تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که چند کشور صاحب نام فوتبال در اروپا برای مصاف با ایران اعلام آمادگی کرده اند مدعی شد در انتظار تصمیم کارلوس کروش برای نهایی کردن قرارداد با این تیم ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلمان ، هلند یا ایتالیا؛ یکی مسافر تهران می شود

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که چند کشور صاحب نام فوتبال در اروپا برای مصاف با ایران اعلام آمادگی کرده اند مدعی شد در انتظار تصمیم کارلوس کروش برای نهایی کردن قرارداد با این تیم ها است.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

علی کفاشیان در آخرین اظهار نظری که پیرامون برنامه های آتی تیم ملی داشت اعلام کرد سه کشور صاحب نام آلمان ، هلند و ایتالیا برای امضای تفاهمنامه همکاری و برگزاری بازی دوستانه اعلام آمادگی کرده اند که از این جمع نامه کتبی دو کشور به فدراسیون فوتبال رسیده است.به اذعان رئیس فدراسیون فوتبال کشورهای آلمان ، هلند و ایتالیا خواستار برگزاری بازی دوستانه با ایران در فیفادی می و جون سال 2016 هستند یعنی خردادماه سال 95.با توجه به این که در باقی فیفادی های امسال تیم ملی ایران بازی های رسمی در چارچوب رقابت های مرحله اول انتخابی جام جهانی دارد این کشورها از حالا برای فیفادی بعد از اتمام مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی برنامه ریزی کردند تا پیش از یورو 2016 بازی های دوستانه خود را تنظیم کنند به همین خاطر بد ندیدیم به وضعیت این تیم ها در آن تایم زمانی اشاره ای داشته باشیم.
آلمان
قهرمان جام جهانی 2014 با قطعی کردن صعود خود به یورو 2016 فرانسه هنوز فیفادی اواخر می و اوایل جون را پر نکرده است. یوآخیم لو و شاگردانش در آخرین بازی دوستانه خود در روزهای فیفا قرار است 29 مارچ(اوایل فروردین ماه) به مصاف تیم ملی ایتالیا بروند اما بعد از آن هیچ بازی دوستانه دیگری ندارند.آلمان ها یک بار در سال 2005 به تهران سفر کردند و قبل از برگزاری جام جهانی 2006 موفق شدند ایران را با هدایت برانکو ایوانکوویچ در تهران با دو گل از پیش رو بردارند به همین خاطر احتمال این که آنها دوباره تمایل به سفر داشته باشند ، زیاد است.

سال هاست زمزمه بازی دوستانه ایران با ایتالیا نقل محافل فوتبالی کشورمان است درست مثل بازی با برزیل و آرژانتین.اما این بار برخلاف دفعات قبل گویا این موضوع بسیار جدی تر است به خصوص بعد از سفری که روسای فدراسیون فوتبال دو کشور به ایران و ایتالیا داشتند. با توجه به این شاگردان آنتونیو کونته هم صعودشان به یورو 2016 قطعی شده و در فیفادی مد نظر هیچ بازی ندارند

هلند
غایب بزرگ یورو 2016 هلند با حمایت از بلیند سرمربی ناکام خود برنامه های تدارکاتی و آماده سازی خود برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه را آغاز کرد تا جایی که قرار است سال آینده تور آسیاگردی داشته باشد و در این بین چند بازی دوستانه هم انجام دهد.لاله های نارنجی برای فیفادی 7 جون 2016 به استرالیا سفر خواهند کرد تا در این کشور با تیم ملی ویتنام مصاف بدهند به همین خاطر بدشان نمی آید قبل از سفر به سرزمین کانگوروها به ایران هم بیایند تا مقابل شاگردان کارلوس کروش صف آرایی کنند. با توجه به برنامه این کشور برای سفر به آسیا به نظر می رسد برگزاری بازی دوستانه با این تیم محتمل تر از سایر گزینه ها باشد چون هلندی ها در آن مقطع قطعا راهی قاره آسیا خواهند شد.
ایتالیا
سال هاست زمزمه بازی دوستانه ایران با ایتالیا نقل محافل فوتبالی کشورمان است درست مثل بازی با برزیل و آرژانتین.اما این بار برخلاف دفعات قبل گویا این موضوع بسیار جدی تر است به خصوص بعد از سفری که روسای فدراسیون فوتبال دو کشور به ایران و ایتالیا داشتند. با توجه به این شاگردان آنتونیو کونته هم صعودشان به یورو 2016 قطعی شده و در فیفادی مد نظر هیچ بازی ندارند احتمال این که آنها نیز یکی از رقبای تدارکاتی یوزهای ایرانی شوند وجود دارد.چندی پیش که رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا کارلو تاوکیو به تهران آمده بود به صراحت از بازی دو تیم ایران و ایتالیا صحبت کرد به همین خاطر اگر دیدید ایتالیایی های شیک پوش با ستاره هایی همچون جی جی بوفون ، ادر ، پیرلو ، بونوچی ،مونتولیوو و ... مسافر تهران شدند زیاد تعجب نکنید.
مکث
بازی با تیم هایی مثل آلمان، هلند و ایتالیا قطعا می تواند اعتماد به نفس تیم پوست انداخته ایران برای مرحله دوم انتخابی جام جهانی را بالا ببرد درست مثل بازی با شیلی و سوئد در فروردین ماه گذشته که باعث شد چهره فوتبال ایران در سطح اول دنیا تغییر کند و تیم های بزرگ تر برای بازی دوستانه ابراز تمایل کنند.