تبیان، دستیار زندگی
ر بیان معارف اسلامی است مراد حضرت امام خمینی (ره) از مقوله شعر به عنوان رهبر نهضتی بزرگ و عارفی نستوه ، بیان معارف و حقایق اسلامی بود . محمود شاهرخی شاعر پیشکسوت انقلاب در گفتگو با مهر، افزود : همه ما به خاطر داریم که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمود شاهرخی: مراد امام خمینی از شعر بیان معارف اسلامی است

مراد حضرت امام خمینی (ره) از مقوله شعر به عنوان رهبر نهضتی بزرگ و عارفی نستوه ، بیان معارف و حقایق اسلامی بود .

محمود شاهرخی شاعر پیشکسوت انقلاب در گفتگو با مهر، افزود : همه ما به خاطر داریم که انعکاس سروده مشهور حضرت امام ( من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم ) برای اولین بار از رسانه ها ، چه شوری در جامعه برانگیخت ، قطعا مرور دیگر سروده های ایشان نیز سودمند است .

این شاعر با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر ، شعر و ادب معاصر را یک گام به جلو می برد ، تصریح کرد : مسلما دهه فجر واقعه ای بزرگ و استثنایی بود که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و گردهم آیی شاعران کشور در قالب برنامه ای ملی ، گرامیداشت آن واقعه مهم و در نوع خود ارزشمند است .

شاهرخی که مقدمه دیوان حضرت امام خمینی (ره) را نوشته است ، یادآور شد : امام خمینی در اشعار خود منابع عرفانی را مورد استفاده قرار داده است ، به نظر من بازخوانی تعدادی از اشعار ایشان در جشنواره شعر فجردر ایام الله دهه فجر، فکری پسندیده است و اصولا اولین شعری که در جشنواره قرائت می شود می تواند یکی از غزلیات امام باشد .

یادآور می شود دو بخش " فارسی زبانان جهان " و " شعر انقلاب و امام خمینی " از بخش های ویژه نخستین جشنواره بین المللی شعر فجر است . این جشنواره از سوی دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، روز چهاردهم بهمن ماه رسما در سراسر کشور ، آغاز می شود و شاعران معاصر درتمامی استانهای کشور شب های شعر فجر برگزار خواهند کرد .

منبع : مهر