تبیان، دستیار زندگی
آزیتا حاجیان بازیگر سریال تلویزیونی کیمیا در گفتگوی اختصاصی با سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان از «رنجهای مادرانه» برای بازی در این سریال گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاجیان،کیمیا و رنج مادران در تبیان

سریال کیمیا

آزیتا حاجیان بازیگر سریال تلویزیونی کیمیا در گفتگوی اختصاصی با سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان از «رنجهای مادرانه» برای بازی در این سریال گفت.

به گزارش روابط عمومی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان این گفتگو را بر اساس فیلم تلویزیونی کیمیا و نقش «مهری» در این سریال تهیه و منتشر کرده است.
آزیتا حاجیان با اعلام رضایت از بازی در این نقش گفت: اولین بار که با سناریو مواجه شدم برغم این که بسیار جذاب بود چون می خواستم سفر بروم جواب منفی دادم. البته اولین بار که صحبت شد گفتند به عنوان انتخاب بازیگر و بازیگردان با گروه همکاری داشته باشم. بعد گفتند شما را برای نقش اصلی درنظرگرفته ایم؛ گفتم بازی و بازیگردانی نمی کنم ولی برای کستینگ (انتخاب بازیگر) می توانم با گروه همکاری کنم. بعد از آن سر کار دیگری رفتم و بلافاصه مسافرت پیش آمد. درست فردای روزی که برگشتم آقای افشار (کارگردان) تماس گرفت. گفتند سریال ساخته نشده و یک بار دیگر دعوت کرد. خب سناریو را هم دوست داشتم.اتفاقا در این مدت مهراوه انتخاب شده بود. به من گفتند شما به او می گویی یا ما تماس بگیریم. گفتم من اصلا نمی گویم؛ شما صحبت کنید اگر دیدم مخالف است با او حرف می زنم. با مهراوه صحبت کردند. او هم به من زنگ زد و مشورت خواست. گفتم باید سناریو را بخوانی. خواند، دوست داشت و جواب مثبت داد.

بازیگر نقش مهری انتخاب این نقش را آگاهانه و دلچسب دانست و افزود: این تفاوت را نوشته تعیین می کند. سناریو «کیمیا» را که خواندم ابتدا به ساکن مشخص بود محور و ستون آن مادر است. حالا این چه جور مادری است؟ او به غیر از همسر و بچه های خود به بقیه مردم هم اهمیت می دهد. مثل هر آدمی خودخواهی های خود را دارد؛ بویژه آن که خودخواهی مادر در قبال فرزندان ملموس است. در قسمت های آینده خواهید دید که این مادر چه درگیری هایی پیدا می کند. مادرها در تمام انقلاب ها و جنبش های دنیا شاهد مواجهه بچه های شان با کارهای خطرناک بوده اند. مهری هم درگیری هایی از این جنس دارد؛ بچه هایش می خواهند فعالیت سیاسی داشته باشند، موافق است و عقیده دارد که آدم ها نمی توانند بی تفاوت از کنار دردمندی های دیگران بگذرند اما از آن طرف پیش خود فکر می کند که بچه هایش با خطر روبرو هستند.

این گفتگو توسط احمدرنجبر برای بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان تهیه شده و در نشانیhttp://tebyan.net/  قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی