تبیان، دستیار زندگی
فابیو كاناوارو" كاپیتان تیم ملی ایتالیا در مسابقات جام جهانی، روز دوشنبه با پشت سرگذاشتن "زین‌الدین زیدان" و "رونالدینو" ، از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال "فیفا" بعنوان بهترین فوتبالیست سال و اولین مدافع، انتخاب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"كاناوارو" مرد سال فوتبال جهان شد


فابیو كاناوارو" كاپیتان تیم ملی ایتالیا در مسابقات جام جهانی، روز دوشنبه با پشت سرگذاشتن "زین‌الدین زیدان" و "رونالدینو" ، از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال "فیفا" بعنوان بهترین فوتبالیست سال و اولین مدافع، انتخاب شد و جایزه خود را دریافت كرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ، كاناوارو در شبی فراموش نشدنی در زوریخ با كسب 498 رای از سوی مربیان و كاپیتان‌های تیم‌های ملی، به این عنوان برگزیده شد.

كاناوارو 33 ?ساله از اهالی ناپل ایتالیا، طی مراسمی كه به این مناسبت برگزار شد، گفت: حضور دراینجا برایم افتخاراست چون دوره‌ای افسانه‌ای و باورنكردنی و یكی از بزرگترین شادی‌های زندگی من است.

كاناوارو ماه گذشته میلادی نیز بعنوان یك فوتبالیست اروپایی برنده "توپ طلایی" شد.

وی اندكی قبل ازمراسم اعطای جایزه گفت: این رقابت بسیار پرهیجان و سخت است ، برای یك مدافع نشستن بین رونالدینو و زیدان امری عادی نیست.

كاناوارو كه درسال جاری مسیحی از تیم یوونتوس به تیم اسپانیایی رئال رفت، گفت: نمیتوانم چیز دیگری بخواهم. بدست آوردن جام جهانی و جایزه توپ طلایی، چیزدیگری بهتراز اینهانیست.

كاناوارو ادامه داد: سال 2006 بهترین دوره ورزشی من محسوب می شود چون علاوه بر قهرمانی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی، توپ طلای اروپا و جهان را به دست آوردم.

مدافع تیم فوتبال رئال مادرید عنوان كرد: از تمامی مربیان و كاپیتان هایی كه به من رای دادند تشكر می كنم.

مدافع سابق یوونتوس هنگام دریافت عنوان مرد سال فوتبال جهان تاكید كرد: این عنوان را به تمامی مسئولان فوتبال ایتالیا تقدیم می كنم چرا كه در ماه های گذشته با وجود داشتن مشكلات متعدد زحمات زیادی برای فوتبال كشورم كشیدند و به خوبی مسایل فوق را مدیریت كردند.

"زین‌الدین زیدان " فوتبالیست فرانسوی كه قبلا سه بار عنوان بهترین بازیكن را از سوی فیفا بخود اختصاص داده‌است، با كسب 454 رای مقام دوم را كسب كرد.

وی كاناوارو را ، بعنوان رقیبش كه با پیراهن شماره 5 ?در تیم رئال بازی می‌كند، شایسته و لایق این عنوان دانست.

زیدان پس از این مراسم به خبرنگاران گفت: منطقی است ، فكر میكنم همه چیز به درستی انجام شده و اینكه وی به پیروزی رسیده، امری طبیعی است.

رونالدینو كه طی سالهای 2004 , 2005 درتیم‌های برزیل و بارسلونا بازی می‌كرد، با كسب 380 رای نفر سوم شد.

كاناوارو به خبرنگاران گفت: برای یك مدافع رسیدن به این مرحله كاری بسیار مشكل است. چون شما زیدان و رونالدینو را كه اینهمه بازیهای شگفت انگیزانجام داده‌اند، دارید.

كاناوارو فوتبال را از حومه ناپل آغاز و با بازی‌های سراسر رقابت و درگیری خیابانی با بچه‌ها آغاز كرد.

وی پیش از ورودش به دنیای فوتبال از طریق یك باشگاه محلی در سری آ در مقابل یوونتوس در سال 1993 میلادی، بعنوان توپ جمع كن در استادیوم "سان پائولو" ، زمانیكه "دیه گو مارادونا" درآن بازی می‌كرد، حضور داشت.

دو سال بعد همراه با "لیلیان تورما" مدافع فرانسوی به تیم "پارما" رفته و طعم اولین پیروزی زندگی‌اش را در جام ایتالیایی یوفا چشید و اولین بازی خود را برای ایتالیا در سال 1997 انجام داد.

پس از انقضای قراردادش با تیم اینترمیلان و بعد از بهبودی استخوان پایش ، در سال 2004 میلادی به تیم یوونتوس ملحق شد.

وی علاوه بر حضور در تیم ملی ایتالیا و پیروزی در مسابقات جام جهانی سال جاری میلادی ، در مسابقات سری آ با تیم "تورین" در بازیهای سالهای 2004 تا 2006 میلادی ، قبل از سقوط به دست دوم، به پیروزی دست یافت.

فیفا همچنین مارتای برزیلی را به عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان در سال 2006 انتخاب كرد و كریستین لیلی از آمریكا و رناتو لینگور از آلمان به ترتیب دوم و سوم شدند.

جایزه ویژه فیفا به جاچینتو فاكتی، رئیس باشگاه اینتر كه حدود 2 ماه پیش درگذشت، اعطا شد.

جایزه رفتار جوانمردانه سال نیز به تماشاگران جام جهانی 2006 به دلیل رفتار شایسته آنها که نشان دهنده اتحاد ملل دنیا بود، اعطا گردید.