تبیان، دستیار زندگی
با بالا گرفتن تب خرید دوربین های دیجیتال و ارزان شدن قیمت آنها، بیشتر كاربران كامپیوتر به خرید این وسیله جالب و كارآمد روی آوردند و هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست كه با جمع آوری عكس‌هایی از دوستان و خانواده خود، خاطرات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیکاسا: لذت كار كردن با تصاویر


با بالا گرفتن تب خرید دوربین های دیجیتال و ارزان شدن قیمت آنها، بیشتر كاربران كامپیوتر به خرید این وسیله جالب و كارآمد روی آوردند و هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست كه با جمع آوری عكس‌هایی از دوستان و خانواده خود، خاطرات جالب و به یاد ماندنی را زنده نگهدارید . نسخه خانگی ویندوز XP روشهای بهتری را در نگهداری و به اشتراك گذاردن عكس‌های خاطره انگیز به ارمغان آورده ولی هنوز این كاربران كامپیوتر را ارضاء نمی كند . فقط كافی است كه چند ماه از خرید دوربین دیجیتال بگذرد تا با سیلی از عكس‌های مختلف روبرو شوید به طوری كه سرو سامان دادن آن برای شما مشكل ساز شود. برنامه حاظر كه به معرفی آن می پردازیم، یك برنامه بسیار خوب برای مدیریت و به اشتراك گذاری عكس‌های موجود در هارد دیسك كامپیوتر شماست. این برنامه با یك رابط بسیار زیبا و كاربر پسند ، لذت كار كردن با تصاویر را برای شما دو چندان می كند .

برنامه را به طور رایگان از سایت

HTTP://PICASA.GOOGLE.COM/ دریافت نمایید. بعد از نصب برنامه برای اجرا كلید TRY بزنید. برای بار اول كه برنامه را اجرا می كنید، پنجره ای باز می شود و تقاضای جستجو و SCAN هارد شما را برای پیدا كردن تصاویر دارد. حالت پیش فرض روی INCLUDE ALL PICTURE قرار دارد و تمام درایوهای فعال را جستجو می كند، این عمل مدتی طول می كشد. حالت دوم به شما این اجازه را می دهد كه خودتان مسیرها را انتخاب نمایید. در پایین این پنجره سه گزینه وجود دارد كه باز حالت پیش فرض آن روی WATCH FOR CHANG قرار دارد یعنی پس از اینكه عملیات جستجوی تصاویر پایان گرفت، این برنامه در این حالت منتظر كوچكترین تغییراتی در پوشه های شماست و آنها را به طور اتوماتیك به آرشیو خود اضافه می كند.

اگر این حالت را عوض كنید، برنامه پیغامی مبنی بر اینكه تصاویر اضافه شده شما به طور اتوماتیك به برنامه اضافه نمی شود را به شما نشان می دهد .

بعد از انجام تمام مراحل فوق، برنامه به صورت از پیش تعیین شده تصاویر را از روی تقدم تاریخ دسته بندی می نماید. در بالای پانل اصلی برنامه چند كلید قرار دارد.

? كلید COLLECTIONS :

برای مرتب كردن عكس‌ها به ترتیب های مختلف است . مثلاً به ترتیب آلبوم .

? كلید IMPORT:

برای انتخاب DEVICE های مختلف شما به كار می رود . مثلاً تصاویر شما را از دوربین دیجیتال دریافت می كند و یا تصاویری كه روی CD دارید. همچنین در قسمت NEW COLLECTION و NEW ALBUM شما می توانید عكس‌های پوشه های جدید خود را به برنامه اضافه كنید. در این قسمت امكان تغییر نام یك آلبوم هم وجود دارد.

? كلید TIMELINE:

شما می توانید سلیقه و ابتكار برنامه نویسان شركت LIFESCAPE SOLUTION را در این قسمت مشاهده كنید . یك خط منحنی شكل كه در زیر آن آیكن آلبومهای شما قرار دارد و می توانید با موس هر آلبوم را انتخاب كنید. بعد از انتخاب، اولین عكس هر آلبوم به صورت كم رنگ و FADE شده در پس زمینه نشان داده می شود. در ضمن برای عوض كردن آلبوم ها می توانید از كلیدهای تعبیه شده در زیر همین صفحه نیز استفاده كنید. بعد از انتخاب آلبوم مورد نظر می توانید كلید SLIDE SHOW را بزنید. در این حالت برنامه به مد SLIDE SHOW می رود و با FADE های بسیار زیبا تصاویر را به شما نشان می دهد. می توانید از SCROLL موس خود استفاده كنید و عكس‌ها را با سرعت بیشتری عوض كنید . اگر روی همین صفحه با موس كلیك كنید پانل زیر برنامه ظاهر می شود كه در سمت راست آن DISPLAY TIME قرار دارد و می توانید سرعت عوض شدن تصاویر را تغییر دهید.

حال به پانل اصلی برنامه بر می گردیم تصاویر هر آلبوم به صورت TUMBNAILS در صفحه قرار دارند. در بالای پانل آلبومها سه كلید قرار دارد.

? VIEW & EDIT PICTURE : كه در این حالت تصویر انتخاب شده بزرگ شده و شما تغییرات جزئی را می توانید روی آن بدهید.

مثلاً با استفاده از RED-EYE می توانید قرمزی چشمها را از بین ببرید . كلید ENHANCE هم با استفاده از SHARPE كردن و تغییر رنگ به صورت اتوماتیك كیفیت بعضی از تصاویر را بهتر میكند. می توانید با كلید ROTATE تصویر را به جهت دلخواه بچرخوانید .اگر مایل هستید كه تعداد زیادتری تصویر را دریك صفحه داشته باشید می توانید آیكن SMALL TUMBNAILS را بزنید. در كنار هر آلبوم هم یك كلید به نام ACTION قرار دارد كه اعمال زیر را انجام می دهد.

به وسیله HIDE ALBUM می توانید بعضی از آلبوم‌های خود را به صورت مخفی درآورید.

یا می توانید به وسیله COMBINE WITH NEXT یك آلبوم را به آلبوم دیگر اضافه كنید. بقیه كارهایی را كه در بالا توضیح دادیم را هم می توان به وسیله انتخاب های این كلید برای هر آلبوم استفاده كرد. یكی از گزینه های خوب، این قسمت EXPORT ALBUM AS WEB PAGE می باشد. كه به شما این اجازه را می دهد كه از آلبوم خود یك صفحه HTML خوش دست بسازید. حالت پیش فرض 640 است ولی با 1024 شما می توانید كیفیت بهتری را داشته باشید. شما انتخاب های مختلفی دارید و می توانید هر كدام را امتحان كنید. پس از اتمام كار صفحه ایجاد شده نمایش داده می شود. این صفحه در MY DOCUMENT شما ذخیره شده است فایل اجرایی آن INDEX نام دارد .

این قسمت برای كسانی كه مایل هستند عكس‌های خانوادگی خود را به صورت یك آلبوم زیبا و خوش دست در آورند بسیار عالی است. اگرعكسی را در پانل اصلی برنامه انتخاب كنید گزینه های زیر فعال می شوند. شما می توانید آن عكس را چاپ كنید و یا كیفیت آنها را برای ایجاد یك صفحه HTML تغییر دهید. در منوی TOOLS می توانید وارد PICTURE MANAGER شده و تعداد عكس‌های موجود در هر پارتیشن را ببینید. همچنین امكان اضافه شدن عكس به طور آتوماتیك را می توانید در این قسمت فعال یا غیر فعال كنید. با توجه به تمام توضیحات بالا، هم اكنون می توانید از امكانات مختلف برنامه استفاده كنید.

این برنامه در

بخش دانلود سایت تبیان وجود دارد.


منبع :AFTAB.IR

مطالب مرتبط :

1. آگاهی از تماس تلفنی هنگام اتصال به اینترنت

2. معرفی کلید های میانبر اینترنت اکسپلورر

3. آشنایی با برنامه GMAIL NOTIFIER