تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی روز یکشنبه در گردهمایی و دوره آموزشی روسای ادارات استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز آموزش و پرورش به دلیل تنگناهای مالی در فشار است و باتوجه به این مسایل شاهد نوآوری، خلاقیت و رشد استعدادیابی..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدود 400 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 400 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح استعدادیابی (شهاب) در نظام تعلیم و تربیت کشور هستند.

 400 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی روز یکشنبه در گردهمایی و دوره آموزشی روسای ادارات استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز آموزش و پرورش به دلیل تنگناهای مالی در فشار است و باتوجه به این مسایل شاهد نوآوری، خلاقیت و رشد استعدادیابی در نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم.


وی گفت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در آذر 93 درخصوص جذب استعدادهای درخشان تحولی بسیار شگرف در نظام تعلیم و تربیت کشور به وجود آورد تا شاهد ارتقای استعدادها و خلاقیت در بین دانش آموزان و آینده سازان کشور باشیم.
فانی گفت: استعدادهای درخشان از طرح های شهاب است که برای رسیدن به آن باید گام های موثری برداشت.


وی افزود: در این خصوص 64 منطقه دارای پژوهش سرا و اجرای طرح شهاب هستند و مدیران و معلمان و کادر آموزشی مدارس در ارتقای روند رو به رشد طرح شهاب سهیم شده اند.
فانی گفت: رونمایی از یک جلد کتاب دست نامه برای اجرایی کردن طرح شهاب موجب شده که عدالت آموزشی به نحو مطلوب در وزارت آموزش و پرورش محقق شود.


وی افزود: توسعه کمی باید در کنار کیفیت در طرح شهاب دیده شود و اگر این گونه نشد، ما به اهداف خود در نظام تعلیم و تربیت و استعدادیابی دست نیافته ایم.
وی از برگزاری جشنواره جوان خوارزمی به عنوان مسیری برای پیاده کردن پژوهشگری و پرسشگری و همچنین تفکر در بین دانش آموزان هستیم و لذا با شرکت در المپیادهای علمی تاکنون توانسته ایم رتبه های خوبی در سطح بین الملل کسب کنیم.


وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 2018 میزبان کشورهای جهان در المپیاد کامپیوتر و زیست شناسی هستیم و بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران نشان خواهد داد که در زمینه کشف استعداد و خلاقیت های دانش آموزی گام های موثری تاکنون برداشته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ایرنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی