با اضافه وزن بدون دلیل آورده شده است، با ما همراه باشید...

انار: میوه ای علیه آلزایمر
انار سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همیشه خواص آن برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و برخی از سرطان ها مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که فواید انار فراتر از این حرف ها است.

روش تهیه دسر کیوی با ژله
به منظور تهیه پوره ی کیوی، 6 عدد کیوی را پوست کنده، خرد می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم.

9 ماده ی غذایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها
بدون شک همه ی والدین دوست دارند فرزندانشان جزو شاگرد اول های کلاس باشد. البته برای شاگرد اول بودن شرایط متعددی نیاز هست که تغذیه ی سالم و درست از مهمترین آنهاست.

چربی هایی که موجب ناباروری می شوند
ناباروری دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آن ها تغذیه است. تغذیه ی سالم به افزایش باروری کمک و در مقابل تغذیه ی ناسالم از قدرت باروری، هم در زنان و هم در مردان می کاهد.

بابونه در طب سنتی؛ از تقویت معده تا اعصاب
بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است، سلامت معده را برایتان به ارمغان می آورد و با نوشیدن آن خواب راحتی خواهید داشت.

6 دلیلی که صبحانه شما را لاغر و سالم نگه می دارد
همه ی افرادی که نگران سلامتی ما هستند از پزشک گرفته تا مادرها و غیره هر روز بر خوردن صبحانه تأکید می کنند. واقعیت این است که صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه است. البته یک دلیل خوب دیگر نیز برای صبحانه خوردن وجود دارد و آن حفظ تناسب اندام است.

6 ماده غذایی زمستانه برای خانم های یائسه
یائسگی تغییرات زیادی در زندگی خانم ها و به ویژه در فصل زمستان ایجاد می کند که باید مدیریت شوند. این تغییرات شامل خشکی پوست، خشکی واژن، اضافه وزن مضاعف، تعریق شبانه، گرگرفتگی، بدخلقی و خستگی است. به همین دلیل لازم است که تغذیه ی درستی در پیش گرفته شود. انتخاب درست مواد غذایی نه تنها مقاومت کافی به بدنتان می دهد و نیازهای آن را جبران می کند بلکه به تسکین علائم یائسگی نیز کمک می کند.

آیا پوست بادمجان خوردنی است؟
وقتی قصد خرید بادمجان دارید؛ مطمئن شوید پوست آن نرم، تمیز و براق با کلاهکی به رنگ سبز باشد. نقاط تیره ممکن است نشانه ی فساد آن باشد...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.