تبیان، دستیار زندگی
یک بانوی با وقار هیچگاه رسیدگی به ناخن هایش را از یاد نمی برد، چرا که دستان زیبا از عوامل زیبایی یک فرد به شمار می رود، اما آیا شما تا به حال هیچ دست زیبایی رابا ناخن های کج و معوج و یا ریش ریش دیده اید؟ ریش ریش شدن پوست کنار ناخن ها از مشکلات شایع بسیاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان خانگی ناخن های ریش ریش

یک بانوی با وقار هیچگاه رسیدگی به ناخن هایش را از یاد نمی برد، چرا که دستان زیبا از عوامل زیبایی یک فرد به شمار می رود، اما آیا شما تا به حال هیچ دست زیبایی رابا ناخن های کج و معوج و یا ریش ریش دیده اید؟

فرآوری: عشقی - بخش زیبایی تبیان
ناخن
ریش ریش شدن پوست کنار ناخن ها از مشکلات شایع بسیاری از خانم ها به شمار می آید، می توانید با راه هایی ساده، درمان ریش ریش شدن پوست کنار ناخن ها را، خودتان به عهده گیرید.

1- رعایت نکات هنگام شستشو

خودداری کردن از تماس مستقیم دست با مواد شوینده و استفاده از دستکش حین کار، نکته مهمی است که باید بدان توجه داشته باشید، پس یا شست و شو را محدود کرده و یا از شوینده های ملایم و بدون ph اسیدی بالا استفاده کنید، و حتما بعد از شستن، حتما دست ها را خشک کنید.

2- استفاده از کرم های مرطوب کننده

لوسیون مخصوص دست را به گوشت اطراف ناخن ها بمالید تا بافت آن ها نرم بماند

برای آنکه در درجه اول ناخن هایتان ریش ریش نشوند، هر روز اطراف ناخن ها را مرطوب کنید. به جای آن که تنها پس از مانیکور کردن این کار را انجام دهید این کار را به صورت یک عادت برای خود درآورید، لوسیون مخصوص دست را به گوشت اطراف ناخن ها بمالید تا بافت آن ها نرم بماند، برای آن که احساس بهتری از این کار پیدا کنید، مرطوب کننده را روی ظروف آب گرمی قرار دهید تا گرم شود. اصلا هر بار که از این مرطوب کننده ها به دست ها می مالید، وقتی را هم صرف مالیدن مرطوب کننده به اطراف ناخن ها نمایید.

3- ریشه های اطراف ناخن را کوتاه کنید

اگر پوست اطراف ناخن هایتان ریشه ریشه می شوند، باید آن ها را کوتاه کرد و زود به زود گرفت. این کار مانع از بدتر شدن مشکل می شود. لازم نیست بر روی خود یک جراحی بزرگ و اساسی انجام دهید، فقط پوسته های ریشه ریشه شده را با یک قیچی کوچک تیز و استریل کوتاه کنید. توجه داشته باشید که قبل از کوتاه کردن این پوسته های اضافی، انگشت ها را در آب یا مخلوطی از آب و روغن نگه دارید تا نرم شوند، اشتباه بسیاری از مردم این است که سعی می کنند ریشه های اطراف ناخن را در حالی که هنوز سفت هستند جدا کنند، با این کار باعث شکافته شدن بیشتر پوست در این نواحی می شود.

4- فرو بردن ناخن ها در آب و روغن

اشتباه بسیاری از مردم این است که سعی می کنند ریشه های اطراف ناخن را در حالی که هنوز سفت هستند جدا کنند، با این کار باعث شکافته شدن بیشتر پوست در این نواحی می شود

فرو بردن ناخن ها در محلول آب و روغن، یعنی درست همان کاری که هنگام مانیکور کردن ناخن ها می کنید، بسیار موثر است. پزشکان برای کسانی که پوست کنار ناخنشان ریش ریش می شود، توصیه می کنند که 4 فنجان روغن حمام ناخن را با حدود یک لیتر آب گرم مخلوط کنند و در حدود 10 تا 15 دقیقه ناخن ها را داخل آن قرار دهند.

5-با بستن انگشتان به مشکل خاتمه دهید

اگر ریشه های اطراف ناخن مشکل زیادی برایتان بوجود می آورند، شب ها هنگام خواب به انگشتان کرم نرم کننده یا پماد بمالید و آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید و انتهای نوار یا پوشش را با یک چسب محکم کنید، پوشش را صبح روز بعد باز کنید، پلاستیک باعث می شود رطوبت در طول شب حفظ شود و ریشه ها راحتتر کوتاه و مرتب می شوند، البته این مدت نباید بیش از حد طولانی شود.

6- اینقدر ناخن هایتان را اذیت نکنید

خیلی ها نمی گذارند ناخن هایشان رنگ آفتاب به خود ببینند، از بس که از لاک و برق ناخن و فرآورده های شیمیایی استفاده می کنند، اصلا شاید ریش ریش شدن پوست کنار ناخن هایتان به دلیل حساسیت به مواد شیمیایی باشد، مدتی اجازه دهید که ناخن هایتان هوا بخورد و زندگی کند!


منبع:خانه مد ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.