تبیان، دستیار زندگی
اگر به تماشای زندگی بنشینیم، متوجه می شویم که می توان اشخاص را به دو گروه عمده تقسیم کرد : گروه اول آنهایی که می توانند به راحتی و بدون تلاش راه موفقیت را در زندگی پیدا کنند و گروه دوم آنهایی که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صد قانون برای زندگی بهتر

اگر به تماشای زندگی بنشینیم، متوجه می شویم که می توان اشخاص را به دو گروه عمده تقسیم کرد:گروه اول آنهایی که می توانند به راحتی و بدون تلاش راه موفقیت را در زندگی پیدا کنند و گروه دوم آنهایی که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنند. سوال این است که راز و رمز این ماجرا در کجاست؟

فراوری: الهام فخرایی-بخش خانواده ایرانی تبیان
قانون زندگی

ریچارد تمپلر (1950-2006) نویسنده کتاب "قوانین زندگی" می نویسد: " جواب این است که همه چیز به یک انتخاب ساده بستگی دارد. همه ما می توانیم کارهایی را برای انجام دادن در روز انتخاب کنیم؛ کارهایی که ما را خوشحال می کند و کارهایی که باعث ناراحتی ما می شوند... من با مشاهده اشخاص مختلف به این نتیجه رسیدم که اگر مجموعه ای از قواعد و قوانین را رعایت کنیم، کار بیشتری صورت می دهیم، با مشکلات بهتر برخورد می کنیم، از زندگی بهره بیشتری می بریم و به هرجایی که می رویم شادی و خوشبختی بیشتری به دیگران منتقل می کنیم. "
تمپلار صد قانون زندگی را در پنج عنوان توضیح می دهد. اما نکته ی جالب اینجاست که نویسنده نیمی از قوانین یعنی پنجاه قانون اول را تحت عنوان "قوانینی برای شما " و پنجاه قانون بعدی را تحت عناوین زندگی مشترک، خانواده و دوستان، قوانین اجتماعی و قوانین جهان گنجانده است. در واقع همین موضوع به ظاهر ساده نشان می دهد که فقط با کار کردن روی خودمان نصف راه موفقیت را طی کرده ایم. البته بخش های بعد نیز در ساختن و حفظ زندگی موفق تعیین کننده اند.
عبارت " صد قانون برای زندگی بهتر" روی جلد کتاب شاید این تصور را به وجود بیاورد که با یک مطالعه جدی و سنگین روبرویید، اما مطالب کتاب به گونه ای تنظیم شده که شما هم می توانید به روش معمول، یعنی از ابتدا تا انتها آن را مطالعه کنید و هم اینکه کتاب را باز کنید و با نگاهی به فهرست قوانین هر عنوانی که برایتان جذاب هست یا حس می کنید در حال حاضر به آن نیاز دارید و مایلید بیشتر درباره اش بدانید را بخوانید. به این ترتیب با اختصاص زمانی کوتاه و مطالعه دو یا سه صفحه هر بار با یکی از قوانین پیشنهادی ریچارد تمپلر آشنا می شوید. قوانینی  که گرچه ساده به نظر می رسند ولی کابردشان در زندگی می تواند تغییرات جدی و مثبتی را رقم بزند.

همه چیز به یک انتخاب ساده بستگی دارد. همه ما می توانیم کارهایی را برای انجام دادن در روز انتخاب کنیم؛ کارهایی که ما را خوشحال می کند و کارهایی که باعث ناراحتی ما می شوند

ریچارد تمپلار می گوید : " قوانین این کتاب چیزی نیست که شما آنها را از قبل ندانید. این کتاب در نهایت یک یادآوری کننده است. کتاب قوانین زندگی را بشما یادآور می شود. قوانینی که جهانی و ساده هستندبه آنها عمل کنید و بدانید که موثر واقع می شوند."

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که آیا زندگی واقعا همین قدر ساده است؟  تمپلار برای این سوال هم جوابی دارد : " نه البته که ساده نیست. رعایت کردن قوانین هرگز کار ساده و راحتی نبوده است. " او در ادامه توصیه می کند فقط یک یا دو قانون را اتخاب کنید و روی آنها کار کنید، البته شما می توانید یکباره روی همه قوانین کار کنید، اما مهمترین توصیه ای که او به خواننده دارد این است که : " آرام حرکت کن. "

صد قانون برای زندگی بهتر:

زندگی خود را وقف چیزی بکنید.
چیزهای اضافی را دور بریزید.
به شریک زندگیتان فضا بدهید تا خودش باشد.
با همسرتان بهتر از رفتاری که با بهترین دوستتان دارید، رفتار کنید.
به خلوت همسرتان احترام بگذارید.
هرگز برای عزیزانتان وقت کم نیاورید.
بیش از حدی که فکر میکنید به هم نزدیک هستیم.
با آدم های مثبت معاشرت کنید.
بخشی از راه حل باشید نه بخشی از مساله
آخرین قانون و شاید جالب ترین قانون این است که "همه روزه یا دست کم هر چند روز یکبار قانون جدیدی پیدا کنید."
امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید!


منبع:
قوانین زندگی، ریچارد تمپلار، مترجم : مهدی قراچه داغی،چاپ نهم، ناشر ایران بان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.