تبیان، دستیار زندگی
کمتر از سه ماه دیگر دور نهایی مسابقات مقدماتی المپیک برگزار می شود. مسابقاتی که محمد خاکپور برای حضور در آن باید 23 بازیکن را گلچین کند. یک کار دشوار که با توجه به آمادگی بازیکنان به دغدغه ای برای کادر فنی بدل شده.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران امید اول صعود به المپیک؟

کمتر از سه ماه دیگر دور نهایی مسابقات مقدماتی المپیک برگزار می شود. مسابقاتی که محمد خاکپور برای حضور در آن باید 23 بازیکن را گلچین کند. یک کار دشوار که با توجه به آمادگی بازیکنان به دغدغه ای برای کادر فنی بدل شده.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی

مسابقات غرب آسیا محک مناسبی برای تیم المپیک بود. 6 تیم از 10 تیم حاضر در مسابقات در دور نهایی مقدماتی المپیک هم حضور دارند و همین اهمیت بازیها را برای ایران بیشتر می کرد. خاکپور با 23 بازیکن پا به این مسابقات گذاشت و البته چندین و چند ستاره خود را هم در اختیار نداشت. تیم المپیک دو اردوی دیگر پیش رو دارد و سپس باید پا به دور نهایی مسابقات بگذارد. خاکپور پس از این دو اردو باید لیست 23 نفره خود را بنویسد و بازیکنان منتخب خود را گلچین کند. برای اطلاع از سختی کار خاکپور در انتخاب لیست 23 نفره بهتر است پست به پست جلو برویم. از دروازه تا نوک خط حمله.

دروازه بان: درون دروازه تنها پستی است که می توان با اطمینان از مهره اصلی اش صحبت کرد. قطعا محمدرضا اخباری دروازه بان اول ایران در دور نهایی مسابقات خواهد بود. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. امیر عابدزاده و علی محسن زاده دو دروازه بان دیگری هستند که می توانند همراه تیم باشند و البته گودرز داودی که این روزها ذخیره خسوس در استقلال خوزستان است.

دفاع وسط: روزبه چشمی نفر اول این پست است. بعد از او می رسیم به محمدحسین کنعانی زادگان که این روزها در ملوان می درخشد و یکی از بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی است. محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند و حجت حق وردی هم سایر بازیکنان این پست هستند. البته در مورد کنعانی مشکل کوچکی وجود دارد که اگر حل شود او همراه تیم المپیک خواهد بود.

دفاع راست: یوسف وکیا که آسیب دید، علی عبدالله زاده در این پست جا افتاد. مدافع راست نفت آبادان که در لیگ یک بازی می کند این روزها به دفاع راست فیکس تیم المپیک بدل شده. البته برای دفاع راست مهدی ترابی هم هست. بازیکنی که در دور اول مقدماتی در این پست به میدان رفت و بازی های فوق العاده ای هم انجام داد. صائب محبی از ذوب آهن هم می تواند یکی از گزینه های خاکپور برای بازی در این پست باشد.

محمد خاکپور برای انتخاب تیم 23 نفره اش دغدغه های فراوانی دارد. او بالاجبار باید قلم قرمز روی نام برخی از بازیکنان بکشد و آماده ترین ها را به قطر ببرد. مسابقاتی که برای تیم المپیک اصلی ترین بازیها است و می تواند به طلسم 40 ساله صعود به المپیک پایان بدهد

دفاع چپ: در این پست ترافیک وجود دارد. وحید حیدریه در مسابقات دور اول ، دفاع چپ فیکس تیم المپیک بود. او به دلیل آسیب دیدگی یکی دو اردوی قبلی را از دست داده است. در کنار او میلاد محمدی حضور دارد که در تیم ملی بزرگسالان هم حضور دارد و البته رضا علیاری که در غرب آسیا درخشید و در تمام مسابقات بازیکن فیکس خاکپور بود.

هافبک وسط: با توجه به سیستم احتمالی بازی تیم المپیک با سه هافبک میانی، خاکپور باید 6 بازیکن را برای این خط به مسابقات نهایی ببرد. علی کریمی که حسابش از بقیه جدا است. هافبک سپاهان که به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت می شود.سعید عزت اللهی همینطور. می ماند 4 جای خالی و چندین و چند هافبک آماده. از علیرضا نقی زاده که در سیاه جامگان بازی می کند تا ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی، میلاد کمندانی ،آرش رضاوند، احمد نوراللهی و ...

بال های کناری: در این پست یک مربی کار سختی دارد تا بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کند. برای بال راست و بال چپ کلا باید 4 بازیکن به مسابقات نهایی بروند. حالا به این نام ها توجه کنید. علیرضا جهانبخش، محسن کریمی، احسان پهلوان، حسین فاضلی، بهنام برزای، دانیال اسماعیلی فر و حتی مهدی ترابی و میلاد محمدی که شاید برای بازی در کناره های رو به جلوی تیم المپیک انتخاب شوند. سخت ترین انتخاب ممکن در کناره های زمین و البته نوک خط حمله خواهد شود.

مهاجم نوک: برای این پست مدعیان بسیاری حضور دارند. سردار آزمون اصلی ترین بازیکن است و در کنار او می توان از ارسلان مطهری، مهرداد محمدی، رضا کرملاچعب و محمدامین درویشی نام برد. مهاجمانی که هر یک برای خود توانا هستند و می توانند در لحظه های مختلف نتیجه بازی را تغییر بدهند.
محمد خاکپور برای انتخاب تیم 23 نفره اش دغدغه های فراوانی دارد. او بالاجبار باید قلم قرمز روی نام برخی از بازیکنان بکشد و آماده ترین ها را به قطر ببرد. مسابقاتی که برای تیم المپیک اصلی ترین بازیها است و می تواند به طلسم 40 ساله صعود به المپیک پایان بدهد.


منبع : ورزش 3