تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در انتخابات الکترونیک امسال اگر مشکلاتی مانند خرابکاری یا اختلال در سیستم به خاطر ازدحام جمعیت و کاهش مشارکت پیش بیاید، آسیب خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال خرابکاری و اختلال با طرح فعلی انتخابات الکترونیک

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در انتخابات الکترونیک امسال اگر مشکلاتی مانند خرابکاری یا اختلال در سیستم به خاطر ازدحام جمعیت و کاهش مشارکت پیش بیاید، آسیب خواهد داشت.

بخش سیاست تبیان
انتخابات الکترونیک

نجات الله ابراهیمیان درباره نتیجه جلسات این شورا با وزارت کشور درباره طرح انتخابات الکترونیک با بیان اینکه همکاری نزدیک و همدلی خوبی با وزارت کشور داشته ایم، در عین حال تاکید کرد: مسئله مربوط به فرایند انتخابات الکترونیک خیلی دیر شروع شد.
وی در توضیح این نکته گفت: ما در جلسات مشترکی که داشتیم درخواست یک جدول زمانی کردیم که بر اساس آن، برای شورای نگهبان فرجه ای در نظر گرفته شود تا امنیت دستگاه های رای گیری الکترونیک را بررسی کنند و فرصت آموزش ناظران را نیز داشته باشند.
ابراهیمیان تصریح کرد: جدول زمانی که وزارت کشور به ما داده، عملاً رعایت نشده است؛ البته آرزو و خواست ما این است که تا حدی پیش برویم که فرصتی نسبت به دوره های قبل داشته باشیم.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جلسه چهارشنبه هفته گذشته با وزارت کشور، گفت: در این جلسه دغدغه ها را اعلام کردیم و خواهش کردیم که در طی کردن این مراحل، تسریع کنند و ضرب العجلی را تعیین کنند که ما هم به این نتیجه برسیم که آیا امسال می توانیم طرح را برگزار کنیم یا خیر؟ چرا که اگر مشکلاتی مانند خرابکاری یا اختلال در سیستم به خاطر ازدحام جمعیت و کاهش مشارکت پیش بیاید، آسیب خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در نهایت قرار شد فرصت 10 روزه ای تعیین شود تا دستگاه های مربوط به شورای نگهبان درباره امنیت این نرم افزار و سخت افزار اعلام نظر کنند تا در صورت لزوم وارد مرحله آموزش شویم؛ فعلاً  2-3 روز از اعلام این فرصت گذشته است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی هم باید در تعیین تکلیف مواد باقی مانده مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس تسریع کند تا بستر قانونی لازم فراهم شود.


منبع: مهر