تبیان، دستیار زندگی
این طور که از طرز برخورد و حرف های بارسایی ها پیداست، این تیم باید تا تعطیلات زمستانی کج دار و مریز به راه خود ادامه دهد و بیشتر تمرکزش روی مقاومت و نتیجه گرفتن باشد تا درخشش در بازی ها.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به عملکرد بارسای بدون مسی

این طور که از طرز برخورد و حرف های بارسایی ها پیداست، این تیم باید تا تعطیلات زمستانی کج دار و مریز به راه خود ادامه دهد و بیشتر تمرکزش روی مقاومت و نتیجه گرفتن باشد تا درخشش در بازی ها.

بخش ورزشی تبیان
مسی

مثلاً جرارد پیكه، مدافع بارسا بعد از برد 2 بر صفر شان مقابل باته بوریسف در لیگ قهرمانان اروپا گفت: «مهم این بود كه ببریم و به این هدف هم رسیدیم.» مشكلات بارسا در رابطه با بازیكنانش از تابستان شروع شد. اول از همه ویروس فیفا بود كه در مورد استفاده نكردن از آردا توران و الیكس ویدال، خریدهای تابستانی باشگاه تا ژانویه گریبان بارسلونا را گرفت.
بعد از آن پدرو رودریگس و ژاوی ارناندس تیم را ترك كردند تا به ترتیب در چلسی و السد فصل تازه ای از دوران حرفه ای شان را تجربه كنند، بعد هم كه ماجرای مصدومیت های پشت سر هم مسی و اینیستا پیش آمد و حالا هم داستان محرومیت احتمالاً 3 یا 4 جلسه ای ماسچرانو به خاطر فحاشی به داور. الان دقیقاً یك ماه از مصدومیت مسی در بازی با لاس پالماس و غیبتش در تیم می گذرد؛ مصدومیتی كه دوران نقاهت 7 تا 8 هفته ای برایش تخمین زده شده است.

آبی و اناری ها در غیبت مسی 5 بازی انجام داده ( 3 تا در لالیگا و 2 تا هم در لیگ قهرمانان اروپا ) و 4 برد و یك باخت (در سانچس پیسخوان مقابل سویا) را تجربه كرده اند. بارسا در حال حاضر امتیازش با رئال مادرید كه در صدر جدول لالیگا قرار دارد، مساوی است و به لطف نیمار و سوارس از نظر آمار گل هم جایگاه خوبی دارد

با وجود همه مراقبت هایی كه از مسی می شود، او هنوز نمی دود اما با خوشبینی به احتمال حضورش در ال كلاسیكوی بیست و یكم نوامبر ( 30 آبان) نگاه می كند. این طور كه پیداست، او به بازی های مهم تیم ملی كشورش در مقدماتی جام جهانی مقابل كلمبیا و برزیل نمی رسد و تاتا مارتینو هم او را برای این بازی ها دعوت نكرده است. مصدومیت مسی و اینیستا، دو مهره اصلی بارسا، كار را برای هم تیمی هایشان سخت كرده است اما با این حال آنها از بازی هایشان سربلند بیرون آمده اند.
آبی و اناری ها در غیبت مسی 5 بازی انجام داده ( 3 تا در لالیگا و 2 تا هم در لیگ قهرمانان اروپا ) و 4 برد و یك باخت (در سانچس پیسخوان مقابل سویا) را تجربه كرده اند. بارسا در حال حاضر امتیازش با رئال مادرید كه در صدر جدول لالیگا قرار دارد، مساوی است و به لطف نیمار و سوارس از نظر آمار گل هم جایگاه خوبی دارد. این دو بازیكن در این مدت 11 تا از مجموع 14 گلی كه بارسا در غیبت شماره دهش زده را به ثمر رسانده اند؛ 6 گل لوئیس سوارس و 5 گل هم نیمار. 3 گل دیگر را هم راكیتیچ ( 2 گل) و سرخی روبرتو زده اند.
نیمار و سوارس گلزنان اصلی
در نبود مسی هم لوئیس سوارس و هم نیمار خوش درخشیده اند. همین چند روز پیش لوئیس انریكه در بازی مقابل ایبار و در سالگرد اولین حضورش در بارسا هت تریك كرد و پیش از آن هم نیمار در بازی با رایووایكانو 5 بار پایش به گل باز شده بود. به این ترتیب مشكل تیم لوئیس انریكه شاید بیشتر شكنندگی خط دفاعی اش باشد؛ مشكلی كه به دوره مصدومیت لئو مربوط نمی شود و بارسا از ابتدای این فصل با آن دست و پنجه نرم می كند.


منبع : خبر