تبیان، دستیار زندگی
روزنامه مارکا دیروز در خبری فوری و اختصاصی اعلام کرد که پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید تصمیم نهایی خود را گرفته و دیگر به همکاری با بنیتس ادامه نمی دهد و خبر اخراج این مربی به زودی رسانه ای خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پس لرزه های فاجعه برنابئو

روزنامه مارکا دیروز در خبری فوری و اختصاصی اعلام کرد که پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید تصمیم نهایی خود را گرفته و دیگر به همکاری با بنیتس ادامه نمی دهد و خبر اخراج این مربی به زودی رسانه ای خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان
ال کلاسیکو

نشریه گاتزتادلواسپورت ایتالیا هم در خبری عنوان کرد رونالدو پس از ال کلاسیکو به فلورنتینو پرس گفته است یا رافائل بنیتس را از سرمربیگری رئال مادرید برکنار کند یا او از جمع کهکشانی ها جدا می شود
 ال کلاسیکوی 263 تحت تدابیر شدید امنیتی و در سایه ترس و وحشت ناشی از حملات تروریستی هفته گذشته پاریس با برد پرگل بارسا به پایان رسید. آبی و اناری پوشان با نمایشی خیره کننده سانتیاگو برنابئو را در سکوتی مرگبار فرو بردند. استارت سریع شاگردان لوئیز انریکه با هوش سرشار لوئیز سوارس در دقیقه 10 آن ها را به گل نخست رساند و دقایقی مانده به اتمام نیمه اول، پسر طلایی برزیل تیر دوم را به قلب رئال نشانه رفت تا شاگردان رافا بنیتس سرخورده به رختکن بروند. لیونل مسی بعد از سپری کردن چندین هفته مصدومیت در نیمه دوم به ترکیب آمد اما نتوانست گلی برای تیمش به ثمر برساند.
هم تیمی های اعجوبه آرژانتینی که به نبود او در چند هفته اخیر عادت کرده و به خوبی از پس رقبا برآمده بودند، با هماهنگی کامل در نیمه دوم هم کنترل بازی را در دست گرفتند و 2 گل دیگر زدند تا حسابی از خجالت قوهای سپید مادرید د ر بیایند. به این ترتیب بارسلونا یک بار دیگر موفق شد در برنابئو شبی تاریخی و رویایی را برای هوادارانش رقم بزند. اولین شب رویایی بارسلونا در مادرید به سال 1974 برمی گردد که این تیم با درخشش یوهان کرایف موفق شد رئال را با 5 گل شکست دهد.
برد تاریخی دیگر بارسا برابر رئال به سال 2009 برمی گردد که آبی و اناری ها با هدایت پپ گواردیولا با نتیجه 6 -2 رئال را با شکست مواجه کردند و در نهایت سومین شب رویایی بارسلونا در سانتیاگو برنابئو، شنبه شب رقم خورد؛ وقتی این تیم موفق شد با نتیجه 4 - صفر رئال را در حضور هوادارانش مغلوب کند. سال ها بود که دستمال های سفید اعتراضی را در برنابئو شاهد نبودیم اما اکثریت حاضران در ورزشگاه و حتی توریست های ژاپنی هوادار رئال که در برنابئو حاضر بودند نیز اعتراض خود به رئیس باشگاه را نشان دادند. 600 میلیون نفر در سراسر دنیا صدای این اعتراضات را شنیدند. در رئال مادرید نمی توان پنهان کاری کرد. به یک سال قبل برمی گردیم که رئال مادرید با آنچلوتی و در شرایطی که مسی هم در زمین بود، موفق شد 3 ٓ یک بارسا را شکست دهد اما از وقتی او به خاطر تدابیر ناکارآمد یک مدیر بی کفایت از رئال برکنار شد، رئال به تیمی تبدیل شده که حتی در روز نیمکت نشینی مسی و در خانه مقهور و اسیر قدرت بارسلونا می شود. چگونه باید این مسئله را توضیح داد؟
رئال آنچلوتی، تیمی بود که زیبا بازی می کرد، گل های فراوانی می زد و هواداران را شیفته خود کرده بود. کارلتو حتی پس از یک سال بدون جام نیز از سوی هواداران رئال مورد تشویق قرار گرفت و بزرگان تیم، به هر طریقی که می توانستند به گوش آقای رئیس رساندند که او را اخراج نکند ولی فلورنتینو پرس با ذهن تاریک خود این گونه پاسخ داد که شما چیزی از فوتبال نمی دانید؛ آنچلوتی باید کنار رفته و بنیتس جای او را بگیرد و حال این نتیجه همان تصمیم اشتباه است. حالا احتمال کنار گذاشته شدن سرمربی اسپانیایی کهکشانی ها به دلیل نتایج ضعیفی که در چند هفته اخیر کسب کرده، بالا رفته و او با اشتباهاتی که در بازی شنبه شب مرتکب شد، به نوعی زمینه را برای اخراج خود بیش از پیش فراهم کرد. رافا ترجیح داد از همه بازیکنان سرشناس و ستاره خود در زمین استفاده کند و همین مسئله به اینیستا، بوسکتس، راکیتیچ و سرخی روبرتو اجازه داد تا حاکمان مطلق زمین باشند.
قرار دادن مثلث بیل، بنزما و رونالدو مقابل حریفی با قدرت حفظ توپ بالا، یک اقدام ترسناک و بیهوده بود. بنزما 44 روز بود که به دلیل مصدومیت از میادین به دور بود و از لحاظ روحی نیز به واسطه مشکلاتش در فرانسه، شرایط خوبی نداشت ولی در کمال تعجب 90 دقیقه در زمین حضور داشت. خامس یکی از معدود کسانی بود که خطراتی را روی دروازه بارسا ایجاد کرد اما در ابتدای نیمه دوم از زمین خارج شد و بدتر از همه این که جوانان باشگاه، در حساس ترین بازی، جایی در نقشه های آقای مربی نداشتند. واران نیز یکی از بدترین بازی های خود را به نمایش گذاشت و این در شرایطی بود که په په، یکی از قهرمانان بازی فصل گذشته برابر بارسلونا که یک گل هم به این تیم زده بود، باید روی نیمکت می نشست. مارسلو از معدود بازیکنان خوب رئال بود و ایسکو که دیر به بازی آمد، در شرایط منفی مسابقه از زمین اخراج شد. در فاز تهاجمی هم بیل، رونالدو و بنزما چیز خاصی از خود نشان ندادند. این بازی هرچه بود تمام شد ولی نمی توان پشت حقیقت پنهان شد؛ حقیقتی به اسم هواداران متعصب که به دنبال بازی زیبا و تکرار قهرمانی هستند، تا کسب درآمد کلان!


منبع : خراسان