تبیان، دستیار زندگی
 زنده یاد محمود صارمی در سال 1347 در روستای چهاربره از توابع استان لرستان، شهرستان بروجرود دیده به این دنیای فانی گشود. پدر شهید به شغل كشاورزی اشتغال داشت، شهید صارمی دوره ابتدایی را در همان روستا به اتمام رسانید و با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرستوی عاشقی كه به دیار دوست سفر كرد....

زنده یاد محمود صارمی در سال 1347 در روستای چهاربره از توابع استان لرستان، شهرستان بروجرود دیده به این دنیای فانی گشود. پدر شهید به شغل كشاورزی اشتغال داشت، شهید صارمی دوره ابتدایی را در همان روستا به اتمام رسانید و با عشق و علاقه وافری،برای ادامه تحصیل راهی شهرستان بروجرد گردید و در خانه خواهرش ساكن شد. وی دوره راهنمائی و دبیرستان را در این شهرستان به پایان رساند و همزمان مشغول به یادگیری رشته رزمی كاراته( كان- ذن- ریو) گردید و تا گرفتن كمربند مشكی در این رشته پیش رفت . در این فاصله كه او مشغول به تحصیل بود، خانواده اش نیز به شهرستان بروجرد نقل مكان كردند.

صارمی عزیز در حین تحصیل در مغازه ای كه پدرش باز كرده بود به كار و فعالیت مشغول بود. پس از پایان تحصیلدردوره متوسطه و پذیرفته شدن در كنكور سراسری برای تحصیل در مقطع كارشناسی رشته " جغرافیای انسانی" به تهران آمد. پس از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و مدت 17 ماه را در آنجا گذرانده و مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال 1370 همكاری خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز نمود و این در حالی بود كه با چند شركت عمرانی همكاری داشت تا بتواند تجربه های تئوری را بصورت عملی در رابطه با رشته خود بیازماید، ضمن اینكه هزینه های زندگی را نیز تامین نماید.

شهید در سال 1371 ازدواج نمود و ثمره این ازدواج یك پسر بنام سینا می باشد و در همین زمان نیز مشغول تحصیل در رشته جغرافیای انسانی مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی گردید.

بعد از شهادت آن عزیز سفركرده با تلاش و كوشش سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی وجامعه مطبوعاتی كشور پیشنهاد نامگذاری این روز بنام " روز خبرنگار" به شورای فرهنگ عمومی ارائه و در نهایت با مصوبه این شورا رسماً در تقویم عمومی كشور این روز بنام " روز خبرنگار" اعلام گردید.

به همین مناسبت جامعه مطبوعاتی و روزنامه نگاران كشور هر ساله این روز را گرامی می دارند.