تبیان، دستیار زندگی
وپا دال تا پایان فصل ماندنی شد توماس دال سرمربی هامبورگ علیرغم نتایج ضعیفی که تیم تحت رهبری اش در نیم فصل اول رقابت های بوندس لیگا کسب کرد همچنان در سمت سرمربیگری این تیم به کار خود ادامه خواهد داد. روز چهارشنبه کن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرهای خواندنی از فوتبال اروپا


دال تا پایان فصل ماندنی شد

توماس دال سرمربی هامبورگ علیرغم نتایج ضعیفی که تیم تحت رهبری اش در نیم فصل اول رقابت های بوندس لیگا کسب کرد همچنان در سمت سرمربیگری این تیم به کار خود ادامه خواهد داد.

روز چهارشنبه کنفرانس مطبوعاتی باشگاه هامبورگ در محل این باشگاه برگزار شد و طی آن مقرر گردید تیم هامبورگ فصل جاری رقابت های بوندس لیگا را با توماس دال به پایان ببرد.

برنت هوفمان رییس باشگاه هامبورگ گفت: ما اعتقاد داریم که می توانیم با همین کادرفنی فعلی از سقوط به دسته پایین تر جلوگیری کنیم. به عقیده من با همین کادر مربیگری می توانیم به وضعیت مطلوب تری در جدول رده بندی بوندس لیگا دست پیدا کنیم.

تیم فوتبال هامبورگ در فصل نقل و انتقالات زمستانی اقدام به جذب نفرات جدید خواهد کرد. دتمار بایرسدورفر مدیر ورزشی باشگاه هامبورگ اظهار داشت: تا آنجا که مسائل مالی به ما اجازه داد در فصل نقل و انتقالات زمستانی شرکت خواهیم کرد.

تیم فوتبال هامبورگ در حال حاضر با کسب 13 امتیاز در رده هفدهم جدول 18 تیمی بوندس لیگا قرار دارد.

كان: آلمان با من قهرمان جام جهانی می‌شد!

در حالی كه بیش از 6 ماه از پایان رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان می‌گذرد، اولیور كان سنگربان بایرن مونیخ معتقد است، تیم ملی آلمان با دروازه‌بانی او می‌توانست قهرمان این بازی‌ها باشد.

كان در این باره گفت:« من در توانایی‌های ینس لمان تردیدی ندارم اما، قانونی مرموز در زندگی من وجود دارد كه به من چنین چیزی را می‌گوید. این گفته من به آن معنا نیست كه من بهتر از لمان بودم. این حرف بی‌خودی است. هیچ انتقادی به عملكرد لمان در این بازی‌ها وارد نیست، چرا كه در جام جهانی نمایشی ثابت و بدون نوسان داشت. آنچه من می‌گویم تنها به روند كاری من مربوط می‌شود.»

كان كه با روزنامه‌ی آلمانی STERN گفت‌وگو می‌كرد، درباره‌ی علت ادعای خود چنین گفت:« من در سال 1994 با كارلسروهه در مرحله نیمه نهایی جام یوفا شكست خوردم. اما دو سال بعد با بایرن این جام را به دست آوردم. در سال 1999 در آن فینال تلخ برابر منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا باختم. اما، دو سال بعد قهرمان این رقابت‌ها شدم؛ آن گونه زیبا كه بهتر از آن نمی‌توان تصور كرد. در سال 2002 هم در دیدار پایانی برابر برزیل باختم و بر اساس این آمار نوبت پیروزی من فرا رسیده بود و من در 2006 باید قهرمان جهان می‌شدم.»

كان در این گفت‌وگو درباره‌ی روابطش با یورگن كلینزمن، سرمربی پیشین تیم ملی آلمان در جام جهانی هم اظهار كرد:« من نمی‌توانم از او قدردان و ممنون نباشم. یورگن هماهنگی درستی را برای گروهش به دست آورده بود. او می‌خواست تیمی را شكل دهد كه یك هزار درصد تیم خودش باشد، تیمی كه از او هزار درصد اطاعت و پیروی كند. او سبك خودش را داشت و موفقیتش هم به او در این انتخاب حق می‌داد. »

كان درباره‌ی خاطراتش از جام جهانی هم گفت:« در این جام جهانی دریافتم كه در این دنیا نوع دیگری از پیروزی هم وجود دارد. این جام برای من به عنوان یك انسان مهم‌تر بود تا یك بازیكن فوتبال.»

كان در این گفت‌وگو تاكید كرد كه در صورت قهرمانی بایرن مونیخ در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد كرد.

اتفاقی كه فوتبال انگلستان را تكان داد؛

عذر خواهی مورینیو از سرمربی اورتون

هنگامی ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی از كسی عذرخواهی می‌كند، اتفاق شگفت‌انگیزی در فوتبال انگلستان رخ داده است!

به گزارش (ایسنا)، مورینیو از "دیوید مویس" سرمربی اورتون و این باشگاه عذرخواهی كرد.

TEAMTALK سایت خبری فوتبال انگلستان گزارش داد:« اعتراف می‌كنیم كه عذرخواهی ژوزه مورینیو غیر منتظره بود. اما، امیدواریم كه سایرین متوجه شده باشند كه «عذرخواهی» سخت‌ترین كلمه جهان نیست! مورینیو معمولا از این كارها انجام نمی‌دهد. این بار او بدون چون و چرا از اندی جانسون، مهاجم اورتون كه او را فریبكار خوانده بود، دیوید مویس و باشگاه پوزش خواست. به طور طبیعی این موضوع غیره منتظره بود. اما، باید از آن به گرمی استقبال كرد. او جانسون را به شیرجه زدن در محوطه جریمه متهم كرد، در حالی كه مهاجم اورتون تلاش كرد تا با هیلاریو، سنگربان چلسی برخورد نكند. این كه پرونده قانونی اورتون سبب این عذرخواهی شده یا از تصمیم قلب آن را به زبان آورده را نمی‌دانیم. اما شاید برای نخستین بار است كه این مربی به كرده‌ی اشتباهش اعتراف می‌كند و این به طور دقیق همان چیزی است كه دنیای عنان گسیخته، دیوانه‌وار و پر شده از پول لیگ برتر كه شعارش «حتی زمانی كه اشتباه می‌كنم حق با من است» كم داشت.

این نشانه فروتنی و بیداری وجدان است. درك این مطلب است كه تجارت مولتی میلیاردی فوتبال هم یك بازی است. در دنیای آن وارد می‌شوند تا لذت ببرند، البته آنها برابر همگان مسوولیت سنگینی دارند. خواه یا ناخواه، مورینیو و بازیكنانش برای هزاران بچه مدرسه‌ای الگو هستند. اگر مورینیو توانسته باشد این پیام درست كه عذرخواهی سخت‌ترین كلمه دنیا نیست را برساند، بهترین روز كاری‌اش را در دو سال و نیم گذشته در لیگ برتر سپری كرده است. خدا را چه دیدید، شاید این كار در لیگ برتر به عادت تبدیل شود. شاید آرسن ونگر (سرمربی آرسنال) برای رفتار احساسی بچه‌گانه‌اش در چند ماه گذشته پوزش بخواهد، شاید رافائل بنیتس (سرمربی لیورپول) برای این كه هواداران لیورپول را جان به لب كرده، عذرخواهی كند. شاید اشلی كول برای آن زندگی نامه خودخواهانه‌اش این كار را بكند تا آندری شوچنكو برای آمار ناامید كننده گلزنی‌اش درباره‌ی سون گوران اریكسون چطور؟ او و بازیكنان انگلستان كه با یك دنیا امید و آرزو به جام جهانی رفتند و دست خالی برگشتند. برای عذرخواهی در فوتبال نمونه‌های بسیاری وجود دارد. اما، دست كم مورینیو پیش قدم شده است. اكنون باید رفتارش هم مانند گفتارش شود و دیگر نباید داور را برای كارت زدر یا قرمز دادن به بازیكنان حریف تحریك كند. یك عذرخواهی می‌تواند همه چیز را درست كند مانند پیشینه‌ی خودخواهی ژوزه مورینیو.»

پس از اتهام به بازیكن اورتون، از ژوزه مورینیو انتقادهای بسیاری شده است.

روزنامه DAILY MAIL در این باره نوشت:« تكرار صحنه ویدیویی نشان دادكه مورینیو در اتهامش اشتباه كرد. برای همین هم از آندرو جانسون عذرخواهی كرد. استیو كوپل سرمربی ردینگ، كه تیمش روز BOXING DAY ( روز هدیه دادن در انگلستان) با چلسی بازی دارد گفت:« حالا مورینیو باید خودش قضاوت كند.»

اتحادیه مربیان انگلستان (LMA) هم رفتار مورینیو را پذیرفتنی ندانست. جان بارنول، رییس اجرایی LMA در این باره گفت:« این پذیرفتنی نیست كه یك مربی بكوشد تا بازیكنی كارت بگیرد. من گوردون تیلور از اتحادیه بازیكنان حرفه‌ای با هم درباره این موضوع توافق داریم.»

تصاویر دردسر ساز تلویزیونی

كاپلو؛ انتقاد مساوی است با اخراج

تصویری تلویزیونی از گفت‌وگوی مخفیانه‌ی محمد دیارا و آنتونیو كاسانو برای این دو بازیكن رئال مادرید دردسرساز شده است.

نود دقیقه پیش از بازی اسپانیول - رئال مادرید كه یكشنبه‌ی گذشته در لالیگای اسپانیا انجام شد، دو ستاره‌ی ناراضی رئال بدون توجه به دوربین‌های تلویزیونی به بدگویی از فابیو كاپلو سرمربی رئال پرداختند. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد كه دیارا كه تابستان گذشته در ازای 26 میلیون یورو از المپیك لیون به اسپانیا آمده است و كاسانو، نیمكت نشین دائمی این روزهای رئال درباره‌ی فهرست بازیكنان مورد نظر كاپلو به صحبت مشغول هستند. آنها در این گفت‌وگو از حضور ثابت امرسون برزیلی بدون توجه به چگونگی عملكردش در بازی‌ها به شدت انتقاد می‌كنند.

كاپلو هم در واكنش به این انتقادها, كاسانو و دیارا را از فهرست بازیكنان رئال برابر ركرتیوو خارج كرد.