تبیان، دستیار زندگی
بارسلونا با دابل لوئیز سوارس و گلی دیگر از لیونل مسی با نتیجه 3 - صفر بر ریورپلاته آرژانتین غلبه کرد و پنجمین جام خود در سال ۲۰۱۵ را با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه ها جشن گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 گانه بارسا درسال 2015

بارسلونا با دابل لوئیز سوارس و گلی دیگر از لیونل مسی با نتیجه 3 - صفر بر ریورپلاته آرژانتین غلبه کرد و پنجمین جام خود در سال ۲۰۱۵ را  با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه ها جشن گرفت.

بخش ورزشی تبیان
بارسلونا

شاگردان لوئیز انریکه در آغاز بازی فشار زیادی را تحمل کردند چرا که ریورپلاته کار را جسورانه آغاز کرد اما گل جنجالی مسی در دقیقه ۳۵ کار را آسان کرد. بازیکنان حریف مدعی بودند که مسی پیش از گل خود مرتکب هند شده است. در نیمه دوم بارسلونا به لطف برتری یک گله خود راحت تر و بهتر بازی کرد که سوارس 2 گل به ثمر رساند. بدین ترتیب ستاره اروگوئه ای در 2 بازی 5 گل به ثمر رساند و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ جام جهانی باشگاه ها شد.
او با کسب عنوان آقای گلی جام، توپ طلا را از آن خود کرد. پس از او مسی و اینیستا هم به ترتیب توپ نقره و برنز جام را به دست آوردند. بین 2 گل سوارس، نیمار هم فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما به شکل مشکوکی توسط مدافعان ریورپلاته سرنگون شد هرچند فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت.
در هر صورت بارسلونا پس از لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری و سوپرجام اروپا توانست قهرمانی جام جهانی باشگاه ها را جشن بگیرد و سال ۲۰۱۵ را با آمار بی نظیر 5 جام و ۱۷۶ گل به پایان برساند. همچنین مسی با تک گلی که در این دیدار به ثمر رساند، برای دومین بار در دوران فوتبالش در یک سال میلادی در 6 تورنمنت بزرگ (لالیگا، کوپا دل ری، سوپرجام اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اسپانیا و جام جهانی باشگاه ها) گلزنی کرد.
پیش از این مسی و پدرو هر کدام یک بار موفق به این کار شده بودند و حالا مسی اولین بازیکن تاریخ است که برای 2 بار در 6 تورنمنت معتبر در یک سال گل می زند. گفتنی است دیدار رده بندی جام باشگاه های جهان که در ورزشگاه یوکوهامای ژاپن بین 2 تیم سانفریس هیروشیما، قهرمان ژاپن و گوانگجو اورگراند چین، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، به برتری 2 - یک سانفریس انجامید تا نماینده ژاپن که در مرحله نیمه نهایی مغلوب ریورپلاته شده بود به عنوان سومی این رقابت ها برسد.


منبع : خراسان