تبیان، دستیار زندگی
داربی دیگر شبیه سابق نیست.اگرچه خیلی ها نتیجه تساوی را پیش بینی می کنند اما حالا مربیان دو تیم ترجیح می دهند که فقط برنده باشند. امیر قلعه نویی که تقریبا رکوردار تساوی در این بازی به حساب می اید فصل گذشته متوجه شد از اینکه نگران کارنامه اش مقابل پرسپولیس
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داربی هشتاد و یکم به سود کدام مربی؟

داربی دیگر شبیه سابق نیست.اگرچه خیلی ها نتیجه تساوی را پیش بینی می کنند اما حالا مربیان دو تیم ترجیح می دهند که فقط برنده باشند.

بخش ورزشی تبیان - مهدی طاهرخانی
عالیشاه

امیر قلعه نویی که تقریبا رکورددار تساوی در این بازی به حساب می آید فصل گذشته متوجه شد از اینکه نگران کارنامه اش مقابل پرسپولیس باشد باید شهامت بیشتری برای صید برد نشان دهد. اما ریسک او جواب منفی داد و مردی که تا به حال به پرسپولیس با هیچ تیمی نباخته بود دو داربی متوالی را واگذار کرد تا به بدترین شکل ممکن رکوردش را شکسته شده ببیند.

اما داستان پرویز مظلومی متفاوت است. او به همان تساوی هم رضایت می دهد اما تاریخ نشان داده که به صورت عجیبی اشتباهات داوری و بازی به نفع تیم او تمام می شود. بنا به آرشیو برنامه نود در 4 برد متوالی که او به دست آورد منهای پیروزی قاطعانه در جام حذفی در سه تای دیگر اشتباهات داوری به صورت فاحشی تعین کننده بود. با این وجود مظلومی در آخرین داربی همانند قلعه نویی به بدترین شکل ممکن تقاص پس داد. از دست دادن پیروزی 2 بر صفر مقابل تیم ده نفره و دریافت سه گل از ایمون زاید.
شاید آن نتیجه عجیب و تاریخی کلا در افکار مظلومی تغییراتی را به وجود آورده باشد.اما در این سو برانکو هم بیشتر از اینکه یک مربی هجومی شناخته شود در رسته مردان محافظه کار جا می گیرد. اگرچه از لحاظ کیفی خیلی از کارشناسان بازی های امسال پرسپولیس را بهتر از استقلال میدانند اما در زمینه نتیجه گیری وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است. یکی در صدر و دیگری در میانه های رو پائین جدول. با این وجود باز هم بنا به آرشیو برنامه نود در چهار بازی متوالی این اشتباهات داوری بود که به صورت عجیبی به نفع آبی ها از آب در آمد و کاملا به ضرر پرسپولیس.

اتفاق عجیب که در بازی پیش داربی رخ داد به تغییر ترکیب دو تیم مربوط می شد. مخصوصا استقلال که تقریبا با بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده اش رو در روی سپاهان در اصفهان قد علم کرد با این توجیه که اگر این بازی را هم ببازد دست کم برای داربی مرد محروم و یا مصدومی نداشته باشد. اما در عین ناباوری همین جوانان سه گل به سپاهان زدند

اما قطعا تا پایان فصل نمی شود روی این اشتباهات کار را پیش برد و تیمی را قهرمان کرد. بنابراین اگر مظلومی می خواهد رکورد قهرمان نشدنی در لیگ برتر را بشکند مجبور است این فصل از پوسته محافظه کارانه خود خارج شود. شاید داربی بهترین جا برای این عمل باشد. مربیان دو تیم برای اینکه بازنده این بازی نباشند تساوی را هم می پسندند و این می تواند بزرگترین آفت بازی روز جمعه باشد.
 اتفاق عجیب که در بازی پیش داربی رخ داد به تغییر ترکیب دو تیم مربوط می شد. مخصوصا استقلال که تقریبا با بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده اش رو در روی سپاهان در اصفهان قد علم کرد با این توجیه که اگر این بازی را هم ببازد دست کم برای داربی مرد محروم و یا مصدومی نداشته باشد. اما در عین ناباوری همین جوانان سه گل به سپاهان زدند تا نخستین برد پر گل تاریخ استقلال مقابل این تیم در اصفهان حاصل شود.
 به نام زننده گل ها توجه کنید؛ اسماعیلی،برزای و انصاری. قطعا هیچکدام این بازیکنان در ترکیب اصلی داربی حضور نخواهند داشت و بازیکنان تاثیر گذارتری مثل حیدری، کرار و برهانی و چشمی جایگزین اینان خواهند شد. در آن سو برانکو خیلی سیاست مدارانه مهدی طارمی را از لیستی خط زد تا تاثیرگذارترین بازیکنش را بخاطر محرومیت یا مصدومیت در نبرد با ملوان از دست ندهد. اما بنگستون و علیپور هر دو موفق به گلزنی مقابل ملوان شدند و حالا برای برانکو سخت است این دئ مهاجم آماده را نیمکت نشین کند. با این وجود پرسپولیس دغدغه چندان زیادی ندارد چرا که طارمی آنقدر آماده است که از حالا می شود چشم بسته حدس زد 90 دقیقه ثابت مقابل استقلال بازی می کند اما مظلومی باید دقیقا چه کاری انجام دهد؟
جوانانی که مقابل سپاهان آتش بازی راه انداختند را نیمکت نشین کند و بازیکنان سرشناس تر که از قضا چندان آماده نیستند را بازی دهد؟ از یک سو گفته می شود این بازی بازی تجربه هاست و شاید مظلومی به خاطر همین تز مجبور به ذخیره نشین کردن ستاره هایش در فولادشهر شود اما از سوی دیگر بازیکنی مثل علیپور در آخرین داربی دو تیم تنها گل بازی را به ثمر رساند تا آنتی تز ، طرز فکر اول شود. یعنی بعضی اوقات همین جوانان هستند که می توانند با عطش خود نتیجه بازی را عوض کنند. باید دید مظلومی سرانجام چه تصمیمی می گیرد. اگرچه خیلی ها اعتقاد دارند او ترجیح میدهد ستاره های سرشناس تر را بازی دهد اما اگر اینچنین کند و نتیجه را ببازد آن وقت شاید بزرگترین حسرت زندگی اش این باشد که چرا به ترکیب تیم برنده دست زد. تردید نداشته باشید که همین وسواس ، بزرگترین معضل سرمربی استقلال برای بازی ظهر روز جمعه خواهد بود.