تبیان، دستیار زندگی
انجمن متخصصان روابط عمومی در راستای تحقق بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در خصوص انتصاب نیروهای شایسته و با تجربه در روابط عمومی ها، پیش طرح شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی را تدوین کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی تدوین شد

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان روابط عمومی در راستای تحقق بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در خصوص انتصاب نیروهای شایسته و با تجربه در روابط عمومی ها، پیش طرح شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی را تدوین کرد.
به گزارش  روابط عمومی، در این شیوه نامه که در سه بخش شرایط تخصصی انتصاب مدیران روابط عمومی، فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی و تایید نهایی و انتصاب طراحی شده، شرایط حداقلی هستند که برای انتصاب افراد به پست های مدیریت روابط عمومی در نظر گرفته شده است.
توان برنامه ریزی، توان مدیریتی، حرفه ای گرایی، مردمداری، آموزش کارکنان، مشارکت پذیری، رویکرد سیستمی، مسئولیت پذیری اجتماعی، پاسخگویی، ارتباط گستری، یکپارچه سازی، مدیریت اعتبار و ارزشیبابی مستمر از جمله معیارهای و مولفه های عمومی در نظر گرفته شده برای انتصاب یک فرد در پست های مدیریتی روابط عمومی است. همچنین کسب میانگین ۸۵ درصد امتیاز ارزشیابی عملکرد در سال جزو این معیارهاست.
بر اساس این گزارش، دارا بودن حداقل لیسانس  روابط عمومی  یا رشته های مرتبط ارتباطات، روزنامه نگاری، تبلیغات و بازاریابی (طبق اولویت)، دارا بودن حداقل سه تجربه و تخصص همراه با فعالیت های شاخص در حوزه های تخصصی از جمله تالیف کتاب و مقاله، گواهینامه های تخصصی، گواهینامه های آموزشی و گذارندن حداقل ۱۰۰ ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت، معیارهایی است که انجمن متخصصان روابط عمومی در این شیوه نامه پیشنهاد داده است.
یکی از بخش های حایز اهمیت این شیوه نامه، تشکیل بانک اطلاعات مدیران روابط عمومی است که انجمن متخصصان روابط عمومی می تواند با همکاری سازمان ها و تشکل های ذیربط، اطلاعات تمامی افراد واجد شرایط که از شرایط تخصصی لازم برخوردارند را در این بانک گردآوری و تشکیل نماید.
رییس  انجمن متخصصان روابط عمومی  در همین خصوص گفت: دستگاه های اجرایی می توانند برای انتصاب در پست های مدیریت روابط عمومی، شایستگی های تخصصی و صلاحیت های حرفه ای افراد واجد شرایط که در بانک اطلاعات مدیران روابط عمومی ثبت نام شده اند، براساس مفاد این شیوه نامه احراز نمایند. کسب حدنصاب امتیاز از شایستگی ها و احراز صلاحیت ها توسط افراد الزامی بوده و اولویت بندی آنان براساس امتیازات مکتسبه صورت می گیرد .
مهدی باقریان  افزود: پس از سنجش شایستگی ها و احراز صلاحیت ها، فردی که بالاترین امتیاز را کسب نموده است به دستگاه اجرایی معرفی شده و دستگاه مربوطه، می تواند فرآیند انتخاب، شرایط و شایستگی تخصصی فرد منتخب را بر اساس مستندات ارایه شده در پرونده فرد، مورد بررسی قرار داده و در صورت تطابق کامل آنها با مفاد این شیوه نامه جهت صدور حکم انتصاب تایید نماید.

تنظیم: هومن بهلولی