تبیان، دستیار زندگی
ست قصه‌ی زندگی جانبازی اعصاب و روان در مستند «مجنون عشق» روایت می‌شود «مجنون عشق» ، عنوان فیلم مستند و داستانی است كه در گروه تلویزیونی شاهد ساخته شده است. مجید عبدالعظیمی تهیه كننده‌ی این مستند داستانی در گفت‌وگو با خبرنگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متاسفانه از جانبازان فقط به عنوان خاطره استفاده شده است

قصه‌ی زندگی جانبازی اعصاب و روان در مستند «مجنون عشق» روایت می‌شود

«مجنون عشق» ، عنوان فیلم مستند و داستانی است كه در گروه تلویزیونی شاهد ساخته شده است.

مجید عبدالعظیمی تهیه كننده‌ی این مستند داستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «مجنون عشق» در قالب 128دقیقه، قصه‌ی زندگی یك جانباز اعصاب و روان را كه خانواده‌اش او را ترك كرده‌اند را به تصویر می‌كشد. او تحت مداوا قرار می‌گیرد و حالش بهتر می‌شود و تصمیم به نوشتن كتابی درباره‌ی جانبازان اعصاب و روان می‌گیرد و در همین راه ماجراهایی برای او پیش می‌آید.

وی افزود: تصویربرداری و تدوین این مستند داستانی سه ماه طول كشیده است.

عبدالعظیمی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این كه چه زوایای از زندگی جانبازان از دید مستندسازان پنهان مانده است توضیح داد: جانبازان اعصاب و روان، جانبازانی هستند كه مشكلات بیشتری نسبت به دیگر جانبازان دارند اما به آن‌ها كمتر پرداخته شده و از دید مردم مخفی هستند.

وی افزود:البته در ارتباط با جانبازان شیمیایی و قطع عضو برنامه‌های بیشتر ساخته و پخش می‌شود.

تهیه‌ كننده‌ی مستند «مجنون عشق» درباره‌ی ارزیابی خود از برنامه‌هایی كه درباره جانبازان از تلویزیون پخش شده اظهار كرد: متاسفانه از جانبازان فقط به عنوان خاطره استفاده شده و این كه در برنامه‌ها جلوی دوربین قرار بگیرند و سخنگویی خاطرات خود باشند.

وی انجام كارهای اصولی و پایه‌ای بیشتر در زمینه‌ی جانبازان در تلویزیون را ضروری برشمرد و خاطرنشان كرد: جانبازان مشكلات عدیده‌ای دارند كه فقط با صحبت كردن یك جانباز جلوی دوربین آن مشكلات حل نمی‌شود و باید بر روی مسایل آن‌ها كار كرد.

عبدالعظیمی، استفاده از قالب‌های داستان و سریال را پرداختن به موضوع جانبازان در ارتباط برقرار كردن و شناخت بیشتر مردم از جانبازان موثر خواند .

به اعتقاد این تهیه كننده‌ی جانباز، فاصله‌ی بین مردم و جانبازان زیاد شده و این فاصله می‌تواند توسط برنامه‌های تلویزیون پر شود.

تهیه كننده‌ی مستند داستانی «مجنون عشق» در پایان از اینكه با داشتن سوابق هنری و جانباز 50 درصد بودن به او به سختی كار می‌دهند انتقاد كرد.

گفتنی است، مسعود محبی كارگردان فیلم مستند «مجنون عشق» و مهناز فصاحتی ، مجید مولایی و رستمی تعدادی از بازیگران این مستند هستند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران

لینک :

ساعتی با بیژن نوباوه