تبیان، دستیار زندگی
شود فیلم‌های سینمایی "شغال" با بازی بروس ویلیس، "ارتش پدر" و "پاروزنان" برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون در مرحله دوبله بسر می‌برند. به گزارش خبرنگار مهر، مایکل کیتن ـ جونز سال 1997 فیلم سینمایی "شغال" را با فیلمنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"شغال" بروس ویلیس برای تلویزیون دوبله می‌شود

فیلم‌های سینمایی "شغال" با بازی بروس ویلیس، "ارتش پدر" و "پاروزنان" برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون در مرحله دوبله بسر می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، مایکل کیتن ـ جونز سال 1997 فیلم سینمایی "شغال" را با فیلمنامه ای از چاک فارر و طرح کنت راس و جک بلک و هزینه ای 60 میلیون دلاری ساخت. در این فیلم بازیگرانی چون بروس ویلیس، ریچارد گر، سیدنی پواتیه و دایان ورونا به ایفای نقش پرداختند. "شغال" محصول مشترک آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ژاپن و زمان اصلی آن 124 دقیقه است.

فرد زینه مان، کارگردان فیلم "روز شغال" که فیلم "شغال" بر مبنای آن ساخته شده، چند ماه پیش از مرگش در 91 سالگی تلاش زیادی کرد فیلم جدید با یک عنوان دیگر به نمایش درآید. او اعتقاد داشت فیلم اصلی در گذر زمان امتحان خود را پس داده و دوست نداشت فیلمی با همین اسم تولید شود. داستان این فیلم درباره درگیری اف بی آی با مافیای روسیه است. این فیلم به مدیریت زهره شکوفنده و ترجمه سیمین دخت فتاح برای پخش از سیما دوبله می شود.

فیلم سینمایی "ارتش پدر" به مدیریت منوچهر والی زاده برای پخش از شبکه تهران دوبله می شود. نورمن کوهن سال 1971 این فیلم را بر مبنای فیلمنامه ای از دیوید کرافت و جیمی پری جلو دوربین برد. در "ارتش پدر" بازیگرانی چون آرتور لاو، جان لو موسوریه، کلایو دان، جان لوی و آرنولد ریدلی به ایفای نقش پرداختند.

ژانر این فیلم بریتانیایی کمدی و جنگی است. داستان "ارتش پدر" از جایی شروع می شود که گروهی از کسبه و ساکنین شهری کوچک در سواحل جنوبی انگلستان خبردار می شوند که قرار است ارتش آلمان به کشور انگلستان حمله کند. بر اساس درخواست نخست وزیر کشور گروهی برای دفاع از شهر تشکیل می شود. محمد صادق ایزد مترجم این فیلم بوده است.

فیلم سینمایی "پاروزنان" هم به مدیریت شروین قطعه ای برای پخش از سیمای استان ها دوبله می شود. ناصر زرین پنجه این فیلم را به مدت 110 دقیقه ترجمه کرده و ماجرای آن درباره تیم های آماتور قایقرانی دانشگاهی در آمریکاست که خود را برای شرکت در المپیک 1980 مسکو آماده می کنند، اما رئیس جمهور وقت اعلام می کند این کشور قصد شرکت در المپیک مسکو را ندارد. در دوبله این فیلم مریم شیرزاد، حسین عرفانی، محمدرضا مومنی، کسری کیانی و مریم صفی خانی حضور دارند.

منبع: مهر