تبیان، دستیار زندگی
امروزه در برخی از دانشگاه های معتبر جهان، دانشجویان هر روز صبح قبل از ورود به کلاس درس، نیایش می کنند، زیرا در عمل ثابت شده است دانشجویانی که هر روز صبح دعا و نیایش می کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوله پشتی کنکوری های 95

امروزه در برخی از دانشگاه های معتبر جهان، دانشجویان هر روز صبح قبل از ورود به کلاس درس، نیایش می کنند، زیرا در عمل ثابت شده است دانشجویانی که هر روز صبح دعا و نیایش می کنند، موفق تر از دانشجویانی هستند که در طی شبانه روز وقتی را به این عمل روحانی اختصاص نمی دهند، حتی برخی از تیم های ورزشی متوجه شده اند که در صورت نیایش صبحگاهی، کیفیت کار آن ها بالاتر رفته و هماهنگی تیمی و موفقیت بیشتری نصیب آن ها می شود.

هم چنین در بسیاری از بیمارستان های بزرگ و سازمان های طبی جهان، نمونه هایی به ثبت رسیده است که بعضی از بیماران به یاری دعا و نیایش، به طور آنی از دردهایی چون سرطان، عفونت کلیه، زخم های مزمن، سل ریوی و استخوانی شفا یافته اند و حتی جراحات و صدمات جسمی و آناتومیک آن ها از بین رفته است.

محققان روان شناسی نیز به این نتیجه مسلم رسیده اند که تعداد نسبی خودکشی، قتل، طلاق و اعمالی که به واسطه هیجان ناشی از یأس و غضب انجام می شود، در افراد معتقد و مؤمن، خیلی کمتر از افراد بی دین و لاقید است، در ضمن اهل ایمان و دعا، به بیماری هایی از نوع زخم معده و عوارض ناشی از عقده ها و فشارهای عصبی کمتر از سایرین دچار می شوند.

دیل کارنگی، روان شناس مشهور آمریکایی، می گوید، " ایمان مذهبی به طور قطع، عالی ترین وسیله معالجه غم و نگرانی است. " به ویژه اگر انسان در هنگام دعا نیتش این باشد که: خدایا! من از تو طلب می کنم، ولی به تصمیم تو تسلیم و به آنچه مقدر کرده ای، راضی هستم.

تنظیم: نیلوفر یاقوتی