تبیان، دستیار زندگی
تبیان عواملی که باعث به وجود آمدن مدهای عجیب و غریب درایران می شود را در مقاله ای با عنوان «مدگرایی های عجیب و غریب!» بررسی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی مدهای عجیب از دریچه تبیان

مدهای عجیب

تبیان عواملی که باعث به وجود آمدن مدهای عجیب و غریب درایران می شود را در مقاله ای با عنوان «مدگرایی های عجیب و غریب!» بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی، برخی ازافراد با خریدن حیوانات خانگی احساس می کند که از پرستیژ یا همان کلاس اجتماعی بالا برخوردار شده اند. اگر هم این رقابت عملی نشود و کسی در خانه خود حیوان خانگی از جمله سگ و گربه  نداشته باشد لقب عقب مانده را به خود اختصاص داده اند. برخی جوانان در تقلید از فرهنگ غرب در هیچ زمینه ای غافل نمی مانند. نگهداری از سگ و گربه و گرداندن آنها در خیابان های شهر به نوعی مد تبدیل شده است، این افراد تصور می کنند از نظر اجتماعی متجدد و به روز شده اند. پدیده سگ گردانی و گربه گردانی در بین جوانان روز به روز در حال افزایش است و دیدن این حیوانات پشت پنجره ماشینی شهروندان را متعجب نمی کند. در اکثر موارد شاهد تقلید کورکورانه جوانان از الگوهای غربی، هنرمندان و چهره های مطرح جامعه غربی است اما این روزها دیگر حیوانات خانگی تنها سگ و گربه نیستند، در فهرست جدید حیوانات خانگی که روز به روز هم رواج بیشتری پیدا می کند حیواناتی مانند تمساح، کروکودیل، مار، ایگوانا و میمون قرار دارند که هر روز حاشیه های پیرامون نگهداری از آنها بیشتر می شوند و کار به جایی رسیده است که بازارهای زیرزمینی در این زمینه هم فعال شده اند.نگهداری از حیوانات یک اتفاق ویژه عصر مدرن نیست، مرور صفحات تاریخ نشان می دهد، ارتباط با حیوانات برای نوع بشر به حدی دارای اهمیت است که در تقسیم بندی دوران های تاریخی یکی از ویژگی های مهم عصر نوسنگی اهلی کردن حیوانات است، در حقیقت اهلی کردن حیوانات و کشاورزی دو اتفاق مهم برای ورود به عصر یکجانشینی و تمدن بودند. نیاز، عامل اصلی نگهداری از حیوانات در جوامع قدیمی و حتی مناطق روستایی و کوچک امروزی است. حیوانات در برآوردن بسیاری از نیازهای انسان ها نقش داشتند. استفاده از گوشت، پوست و فراورده های لبنی تنها بخشی از فواید نگهداری از حیوانات بود. در نبود وسایل نقلیه امروزی حیوانات نقش وسیله نقلیه را داشتند که از آنها برای رفت و آمد در مکان های دور و نزدیک استفاده می شد. استفاده از حیوانات برای شخم زدن یا نگهداری از خانه و مزرعه باعث شده بود که حیوانات اهمیت زیادی در زندگی انسان ها به دست آورند، به حدی که برای چندین قرن متمادی تصور خانه ای که در آن حیوانی پیدا نشود، تقریبا غیرممکن بود.

تنظیم: هومن بهلولی