تبیان، دستیار زندگی
تشکیل اتحادیه مسلمانان یا اتحادیه شیعه و سنی می تواند گام بزرگی برای پایان مفت فروشی نفت و گاز و محصولات پتروشیمی به اتحادیه غرب و اروپا باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهدی جابری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفت خوان عربی-غربی برای اتحاد شیعه و سنی

تشکیل "اتحادیه مسلمانان" یا "اتحادیه شیعه و سنی" می تواند گام بزرگی برای پایان مفت فروشی نفت و گاز و محصولات پتروشیمی به "اتحادیه غرب و اروپا" باشد.

مهدی جابری-بخش سیاست تبیان
اتحاد شیعه و سنی

کشورهای غربی همزمان با برنامه ریزی برای انسجام بخشیدن به رویکردها و فعالیت های سیاسی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی خویش برنامه های هدفمند و مخفیانه ای را برای حذف انسجام از جامعه مسلمانان در دستور کار قرار داده اند. این کشورها هرچند بین خود اتحاد ایجاد کردند و "اتحادیه اروپا" را به عنوان شاخص ترین نماد وحدت خویش به ثبت رساندند اما از سوی دیگر مانع برقراری اتحاد و وحدت میان جوامع اسلامی شدند.
مباحث اختلاف انگیز مذهبی (شیعه و سنی)، قومی و جغرافیایی هرچند در ظاهر بین ملت ها و جوامع مسلمان جریان دارد اما ریشه و جرقه این اختلافات را باید در سیاست های مرموز و پنهان کشورهای غربی بویژه انگلیس جستجو کرد.
کشورهای غربی ده ها سال قبل به این واقعیت مهم پی بردند که بدون استفاده و سوءاستفاده از منابع نفت و گاز کشورهای مسلمان نمی توانند به حیات اقتصادی و سیاسی خود ادامه دهند بنابراین آنها باید علاوه بر ایجاد اتحاد بین کشورهای قاره سبز، به دنبال راهی برای غارت طلای سیاه از خانه مسلمانان می بودند. به همین علت است که تمام گروه های تروریستی بعد از تشکیل اتحادیه اروپا سر از خاورمیانه و جوامع مسلمان درآوردند.

شیعه و سنی؛ جنگ روانی

در کشور ما هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و به رغم تهدید نرم، جنگ نرم و جنگ روانی که از سوی غرب و آمریکا در جریان است، مسلمانان واقعی اثبات کردند که فریب این جنگ ها و تهدید ها را نمی خورند

اتحاد آمریکا و اروپا قبل از برپایی جنگ نظامی و اقتصادی علیه جوامع مسلمان، به دنبال ایجاد جنگ روانی بودند و هستند؛ مهمترین برنامه در این جنگ روانی دامن زدن به اختلافاتی است که به طور طبیعی در هر کشور، جامعه و صنف وجود دارد و از جمله آنها می توان به دست گذاشتن غربی ها روی کلید واژه های "شیعه و سنی" اشاره کرد.
صاحب نظران سیاسی و دینی حتی در غرب بر این عقیده اند که تقابل اصلی در آینده جهان میان "فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی" است. به همین علت است که غرب تلاش می کند با اختلاف افکنی میان مسلمانان، وحدت آنها را سست کند. با این حال آنهایی که مسلمان واقعی هستند، وجود اختلافات اندک میان مفاهیم و مذهب های شیعه و سنی را عامل و دلیل منطقی برای جنگ افروزی نمی دانند.
مقاومت شیعیان و سنی های واقعی در برابر سیاست های مرموز و اختلاف برانگیز غربی ها، موجب شد که آنها به ساخت گروه های تروریستی همچون داعش روی آورند، پرچم "لا اله الا الله" و "محمد رسول الله" به دستشان بدهند و این گروه ها را پس از آموزش نظامی و فکری به سمت جوامع مسلمان و اطراف ایران صادر کنند! تا از این طریق نه تنها بتوانند اتحاد شیعه و سنی را از ریشه نابود کنند بلکه به خیال باطل خود جنگی خانمان سوز میان آنها به راه بیندازند و خود از دور نظاره گر کشتار مسلمانان و زوال تدریجی اسلام باشند! در این بین هدف نهایی کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل این است که با بدنام کردن اسلام و نشان دادن چهره ای زشت و خشن از این دین آسمانی، برگ برنده ای در تقابل فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی به دست بیاورند.
مروری بر وضعیت، شیوه قدرت گیری و نوع مدیریت برخی حکام و حکومت های به ظاهر مسلمان در همسایگی ایران نشان می دهد که کشورهای غربی و آمریکا با چه مهارت و سیاست غیراخلاقی توانسته اند جنگ های نیابتی خود را در خاورمیانه و جوامع مسلمان به راه بیندازند؛ به این معنا که آنچه در شکل و قالب جنگ شاهد آن هستیم، در اصل میان شیعه و سنی نیست بلکه تهاجمی است از سوی کشورهای غربی به سوی مسلمانان.

ایران؛ الگوی اتحاد مسلمانان

کشور ایران در عمل ثابت کرده است که تمام عقاید دینی و مذهبی که به طور واقعی و حقیقی متکی به ادیان آسمانی هستند می توانند با صلح و برادری کنار یکدیگر زیست اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشند. در کشور ما هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و به رغم تهدید نرم، جنگ نرم و جنگ روانی که از سوی غرب و آمریکا در جریان است، مسلمانان واقعی اثبات کردند که فریب این جنگ ها و تهدید ها را نمی خورند. مسلمانان ایران به خوبی فهمیده اند که یک مسلمان واقعی برادرکشی نمی کند، بنابراین آنهایی که در مساجد و تجمعات شیعه و سنی اقدامات خشن و غیرانسانی داشتند یا دارند، مسلمان نیستند.

مقاومت شیعیان و سنی های واقعی در برابر سیاست های مرموز و اختلاف برانگیز غربی ها، موجب شد که آنها به ساخت گروه های تروریستی همچون داعش روی آورند، پرچم "لا اله الا الله" و "محمد رسول الله" به دستشان بدهند و این گروه ها را پس از آموزش نظامی و فکری به سمت جوامع مسلمان و اطراف ایران صادر کنند!

مرور ریشه ای و تحلیل واقع بینانه وقایع سوریه، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و عراق نیز نشان می دهد که گروه های اخلال گر و تروریست، پیرو هیچیک از مذاهب شیعه و سنی نیستند؛ آنها یا تکفیری و سلفی اند یا وهابی و وابسته به فرقه هایی که به جای نشان اسلام، نشان سعود و غرب و صهیونیست دارند.
امت های مسلمان باید وجود اختلافات فکری اندک را میان خود  بپذیرند و این اختلافات ناچیز را که ارتباطی به اصل و اساس دین ندارد امری طبیعی قلمداد کنند.

کوچکترین اتحادی میان شیعیان و سنی هایی که از منابع عظیم نفت، گاز و طلا برخوردار هستند قطعا با واکنش فوری و زیرکانه کشورهای غربی وابسته به این منابع مواجه خواهد شد و هرگاه این واکنش اتفاق افتاد باید بدانیم که راه را درست رفته ایم.

پایان مفت فروشی نفت با اتحادیه شیعه و سنی

اتحاد شیعه و سنی به معنای پیروزی در یک جنگ تحمیلی و نیابتی بزرگ است که غربی ها در مناطق مسلمان نشین به پا کرده اند. تشکیل "اتحادیه مسلمانان" یا "اتحادیه شیعه و سنی" می تواند گام بزرگی برای مفت فروشی نفت و گاز و محصولات پتروشیمی به "اتحادیه غرب و اروپا" باشد اما شرط اساسی برای ایجاد این اتحاد، بیداری مسلمانان و تغییر رویه برخی حکام منطقه است.
این واقعیت را نیز باید در نظر داشت که برقراری اتحاد میان شیعه و سنی مستلزم تغییر رویه حکامی است که متاسفانه دست نشانده آمریکا و غرب هستند و اینجاست که می توان به این پرسش پاسخ داد که: چرا برای برقراری وحدت اساسی میان جوامع مسلمان باید از هفت خوان عربی-غربی عبور کرد!