تبیان، دستیار زندگی
بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، نوشیدن یک فنجان شکلات داغ در روز، احتمال بروز حملات قلبی را در 10 سال آینده تا 31 درصد کاهش می دهد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکلات داغ، احتمال بروز آنفارکتوس را کاهش می دهد

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، نوشیدن یک فنجان شکلات داغ در روز، احتمال بروز حملات قلبی را در 10 سال آینده تا 31 درصد کاهش می دهد.

فاطمه حلوایی - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
شکلات داغ

در دو تحقیقی که اخیراً در روزنامه Age و در British Journal of Nutrition منتشر شده است، شکلات احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.

اولین تحقیق بر روی 42 نفر مرد انجام شد. این افراد در سنین زیر 35 سال و نیز بین 50 تا 80 سال بودند.

در نهایت محققان مشاهده کردند که مصرف روزانه شکلات فواید بسیاری برای آن ها داشته است.

به کمک فلاوونوئید موجود در شکلات، در هر دو گروه، اتساع عروق عالی و نیز افزایش حجم رگ های خونی مشاهده شد. توانایی اتساع یا همان انبساط رگ های خونی، در هر دو گروه تا 30 درصد بیشتر شده بود.

در دومین تحقیق، مصرف یک نوشیدنی حاوی فلاوونوئید بالا، دو بار در روز و به مدت 4 هفته، موجب کاهش 22 درصدی بیماری های قلبی عروقی شده بود.

فلاوونوئیدها، ترکیباتی هستند که در میوه ها و گیاهانی به رنگ قهوه ای، قرمز و آبی یافت می شوند و حاوی آنتی اکسیدان بالایی هستند. این ترکیبات در چای، انگور، کاکائو، انگور سیاه، زغال اخته و همین طور قهوه به وفور یافت می شوند

در این تحقیق، مطالعات بر روی مردان و زنان 35 تا 60 سال صورت گرفت.

کاهش فشارخون و نیز کاهش چربی خون از جمله نتایج مثبتی بود که از این تحقیق به دست آمد.

پروفسور Malte Kelm که هزینه دومین تحقیق را تقبل کرده، معتقد است که با پیر شدن جمعیت کره زمین، بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و نیز سکته های مغزی افزایش یافته است.

بنابراین، این موضوع خیلی اهمیت دارد که همگی ما از تأثیر مواد غذایی مختلف در بروز بیماری های قلبی و عروقی آگاه باشیم.

به گفته این متخصص، نتایج این تحقیق نشان می دهد که فلاوونوئیدها می توانند تأثیرات پیشگیرانه بر این قسم حملات داشته باشند.

فلاوونوئیدها، ترکیباتی هستند که در میوه ها و گیاهانی به رنگ قهوه ای، قرمز و آبی یافت می شوند و حاوی آنتی اکسیدان بالایی هستند. این ترکیبات در چای، انگور، کاکائو، انگور سیاه، زغال اخته و همین طور قهوه به وفور یافت می شوند.

البته دقت داشته باشید که منظور از شکلات، کاکائوهای با درجه خلوص بالا است. وجود قند و چربی های افزوده هر چه بیشتر باشد، شاهد اثرات عکس خواهیم بود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.