تبیان، دستیار زندگی
در پایان دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تاکنون صعود 9 تیم مسجل شده و وضعیت تیم های صعود کننده 2 گروه به روز پایانی کشیده شد. رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و زنیت سن پترزبورگ به عنوان تیم اول و پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم گروه هایشان صعود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی احتمالات گروه های هشت گانه

در پایان دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تاکنون صعود 9 تیم مسجل شده و وضعیت تیم های صعود کننده 2 گروه به روز پایانی کشیده شد.

بخش ورزشی تبیان
لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و زنیت سن پترزبورگ به عنوان تیم اول و پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم گروه هایشان صعودشان قطعی شده و یوونتوس، منچسترسیتی، بنفیکا و اتلتیکومادرید با وجود قطعی شدن صعودشان، در روز پایانی برای مشخص شدن جایگاهشان در گروه خواهند جنگید. در ادامه نگاهی داریم به وضعیت تیم ها در گروه های هشت گانه.

گروه A

در این گروه رئال مادرید به عنوان تیم اول و پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم صعود کردند و شاختار دونتسک و مالمو برای حضور در لیگ اروپا خواهند جنگید. (شانس شاختار دونتسک برای حضور در لیگ اروپا بیشتر از مالمو ست)

گروه B

وضعیت تیم های صعود کننده از این گروه و همچنین تیمی که راهی لیگ اروپا خواهد شد، به روز پایانی کشیده شد. در روز پایانی 2 تیم ولفسبورگ و منچستریونایتد که در حال حاضر با 9 و 8 امتیاز اول و دوم هستند، با یکدیگر پیکار می کنند. ولفسبورگ حتی با کسب یک تساوی صعود خود را مسجل خواهد کرد و در صورتی که آیندهوون با اختلاف 2 گل از سد زسکا مسکو عبور نکند، با همان یک امتیاز تیم اول گروه خواهد شد. ولفسبورگ در صورت شکست در مقابل منچستریونایتد، موجب خواهد شد حریفش به عنوان تیم اول گروه صعود کند و باید امیدوار باشد آیندهوون در دیدار خود پیروز نشود. شیاطین سرخ در صورت کسب پیروزی به عنوان تیم اول صعود خواهند کرد، اما تساوی این تیم در صورتی که با پیروزی آیندهوون همراه شود، این تیم را راهی لیگ اروپا خواهد کرد. اما در صورتی که آیندهوون نیز پیروز نشود، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی خواهند شد. شکست منچستریونایتد، اگر با نتیجه مساوی آیندهوون همراه باشد، نماینده هلند را به دلیل عملکرد بهتر در بازی رو در رو راهی مرحله بعدی خواهد کرد. آیندهوون نیز در صورت کسب پیروزی تحت هر شرایطی صعود خواهد کرد. اما زسکا مسکو تنها شانس حضور در لیگ اروپا را دارد و آن هم در صورتی است که آیندهوون را شکست دهد.

گروه C

در این گروه صعود اتلتیکومادرید و بنفیکا مسجل شده ، اما بازی رودرروی 2 تیم در دور ششم، تکلیف تیم اول و دوم را روشن خواهد کرد. بنفیکا در صورت کسب یک تساوی خانگی نیز به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد، بنابراین اتلتیکومادرید به پیروزی در این دیدار نیاز دارد. گالاتاسرای و آستانه نیز برای حضور در لیگ اروپا به مصاف هم می روند.

گروه D

در این گروه نیز صعود یوونتوس و منچسترسیتی قطعی شده ، اما هفته پایانی تکلیف تیم های اول و دوم را مشخص خواهد کرد. در صورتی که منچسترسیتی پیروز نشود، یوونتوس تحت هر شرایطی اول خواهد شد. از سویی یوونتوس با کسب حتی یک نتیجه مساوی نیز قادر خواهد بود بدون توجه به نتیجه منچسترسیتی در گروهش اول شود. از سویی گلادباخ 5 امتیازی و سویای 3 امتیازی برای حضور در لیگ اروپا تلاش می کنند. گلادباخ در صورت پیروزی در دیدار پایانی سوم خواهد شد. پیروزی سویا و تساوی گلادباخ در دیدار پایانی 2 تیم را 6 امتیازی خواهد کرد و به دلیل عملکرد بهتر سویا در بازی های رودرروی این تیم به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا خواهد شد.

گروه E

در این گروه صعود بارسلونا به عنوان تیم اول مسجل شده است. 3 تیم رم با 5 امتیاز، بایر لورکوزن با 5 امتیاز و باته بوریسف با 4 امتیاز برای صعود به عنوان تیم دوم خواهند جنگید. رم در صورت پیروزی در دیدار مقابل باته تحت هر شرایطی صعود خواهد کرد. در صورتی که هر 2 دیدار پایانی مساوی شود نیز رم صعود خواهد کرد. پیروزی باته مقابل رم در صورتی که با پیروزی لورکوزن مقابل بارسلونا همراه نشود، موجب صعود نماینده بلاروس خواهد شد. اما بایر لورکوزن تنها در صورتی به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد که در دیدار پایانی پیروز شود و رم موفق به کسب پیروزی نشود.

گروه F

در این گروه صعود بایرن مونیخ به عنوان تیم اول قطعی شده است. دینامو زاگرب نیز از گردونه مسابقات حذف شده است. اما دیدار هفته پایانی المپیاکوس و آرسنال در آتن سرنوشت دیگر تیم صعود کننده گروه را مشخص خواهد کرد. آرسنال برای صعود به مرحله بعدی باید با اختلاف 2 گل در زمین المپیاکوس پیروز شود. پیروزی آرسنال با اختلاف یک گل با نتیجه 3 -2 یا پر گل تر نیز منجر به صعود توپچی ها خواهد شد، اما حتی پیروزی یک - صفر و 2 - یک آرسنال منجر به حضور شاگردان ونگر در لیگ اروپا خواهد شد.

گروه G

در این گروه حذف مکابی قطعی شده ، اما وضعیت 2 تیم صعود کننده هنوز روشن نیست. اگر دیناموکیف در بازی پایانی خود در مقابل مکابی پیروز نشود، چلسی و پورتو صعود خواهند کرد که کسب حتی یک نتیجه مساوی نیز منجر به صدرنشینی پورتو خواهد شد. اگر دیناموکیف پیروز شود، تحت هر شرایطی صعود خواهد کرد. در این صورت پیروزی پورتو و چلسی نه تنها منجر به صعودشان به عنوان تیم اول خواهد شد، بلکه تیم دیگر را راهی لیگ اروپا خواهد کرد. اما تساوی چلسی و پورتو موجب خواهد شد هر 3 تیم 11 امتیازی شوند و دینامو کیف به دلیل عملکرد بهتر در بازی های رودررو اول شود، چلسی دوم شود و پورتو راهی لیگ اروپا گردد.

گروه H

در گروه هشتم و پایانی زنیت مقتدرانه با کسب 5 پیروزی متوالی صعودش را به عنوان تیم اول قطعی کرده است. المپیک لیون نیز با کسب تنها یک نتیجه مساوی حذفش قطعی شده، اما 2 تیم والنسیا و خنت برای کسب رتبه دوم خواهند جنگید و دیگر تیم راهی لیگ اروپا خواهد شد. خنت در صورت پیروزی در دیدار خانگی مقابل زنیت تحت هر شرایطی صعود خواهد کرد. پیروزی والنسیا در صورتی که با عدم پیروزی خنت همراه شود، منجر به صعود نماینده اسپانیا خواهد شد.


منبع: اسپرت