تبیان، دستیار زندگی
همه ما وقتی ازدواج می کنیم دلمان می خواهد نفر اول، دوم و سوم زندگی همسرمان باشیم. علاوه بر این که قلبش را تصاحب می کنیم، توجه اش نیز معطوف به ما باشد. خود را صاحب وقت او می دانیم و اسم این را می گذاریم انحصارطلبی عاشقانه!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسر من، مال منه!

همه ما وقتی ازدواج می کنیم دلمان می خواهد نفر اول، دوم و سوم زندگی همسرمان باشیم. علاوه بر این که قلبش را تصاحب می کنیم، توجه اش نیز معطوف به ما باشد. خود را صاحب وقت او می دانیم و اسم این را می گذاریم انحصارطلبی عاشقانه!

فراوری: فاطمه ایمانی-بخش کلوب ازدواج تبیان
زن و شوهر

اما حسادت یا همان انحصارطلبی عاشقانه که در اوایل ازدواج یا دوران نامزدی شدت بیشتری دارد، می تواند رفته رفته زندگی شما را بجود و رابطه تان را سرد و ناخوشایند کند. اگر دچار چنین عواطفی هستید:

با همسرتان صحبت کنید

فضایی آرام و دنج را برای گفتگویی دو نفره و صمیمی به وجود آورید. درباره احساسات و ناراحتی هایی که اخیرا شما را آزرده است با او صحبت کنید و از وی کمک بخواهید. مطمئن باشید وقتی شما را اینچنین صادق ببیند، برای بهبودی حالتان قدمی برخواهد داشت.

خودتان را سرگرم کنید

همسر شما، شما را برای ازدواج و زندگی مشترک انتخاب کرده. اگر می خواست می توانست روی گزینه های دیگری فکر کند یا با آنها ازدواج کند

خودتان را با فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه تان مشغول کنید تا پرنده خیالتان به سوی کنکاش در رفتارهای همسرتان پر نزند. این را بدانید که هر کسی نیاز به حریم شخصی و قدری آزادی دارد. کنترل زیاد همیشه منجر به خطاکاری می شود چون افراد می خواهند در جهت عکس این کنترل حرکت کنند و در نتیجه، اتفاقاتی که همیشه از آن فرار می کرده اید، رخ خواهد داد.

خیالبافی نکنید

به مواردی که حس حسادت شما را بر می انگیزند، خوب فکر کنید و از خودتان بپرسید که این موارد تهدیدکننده تا چه حد واقع گرایانه هستند. نگرانی شما از در خطر بودن رابطه تان تا چه حد بر پایه شواهد واقعی است؟ و آیا رفتار خودتان موقعیت را بدتر نمی کند؟ خیالبافی نکنید و وقتی از همسر یا نامزدتان دور هستید، به این که چه کسانی به او نزدیک می شوند و او با چه کسانی حرف می زند فکر نکنید. خیلی از این افکار واقعی نیستند و فقط برایتان جانکاه می شوند.

اعتماد به نفس خود را بازیابید

به خودتان متکی باشید و بدانید که رابطه عاطفی شما و همسرتان رابطه ای است که هیچ کس نمی تواند در این حریم خصوصی وارد شود و همسرتان نیز هیچگاه اجازه ورود به هیچ غریبه ای را نخواهد داد. همسر شما، شما را برای ازدواج و زندگی مشترک انتخاب کرده است. اگر می خواست می توانست روی گزینه های دیگری فکر کند یا با آنها ازدواج کند. پس مته به خشخاش نگذارید و به جای گیر دادن به او، جایگاه خود را بشناسید و از عشقتان لذت ببرید.

یک حسادت متفاوت

فضایی آرام و دنج را برای گفتگویی دو نفره و صمیمی به وجود آورید. درباره احساسات و ناراحتی هایی که اخیرا شما را آزرده است با او صحبت کنید و از وی کمک بخواهید

حتما شما هم تا به حال مخاطب درد و دل عروس خانم هایی بوده اید که از دخالت های مادرشوهر و توجه بیش از حد همسر به مادر و موضوعات اینچنینی با شما صحبت کرده است. دختران جوانی که قصر آرزوهایشان را زیر قدم های مادر همسرشان ویران شده می بینند و دلشان می خواهد سکان زندگی را به دست بگیرند، در حالی که حس می کنند مادرشوهرشان با حضور خود نمی گذارد چنین قدرتی داشته باشند.
اما وقتی در مورد موضوعی می خواهید فکر و قضاوت کنید باید آن را در بستر فرهنگی خود مدنظر داشته باشید. ممکن است در کشور دیگری که بچه ها خیلی مستقل تر بزرگ می شوند و حتی قبل از ازدواج خانه شان را جدا می کنند، نظارت و حضور خانواده طرفین بعد از ازدواج بسیار کمرنگ باشد. آنها در آن فرهنگ این گونه رفتار می کنند و ما در فرهنگ کشور خودمان طور دیگری. هر چند که این روزها کمی تغییرات در ساختار خانواده در ایران هم ایجاد شده است، اما هنوز خانواده نقش مهمی دارد و مادر و پدر سر و سامان دادن به زندگی فرزند و حل مشکلات او و نظارت بر کیفیت زندگی اش را جزو وظایف خود می دانند. مادران ایرانی هم که در نگرانی برای فرزند و رسیدگی به او معروف هستند، پس بسیاری از کارهایی که شما فکر می کنید، دخالت در زندگی شماست در حقیقت از طرف مادر همسرتان، یک کار کاملا معمولی و عادی است.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید


برگرفته از: چاردیواری، سلامت، موفقیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.