تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش از ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی در هر منطقه آموزشی تا پایان دولت تدبیر و امید خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی
ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی

وزیر آموزش و پرورش در آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی خبرداد:ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی در هر منطقه آموزشی
وزیر آموزش و پرورش از ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی در هر منطقه آموزشی تا پایان دولت تدبیر و امید خبرداد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی اصغر فانی صبح امروز در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی که در دبیرستان شاهد هفتم تیر تهران برگزار شد، اظهارکرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای برنامه توسعه ششم در این حوزه است و در این سند ارتقا کیفیت و توسعه عدالت آموزشی مورد تاکید قرار گرفته و امیدواریم در برنامه ششم نظام تعلیم و تربیت شاهد توسعه و ارتقا کیفیت و عدالت آموزشی باشد.


فانی با بیان این که پژوهش اهمیت بسیار زیادی دارد گفت: برای جلوگیری از تبعات تصمیمات غلط ، باید در مدیریت کلان هم هرگونه تصمیم گیری بر اساس مطالعه و پژوهش اجرایی شود.


وی تصریح کرد: یکی از زیر نظام های سند تحول بنیادین پژوهش و ارزشیابی است بنابراین اگر در فرایند تعلیم و تربیت پژوهش ضعیف یا حذف شود تعلیم و تربیت ناقص است و همین دلیل است که باید تقویت پژوهش و روحیه پرسشگری در دانش آموزان تقویت شود.


عضو کابینه دولت تدبیر و امید بر توسعه فرهنگ پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر 500 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور احداث و هدف گذاری کرده ایم تا در پایان دولت تدبیر و امید هر منطقه آموزشی دارای حداقل یک پژوهش سراهای دانش آموزی باشد.


فانی با تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در امر پژوهش عنوان کرد: جشنواره های دانش آموزی خوارزمی و جابربن حیان گام های عملی در گسترش و نهادینه کردن روحیه پژوهش در مدرسه ها محسوب می شود.

سایت تبیان بخش پژوهش های دانش آموزی،تنظیم: نیلوفر یاقوتی