تبیان، دستیار زندگی
با رسیدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی آبی پوشان که موفقیت خود را تا اندازه زیادی مدیون حضور در فصل نقل و انتقالات هستند برای شروع پر قدرت در بازار زمستانی برنامه ویژه ای دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه احتمالات نقل و انتقالات استقلال

با رسیدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی آبی پوشان که موفقیت خود را تا اندازه زیادی مدیون حضور در فصل نقل و انتقالات هستند برای شروع پر قدرت در بازار زمستانی برنامه ویژه ای دارند.

بخش ورزشی تبیان
استقلال

استقلالی ها که با صعود به فینال جام حذفی پرونده نیم فصل خود را با نمره قبولی به پایان رساندند، برای حضور در نقل و انتقالات زمستانی تدارک ویژه ای دیده اند. آبی پوشان که با جدایی ریوالدو و کرار جاسم حالا 3 جای خالی در لیست بازیکنان بالای 23 سال خود دارند، هدف اصلی خود در فصل نقل و انتقالات را ترمیم خط هافبک قرار داده اند و برای حضور قدرتمندانه در نیم فصل دوم به حضور پررنگ در بازار زمستانی نیاز زیادی دارند. از سوی دیگر هر چند پرویز مظلومی بارها تاکید کرده او بازیکنی را در لیست مازاد قرار نداده است اما تعدادی از بازیکنان استقلال به نظر می رسد نیم فصل دوم را در این تیم نخواهند ماند.

دروازه بان

با حضور مهدی رحمتی و وحید طالب لو مطمئنا مظلومی به تغییرات در این نقطه از زمین فکر نخواهد کرد و به نظر می رسد وحید طالب لو که شایعات زیادی درباره دلخوری اش از نیمکت نشینی در استقلال مطرح می شود، با مصدومیت رحمتی، دیگر تصمیمی برای جدایی از این تیم نخواهد داشت.

خط دفاع

با گذشت زمان و شکل گیری زوج مگویان و عمران زاده، مظلومی دیگر حاضر به ریسک و تغییر ترکیب زوج دفاعی خود نشده است و امین حاج محمدی جوان در اولین فصل حضور خود در استقلال تبدیل به نیمکت نشین همیشگی شده است. این موضوع هرگز برای حاج محمدی جوان خوشایند نیست و شاید اگر رابطه نزدیک او با مهدی رحمتی نبود، اعتراضات او به نیمکت نشینی اش تبدیل به یکی از معضلات مظلومی شده بود.  شنیده ها از باشگاه استقلال حاکی از این است که امیر قلعه نویی نظر مثبتی نسبت به حاج محمدی دارد و برای ترمیم خط دفاعی تراکتورسازی روی مدافع جوان استقلال حساب ویژه ای باز کرده است که با توجه به رابطه رحمتی و حاج محمدی به نظر می رسد جدایی این بازیکن جوان به مقصد تراکتورسازی هرگز اتفاق نیفتد. میلاد فخرالدینی نیز که در اواسط نیم فصل با نیمکت نشینی ساز جدایی از استقلال را کوک کرده بود، پس از اعتماد دوباره کادر فنی از مواضع قبلی خود عبور کرده است و تصمیمی برای جدایی از این تیم ندارد.

خط میانی

آبی پوشان برای ترمیم خط میانی خود گزینه های زیادی در اختیار ندارند و به همین منظور برای جذب بازیکن در این منطقه از زمین مذاکرات خود را آغاز کرده اند. شنیده ها حاکی از این است که اعضای کمیته نقل و انتقالاتی استقلال به صورت چراغ خاموش مذاکراتی را با شجاعیان انجام داده اند و این روزها در حال راضی کردن مسؤولان گسترش فولاد برای انجام این انتقال هستند.  مذاکرات استقلال با گسترش فولاد برای این انتقال آغاز شده است اما مدیران گسترش پس از جدایی کیانی به هیچ عنوان اجازه جدایی به بازیکن شیرازی خود را نمی دهند. سرنوشت بختیار رحمانی نیز وضعیتی مشابه شجاعیان دارد. رحمانی در تلاش است تا بتواند با ارائه مدارکی و استفاده از کسری سربازی در نیم فصل لیگ برتر از تراکتورسازی جدا شود و اتفاقات رخ داده در دیدار با استقلال نیز تصمیم او را در این باره بسیار محکم تر از قبل کرده است.  همچنین مظلومی برای ترمیم خط هافبک خود نیم نگاهی به حوزه خلیج فارس و لیگ پرستاره قطر دارد تا از میان بازیکنان احتمالی دیپورتی از این کشور برای حضور در استقلال استفاده کند در این میان تیموریان شانس بسیار زیادی برای بازگشت به جمع آبی پوشان خواهد داشت.

خط حمله

با اوج گیری شهباززاده و حضور بی حاشیه برهانی و پروپیچ کروات در پست مهاجم کلاسیک این منطقه از زمین استقلال نیز به نظر می رسد هرگز دستخوش تغییر نخواهد شد اما پرویز مظلومی که در نیم فصل اول برای انتخاب نفر سوم از بازیکنانی که پشت مهاجم وی قرار می گیرد، دچار تردید بوده به دنبال مهدی مومنی است. مومنی که در ابتدای فصل نیز مذاکراتی با استقلالی ها انجام داده بود برای حضور در آسیا و کسب درآمد بیشتر ترجیح داد راهی نفت تهران شود اما با نیمکت نشینی در نفت، به نظر می رسد از تصمیم اشتباه خود پشیمان شده است و سرمربی استقلال نیز آماده است برای احیای ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان به او شانس مجددی بدهد. در این منطقه از زمین به نظر می رسد علیرضا رمضانی که در فصل گذشته به عنوان یک پدیده خود را مطرح کرده است، به تیم دیگری منتقل شود.


منبع : وطن امروز