تبیان، دستیار زندگی
شهر یازده گروه ایرانی و یك گروه خارجی، این روزها در تالارهای مجموعه تئاترشهر در حال تمرین هستند. نمایش "كوری" با كارگردانی جی‌جی دلالیو از كشور ایتالیا این روزها به همراه بازیگران ایرانی تمرین می‌شود. این نمایش قرار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزازشی از تمرینات گروههای تئاتری در تئاتر شهر

یازده گروه ایرانی و یك گروه خارجی، این روزها در تالارهای مجموعه تئاترشهر در حال تمرین هستند.

نمایش "كوری" با كارگردانی جی‌جی دلالیو از كشور ایتالیا این روزها به همراه بازیگران ایرانی تمرین می‌شود. این نمایش قرار است همزمان با بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فجردر تالار مولوی اجرا شود.

كیومرث مرادی كه تا دو روز پیش با نمایش "مرگ شاعر" در تالار قشقایی حضور داشت، این روزها در پلاتوی تمرین مجموعه تئاترشهر نمایش "ژولیوس سزار" را تمرین می‌كند. این نمایش قرار است به‌زودی عازم هند شود.

محمد رحمانیان و گروه تئاتر پرچین هم كه قرار است در جشنواره تئاترفجر با نمایش "عشقه" اجرا برود، این كار را در پلاتو تمرین می‌كنند. در تالار قشقایی نیز چهار گروه نمایشی مشغول تمرین هستند.

در تالار هنر نیز این روزها دو گروه نمایش عروسكی در حال تمرین هستند. نمایش "خواب دیدم پاره‌های ماه چون پر می‌بارد" به كارگردانی مریم معینی و نمایش "انتظار دركافه پاركر" به كارگردانی حسین زینالی و مرتضی سعیدیان در حال تمرین هستند. این دو گروه قرار است، در این تالار اجرا بروند.

حسین كیانی با نمایش "همسایه آقا" خود را برای اجرا در بهمن ماه آماده می‌كند و عباس غفاری نیز با نمایش "نجواهای شبانه" قرار است در تالار كوچك اجرا برود.

در پلاتوی تمرین نیز سه گروه نمایشی در حال تمرین هستند. نمایش "شوایك" نوشته وكار كوروش نریمانی تا این هفته در پلاتو تمرین می‌كند و بعد از آن درتالار قشقایی اجرا می‌رود.

مهرداد رایانی مخصوص از گروه تئاتر تجربه نیز نمایش "آنكه گفت آری، آنكه گفت نه" را تمرین می‌كند. این نمایش نیز به زودی در تالار سایه اجرا می‌شود.

علی‌اصغر دشتی و گروه نمایشی "دن كیشوت" هم نمایش "پینوكیو" را تمرین می‌كند و در كنار آنها آروند دشت آرای به همراه گروه هنرهای اجرایی ویرگول نمایش "بربالهای كلاغ شب" را تمرین می‌كند. این نمایش قرار است در بخش تجربی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شود.

در تالار سایه نیز سپیده نظری‌پور در حال تمرین نمایش "تهران - پرندك" است. این نماشی چندی دیگر در تالار سایه به صحنه می‌رود.

منبع: تبیان