تبیان، دستیار زندگی
نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی دانش آموزی در یازدهمین جشنواره بین المللی تبیان با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران در حوزه بازی سازی (کامپیوتر شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها ) در اردیبهشت ماه 1395 برگزار خواهد شد....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی دانش آموزی در

یازدهمین جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی تبیان

نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی دانش آموزی در یازدهمین جشنواره بین المللی تبیان با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران در حوزه بازی سازی (کامپیوتر شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها ) در اردیبهشت ماه 1395 برگزار خواهد شد.

     

اهداف مسابقه:

کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی سازی
آشنایی شرکت کنندگان با دستاوردها و توان ملی ارایه گردیده در زمینه بازی های رایانه ای
برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت از طرفی و دانش و هنر و نو آوری از سوی دیگر
بسترسازی محیط علمی برای رشد استعدادهای بازی سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی.
ترویج طراحی و ساخت بازی های بومی و ملی مبتنی بر ارزش های والای معنوی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق دانش آموزان و علاقه مندان به بازی سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین مدارس و مراکز ایده پردازی وطراحی و تولید بازی در سطح کشور
بازی آرش کماندار

قوانین مسابقه:

هیأت داوران این مسابقات برای انتخاب بهترین تیم های بازی ساز فاکتورهای بررسی را به سه دسته کلی تقسیم نموده که توجه دقیق کلیه تیم ها و اعضای محترم شرکت کننده در این مسابقات را به اهم موارد آن به شرح ذیل جلب می نماییم:

الف) بخش طراحی:

- در این بخش خلّاقیت و نوآوری های بکر در بازی و مواردی همانند روند کلی بازی، داستان و پردازش کاراکترهای اصلی بازی، تنوع، جذابیت مکانیک های طراحی شده، سرگرم کننده بودن بازی و ..... ملاک های اصلی خواهند بود.

ب ) بخش فنّی :

- در این بخش مواردی همانند پیچیدگی بازی با توجه به زیر ساختهای استفاده شده ، کارایی موتورهای پایه بازی ، پیاده سازی درست فنی مکانیک های بازی و بطور کلی پیاده سازی مطلوب و صحیح فنی بازی و ...... مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بدیهی است که حجم اشتباهات و خطاهای فنی بازی دارای امتیاز منفی خواهد بود.

ج) بخش هنری :

- در این بخش مواردی همانند جلوه های ظاهری ، زیبائیهای هنری بازی ، صدا گذاری ، موسیقی و دارائی های (assets) هنری تولید شده و ..... مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مشخصات بازی ارسالی

هر تیم باید قبل از اتمام مهلت تعیین شده (پایان بهمن ماه)، اطلاعات مربوط به بازی خود را در صفحه ی سند طراحی بازی خود، در سایت ثبت کرده باشد. بدیهی است که قسمت هایی از این سند در روند ساخت بازی تغییر خواهد کرد. اما کلیت سند باید در بازی رعایت شده باشد.
 سبک، موضوع و درون مایه ی بازی کاملا آزاد است و هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان در این باره وجود ندارد.
 بازی ارسال شده باید کامل باشد یا در مراحل پایانی (حداقل 70 درصد کل بازی) ساخت باشد.
بازی ارسال شده باید به راحتی روی دستگاه های عرضه قابل نصب و اجرا باشد.
 بازی ارسال شده با توجه به دستگاه های عرضه باید دارای حجمی به شرح (بازی کامپیوتر شخصی، حداکثر 200 مگابایت و بازی تلفن های هوشمند و تبلت ها، حداکثر 100 مگابایت) باشد.
 تشخیص تمام موارد بالا به عهده ی تیم داوری خواهد بود و شرکت کنندگان حق اعتراض به عدم قبولی بازی شان در لیست نهایی داوری را نخواهند داشت.

مشخصات استفاده از نرم افزارها و المان های آماده

هر تیم بازی سازی می تواند از هر نرم افزار دلخواه برای ساخت بازی استفاده کند و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

استفاده از المان های آماده در ساخت بازی مانند (صداهای ضبط شده، موسیقی، آبجکت های دوبعدی و سه بعدی) بلامانع است، به شرط آن که منابع این المان های آماده ذکر شده باشد.
 استفاده از المان های آماده، در رای داوران تاثیرگذار است و هرچه استفاده از این المان ها در بازی کم تر باشد، امتیاز آن بازی بیشتر خواهد شد.

تذکّرات مهم :

بازی بایستی تا پایان مهلت ثبت نام از طریق سامانه ارسال گزارش و تکالیف در بخش تبیان من/ پروژه های پیشنهادی به دبیرخانه جهت ارزیابی اولیه ارسال گردد.
 تعداد اعضای هر تیم می تواند بین 2 تا حداکثر 5 نفر از مقطع  دوره اول و دوره دوم متوسطه باشد.

تماس با ما

آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان


تلفن: 81202311، 81202167   
نمابر: 81202428

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

بخش پژوهش های دانش آموزی