تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان دیروز دردویست وبیست وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و مطالبی درخصوص شرایط کلی ورزش و وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

71 درصد مردم ورزش نمی کنند

وزیر ورزش و جوانان دیروز دردویست وبیست وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و مطالبی درخصوص شرایط کلی ورزش و وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیان کرد.

بخش ورزشی تبیان
گودرزی

به گزارش «ایسنا» محمود گودرزی با اشاره به اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته با شهرداری تهران قرار است بهسازی ورزشگاه شهید شیرودی انجام و امکانات تجاری ورزشی برای آن ایجاد شود، گفت: «برای مسقف کردن استادیوم آزادی نیز با قالیباف شهردار تهران مذاکراتی داشتیم؛ اما در عمل اتفاقی رخ نداد. امیدواریم شورای شهر بتواند دراین حوزه اقدامات لازم را انجام دهد.
دولت استادیوم 40 هزار نفری در ضلع شمال غرب استادیوم آزادی را کلنگ زد؛ اما کار به دلیل نبود منابع در همان 15 درصد پیشرفت صورت گرفته متوقف شد.» وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت هایش از اعضای شورای شهر خواست که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را دریابند: «امروز از اعضای شورای شهر می خواهم که دو باشگاه همشهری خود را (پرسپولیس واستقلال) را دریابند و به عنوان تبرک این جلسه دو زمین ورزشی در جنوب تهران را در اختیار این دو باشگاه قرار دهند تا موجب رونق ورزش در محله های محروم شود.»
پس از سخنان وزیر ورزش رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از اختصاص دو ورزشگاه به دو تیم پرسپولیس و استقلال با دستور شهردار تهران خبر داد. شهرام گیل آبادی، با بیان اینکه به دستور شهردار تهران دو ورزشگاه در اختیار تیم پرسپولیس و استقلال قرار گرفت، گفت: «حدود سه ماه است شهرداری تهران روی این موضوع کار می کند.» گیل آبادی اما از مختصات جغرافیایی و اسامی این ورزشگاه ها صحبتی نکرد.
در ادامه این نشست اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد مسائل و موضوع های مختلف ورزش کشور با گودرزی مطرح کردند. وزیر ورزش در بخشی از صحبت هایش در حال ارائه سخنرانی در خصوص عملکرد وزارت ورزش و گزارشی درباره مدال آوری ایران در تمام ادوار المپیک بود. با این حال برخی از اعضای شورا در حال صحبت کردن با یکدیگر بودند و به سخنان وزیر کم توجهی کردند. گودرزی نیز با ناراحتی خطاب به اعضای شورا گفت: «اگر این بحث ها برای اعضا جذابیت ندارد، من دیگر ادامه ندهم.» پس ازآن مهدی چمران ریاست شورا خطاب به حاضران گفت: «به سخنان وزیر گوش دهید، صحبت های مهمی است.»
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود 15 درصد جمعیت کشور تمرینات ورزشی را در یک یا دو روز هفته انجام می دهند، گفت: متأسفانه 71 درصد مردم ایران هیچ گونه فعالیت ورزشی یا نرمشی در طول روزهای هفته ندارند. برهمین اساس آمار ورزش های جمعی و همگانی در ایران با دیگر کشورهای جهان قابل مقایسه نیست. البته طی دوسال گذشته درصد مشارکت عمومی مردم در ورزش همگانی و فعالیت های بدنی به 15 درصد افزایش یافته که این رقم تا سال 96 به 35 درصد خواهد رسید. 
گودرزی با بیان اینکه سال 94 سال سختی از نظر بودجه و اعتبار است، گفت: با عملیاتی شدن برجام و رفع تحریم ها بسیاری از مشکلات مالی برای اجرای طرح ها و برنامه ها در حوزه های مختلف از جمله بخش ورزش رفع می شود. البته در آماده سازی تیم ها برای حضور در بازی های المپیک خیلی عقب نیستیم. وی در پایان افزود: از اعضای شورای شهر می خواهم دو باشگاه همشهری خود (استقلال و پرسپولیس) را دریابند و به عنوان تبرک این جلسه دو زمین ورزشی در جنوب تهران در اختیار این دو باشگاه قرار دهند تا موجب رونق ورزش در محله های محروم شود.


منبع: ایسنا